“Vai tā vispār ir pieturvieta?!” Rīdzinieku pārsteidz saņemtais sods par neatļauti novietotu automašīnu

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

Pievienot komentāru

Ķengaragā dzīvojošais Jānis janvāra nogalē saņēma tā saucamo “plāksteri” jeb administratīvā pārkāpuma protokolu, jo atstāja automašīnu stāvēšanai pieturvietas zonā. Šoferis par pieturvietu Prūšu ielā uzzināja tikai liktenīgās dienas vakarā, jo auto bija novietojis tieši aiz smagās automašīnas, kas aizsedza skatu uz ceļazīmi.

Jānis uzskata, ka, izņemot ceļazīmi, nekas cits neliecinot par pieturvietas esamību. Neesot nedz ceļa marķējuma, nedz pieturas “kabatas”, nedz nojumes vai soliņa. Dažādās dienās uzņemtās fotogrāfijas apliecinot, ka autovadītāji apšaubāmās pieturas tuvumā turpina atstāt automašīnas. Jānis sūkstās nevis par autovadītāju nevērību, bet gan par satiksmes organizācijas kultūru.

Nokļūstot pie skatītāja norādītās pieturvietas, “Bez Tabu” pārliecinās, ka par to liecina tikai 541. ceļazīme – autobusa un trolejbusa pietura. Uz plāksnītes arī rakstīts, ka šeit piestāj 204. mikroautobuss. Tomēr pasažierus no iekāpšanas sabiedriskajā transportā šķir zaļā zona, kas mulsina arī autovadītājus.

Netālu sastaptais šoferis Gunvaldis uzskata, ka pietura izveidota nepareizi. “Vispār tagad ir jābūt ļoti uzmanīgam, jo tās zīmes liek kaut kā neadekvāti.”

Igors
autovadītājs

Parādiet man autobusu apstāšanās zonu. Līdz zīmei ir vairāk nekā 10 metru. Te apstājas mikroautobusi – četrarpus metru gari, maksimums – pieci metri. Lūk, tā automašīna pārkāpj, bet es ne. Tas arī viss.

Ceļu satiksmes drošības direkcija apliecina ceļu satiksmes noteikumos rakstīto, ka tuvāk par 25 metriem pirms un tuvāk par 10 metriem aiz pieturas zīmes automašīnas atstāt stāvēšanai ir aizliegts. Protams, šoferīši drīkst apstāties pieturvietas zonā, lai izlaistu vai uzņemtu pasažierus.

“Lūk, tur ir pareizi. Pietura ir asfaltēta. Bet šeit tad vajadzēja ieklāt plāksnes vai noasfaltēt, taču ne jau uz zāliena. Tas ir muļķīgi!” uzsver Igors.

Savukārt kāda pastāvīgā sabiedriskā transporta pasažiere norāda, ka pieturvietas Prūšu ielā izveidotas pavisam nesen. Tiesa gan, arī viņa piekrīt, ka pietura ierīkota ne īpaši veiksmīgi.

Prūšu ielas pretējā pusē arī atrodas autobusu pieturvieta, taču tā ir iekārtota pavisam citādāk – te ir ieklāts asfalts, līdz ar to arī pasažieriem un autovadītājiem nerodas nekādas šaubas, ka te varētu piestāt sabiedriskais transports. Citādi ir ar pieturvietu ceļa otrā pusē. Tāpēc arī nav skaidrs, kā tad vajadzētu būt un kā ir pareizi.

Ilze Dimante
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve

Pie mums vērsās “Rīgas satiksme” ar lūgumu uzstādīt pieturvietas [Prūšu ielā], jo tur, kursējot mikroautobusam, nav pieturvietas, tad pasažieriem ir jāmēro tāls ceļš līdz nākamajai pieturvietai. Līdz ar to mēs pieņēmām lēmumu, apsekojām šīs te vietas un secinājām – jā, šīs te pieturvietas ir nepieciešamas. Un gada beigās tās tika uzstādītas. Labiekārtošanas darbus mēs uzsāksim tikai un vienīgi, kad atsāksies būvniecības sezona, būs labvēlīgi laikapstākļi, tad mēs varēsim arī pašu pieturvietu labiekārtot.