“Uz ceļa joprojām parādās plaisas.” Starptautiska firma jau trīs gadus nespēj pabeigt Talsu šosejas posma remontu

4 komentāri
“Uz ceļa joprojām parādās plaisas.” Starptautiska firma jau trīs gadus nespēj pabeigt Talsu šosejas posma remontu

“Bez Tabu” skatītāji redz un atceras visu. Arī to, kas noticis pērn un vēl pirms gada. Runa šoreiz ir par ieilgušu un neveiksmīgu autoceļa atjaunošanu Engures pusē.

Ceļa krustceles Zemgalē, precīzāk sakot, satiksmes rotācijas aplis. Viens no ceļiem ved uz Tukumu, otrs – uz Talsiem, līdzās atrodas virziens uz Kolku, bet, braucot pa nākamo šoseju, var nokļūt Jūrmalā. Un tieši beidzamais no tiem nesen piedzīvo rekonstrukciju, tomēr drīz pēc tās jau seko remontdarbi, un tagad braukšanas apstākļi kļuvuši vēl apgrūtinošāki.

Autoceļa Sloka-Talsi pārbūvi posmā no Apšuciema līdz pieminētajam apļveida krustojumam uzsāk 2017. gadā. Nepilnus astoņus kilometrus garā nogriežņa remonts izmaksā vairāk nekā 6,6 miljonus eiro. Iepirkumā uzvar vācu firmas “Strabag” filiāle Latvijā, viešot cerību, ka kvalitāte būs.

Tomēr pēc nepilna gada šajā pašā posmā atkal rosās tās pašas firmas strādnieki un jau remontē nupat atjaunoto ceļu. Visu šoseju noklāj ar sīkām šķembām, slēpjot plaisas segumā.

Un arī ar to nepietiek. “Bez Tabu” skatītājs Jānis pamana, ka strādnieki atkal uzšķērž šoseju un saliek tautā dēvētos ielāpus, šajā gadījumā – nelīdzeni pārasfaltētus pleķus.

Jānis
izbrīnītais autovadītājs

Pirms defektu parādīšanās ceļa malās bija smuki plakāti, ka šo posmu rekonstruē Eiropā labi pazīstamais ”Strabag”, bet pēc defektu labošanas plakāts ir ticis noņemts. Vai kauns tāpēc? Kāpēc šis jaunrekonstruētais ceļš nav izturējis pat divus gadus? Manuprāt, šeit ir notikusi liela apmēra zādzība.

Līdz ar to divu gadu laikā pēc rekonstrukcijas šajā posmā veikti pat divi remonti. Un būs nepieciešams arī nākamais, to “Bez Tabu” apstiprina VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

“2017. gadā veikti remontdarbi, un diemžēl tie nebija pārāk veiksmīgi. Uzņēmums “Strabag” ar saviem apakšuzņēmējiem tur veica šos remontdarbus. Un jau remontdarbu laikā mūsu speciālisti norādīja uz nepilnībām, kuras tur ir pamanītas un piefiksētas. Un arī, pabeidzot būvdarbus, tur bija konstatētas nepilnības un neatbilstības mūsu specifikāciju prasībām,” uzsver LVC pārstāve Anna Kononova.

Uzņēmums pēdējos divus gadus cenšas sasmelt izlieto ūdeni, veic remontu, taču arī tas neiztur “Latvijas Valsts ceļu” kritiku.

“Un arī šogad, turpinoties šīm te neatbilstībām uz ceļa, tur joprojām parādās plaisas. Tāpēc šo būvdarbu garantijas ietvaros būvnieks ir veicis arī virsmas apstrādi, bet viņš to ir veicis selektīvi. Tātad nevis visam ceļam kaut kādā vienā posmā pilnībā, bet mazos, atsevišķās vietās to veicis, kas mums kā pasūtītājiem īsti nav pieņemami. Līdz ar to mēs prasīsim būvniekam, lai viņš šos defektus tomēr novērš kvalitatīvi un veic šo virsmas apstrādi pilnā apmērā, nevis tā, ka tādiem pleķiem, kā tas ir izdarīts patlaban,” akcentē Kononova.

Pēteris Lejnieks
SIA “Strabag” valdes loceklis

Bez Tabu: Kāpēc vajadzēja iejaukties vēlreiz šā ceļa remontdarbu veikšanā?

Sakiet, ņemot vērā, ka mēs esam starptautiska kompānija, mums ir zināma politika attiecībā uz komentāru sniegšanu medijiem, vai mēs varam vienoties, ka jūs mums vēl varētu atsūtīt rakstiskā veidā?

No firmas sniegtās izvērstās atbildes izriet, ka SIA “Strabag” tā arī nav tikusi skaidrībā, kāpēc rodas problēmas ar ceļu.

“Saskaņojot ar pasūtītāju, pērnā gada vasarā veicām remontu, bet šovasar remontu veica apakšuzņēmējs SIA ”Roadeks”. Izmantotie materiāli atzīti par atbilstošiem specifikācijām, būvniecība noritēja labos laika apstākļos. Diemžēl atsevišķu radušos virskārtas defektu iemeslu pagaidām nav izdevies noskaidrot. Autoceļa remonts veikts par būvnieka līdzekļiem,” minēts sniegtajā atbildē.

“No mūsu puses ir stingras kvalitātes prasības, no kurām neatkāpjamies, un katru reizi mums ir šīs te sarunas ar būvnieku par to, kādā veidā defekti tiks laboti. Ir definēts, ka visas neatbilstības tiek labotas par būvnieku līdzekļiem garantijas ietvaros,” akcentē LVC pārstāve.

Līdz ar to noslēgtā līguma summa nemainoties, tā lielāka nekļūst, proti, visu remontdarbu, kas tiek veikti šajā posmā, izmaksas tiek segtas no SIA “Strabag” maciņa.

Vairākos posmos garantijas termiņš pagarināts līdz sešiem, septiņiem gadiem. Un arī nākamgad šajā posmā notiks ceļa remontdarbi. Jācer, ka starptautiskais uzņēmums spēs saņemties un beidzot pabeigt ceļa atjaunošanu.