Tik skaisti apvārdoja! Lielvārdes iedzīvotājs iekrīt autotirgotāja lamatās

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

Pieredzējusi TV3 "Bez Tabu" žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un problēmu risināšanā. Veido sizetus par dažādām tēmām. Rūpīgi iedziļinās katrā stāstā un rod risinājumus pat sarežģītām konfliktsituācijām. Palīdz novērst netaisnību.

43 komentāri

Ieraugot sludinājumu, ka tiek pārdota “BMW” markas automašīna ļoti labā stāvoklī bez pirmās iemaksas, pensionārs, 2. grupas invalīds Jāzeps un viņa dzīvesbiedre ieinteresējās. Sazinājās ar pārdevēju, kurš savu preci vareni slavējis, sakot, ka var droši pirkt.

Pārdevējs sacījis, ka automašīnu parādīs Rīgā līzinga kompānijā. Jāzeps ieradies norādītajā vietā Lāčplēša ielā. Vispirms viņam likuši nokārtot aizdevuma dokumentus.

Pensionārs nepaguvis ne acu atgūties, kā dokumenti jau parakstīti, un par 18 gadus vecu “BMW” būs jāmaksā nevis 2100 eiro, kā bija norādīts sludinājumā, bet ar procentiem 3500 eiro. Turklāt nācies vēl samaksāt 86 eiro par dokumentu noformēšanu un vēl 200 eiro; par ko tie – tā arī nav sapratis. Kad dokumenti nokārtoti, tad parādīta automašīna. Pārdevējs nekādus defektus neesot norādījis, sacījis, ka tehnisko apskati var veikt ar pirmo reizi bez problēmām. Mašīna perfektā tehniskā stāvoklī. Jāzeps noticējis.

Tai pašā dienā devies uz automašīnas tehnisko apskati. Izrādījies, ka tai ir virkne nopietnu bojājumu. Sazinājies ar pārdevēju, lūdzis, lai tos novērš, pārdevējs sākumā sacījis, ka neko nezinot, taču, kad Jāzeps piedraudējis lauzt kreditēšanas līgumu – galu galā piekritis spēkratu savest kārtībā. Saremontējis, un pats pārdevējs izgājis tehnisko apskati, taču dzelzs rumaks niķojies tā vai tā.

Durvis kā nevar aizslēgt, tā nevar, kondicionieris nedarbojas, radio tver tikai vienu staciju un vēl citi defekti.

Līzinga kompānijas pārstāve no notikušā norobežojas: “Kāds mums var būt viedoklis? Mums atveda klientu, viņš parakstīja dokumentu un viss”.

“Bez Tabu” sazinās arī ar automašīnas pārdevēju, kurš atzīst, ka vainīgs nejūtas.

Jāzeps
automašīnas pārdevējs

Automašīnai ir jauna tehniskā apskate. Kā nav tehniskā kārtībā? Pasakiet pensionāriem, ka pret viņiem izturējās ar uzmanību un cieņu, bet viņi uzvedas kā tādi, kas to nav pelnījuši.

Auto asociācijas viceprezidents, Patērētāju tiesību aizsardzības centra un Valsts ieņēmumu dienesta pārstāves skaidro, kas jāņem vērā, pērkot lietotu automašīnu, lai nenopirktu kaķi maisā.

– pirms iegādāties spēkratu, jāveic izmēģinājuma brauciens; – jālūdz, lai plānoto pirkumu novērtē neatkarīgā autoservisā; – jānoformē akts un abpusēja vienošanās, kādi defekti ir automašīnai, ko abas puses paraksta; – jānovērtē auto tirgotājs un jāpārbauda CSDD mājaslapā, vai reģistrēta tirdzniecības vieta; – juridiskām personām auto pārdošanas sludinājumā jāuzrāda VIN numurs; – ja pārdošanas sludinājumā vai auto apskates laikā automašīnas reģistrācijas vai VIN (šasijas) numurs netiek uzrādīts, pircējam tas ir jāpieprasa; – jāsalīdzina sludinājumā norādītais VIN jeb šasijas numurs ar CSDD mājaslapā esošo, un var iegūt informāciju par kāroto automašīnu.

Zinot šasijas numuru, var arī pārbaudīt automobiļa vēsturi pie attiecīgās markas dīlera, kas var sniegt informāciju par automobiļa komplektāciju un odometra rādījumu laika posmā, kad tas apmeklējis autorizētos servisus.

Padomi lietotu auto iegādei ir apkopoti interneta vietnē: percgudri.lv.

Jāzeps un Tatjana gribētu atteikties no automašīnas un lauzt aizdevuma līgumu. Izrādās, tas jau ir par vēlu. Tas jāveic divu nedēļu laikā. Tagad vienīgais, ko varot darīt, novērtēt auto tehnisko stāvokli neatkarīgā servisā un, norādot defektus, vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Foto

43 komentāri