Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

3 komentāri

Rīgas Ķengaraga apkaimē nodedzinātā taksometra šoferis pārliecināts, ka automašīnu aizsvilinājuši konkurenti. Stāsta par taksometru biznesa netīrajām aizkulisēm, strādājot pie lidostas ”Rīga”, kas atgādina deviņdesmito gadu likumus.

Pagājušajā nedēļā Rīgas Ķengaraga mikrorajonā pie Lokomotīves 102. daudzdzīvokļu nama liesmas aprija taksometru. Mājas pirmā stāva iedzīvotāja Nadežda stāsta, ka pamanījusi degšanu ap pulksten diviem naktī, liesmas bijušas milzīgas.

”Ieraudzīju liesmas! Tādas liesmas bija! Šausmas! Nobijos, ka liesmas var nonākt līdz degvielas bākai. Būtu tāds sprādziens! Šausmas! Man šķiet, ka kāds automašīnu aizdedzināja. Tāpat vien tā neaizdegās. Taksists dzīvo mūsu mājā,” stāsta Nadežda.

Taksometru firmas ”Joker Line” šoferis Igors, kura spēkrats nodedzināts, ir pārliecināts, ka automašīnai uguni pielaiduši konkurenti. Ugunsgrēkā arī nodega blakus novietotā automašīna, uz kuru liesmas pārmetās no taksometra.

Igors
Taksists, vēl nesen brauca ar uguns aprīto automašīnu

”Kamēr viņi [ugunsdzēsēji] atbrauca, arī tā nodega. Tā bija kaimiņienes mašīna. Kaimiņienes žēl. Nav KASKO apdrošināšanas. Kaimiņienei turklāt darbs naktī. Viņa zaudēja darbu, jo nevar aizbraukt līdz darbam. Pēdējos divus, trīs mēnešus tur nav normāli.”

Igors ilgstoši strādājis pie lidostas ”Rīga”, taksistu zelta āderes. Taksists stāsta, ka tur pārvadātāju konkurence par klientiem ir ļoti nežēlīga. ”Pēdējos mēnešos tur ir nenormāli, neļauj mums strādāt, aiztiek mūs,” stāsta Igors.

Ja agrāk lidostas ”Rīga” teritorijā saimniekoja vien dažas taksometru firmas, jau labu laiku šī kārtība atzīta par konkurenci kropļojošu, tāpēc nu ļauts uzņemt pasažierus ikvienam. Uz pasažieru uzņemšanu taksometri, savstarpēji vienojoties, tur sastājušies divās rindās. Vienā rindā ir lielo taksometru kompāniju ”Baltic Taxi” un ”Red Cab” automašīnas, otrā – visi pārējie. Šajā otrajā rindā rindā, gaidot klientus, strādā arī Igors. Kā stāsta taksists, konflikti notiekot bieži.

Igors
Taksists, vēl nesen brauca ar uguns aprīto automašīnu

”Neļauj mums strādāt, aiztika mūs. [Rindā pēc pasažieriem] ir konflikti. Iet garām, apsaukā. Tur pat kautiņš bija. Neļauj braukt tuvāk lidostai, apbrauc, bloķē, sēžas uz pārsega.”

Igors stāsta, ka rindā gaidošās vairākas firmas izveidojušas savdabīgu, neoficiālu koalīciju, kuras šoferi uzskatot, ka ir tiesīgi darīt ko grib, ”nosmelt krējumu”, traucējot darbu tiem, kuri neietilpst šajā koalīcijā, piemēram, Igoram un citiem ”Joker Line” un citu firmu taksistiem.

Igors
Taksists, vēl nesen brauca ar uguns aprīto automašīnu

”Viņiem ir sava rācija. Viņi savā starpā sazinās, uzbrūk. Kad kāds cits brauc rindā, uzreiz bloķē, apbrauc, neļauj kustēties. Koalīcijā ir trīs, četras firmas. Man jau piedāvāja strādāt citā firmā. Teica, lai pametu šo firmu, būšot automašīna. Tad es būtu tajā koalīcijā. Tad es arī aiztiktu citus, savus draugus. Es to negribēju. Turējos līdz pēdējam, kamēr nodedzināja taksi.”

Lai izkarotu vietu rindā un pienācīgu attieksmi, esot jāmaksā tā saucamajam ”jumtam”

Pēc taksometra nodegšanas Valsts policijā uzsākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 185. panta otrās daļas ”par svešas mantas tīšu iznīcināšanu vai bojāšanu, ja tā izdarīta ar dedzināšanu vai citādā vispārbīstamā veidā vai ja tā izdarīta lielā apmērā, vai ja tās rezultātā vainīgā neuzmanības dēļ iestājusies cilvēka nāve vai izraisītas citas smagas sekas.”

Novembrī TV3 Ziņas stāstīja par atgadījumu lidostas ”Rīga” teritorijā, kad cīņā par klientiem taksisti tiktāl saķildojās, ka lietā tika likts elektrošoks un nazis. Tolaik TV3 Ziņām lidostas pārstāve Laura Karnīte pauda, ka lidostas mērs ir pilns. Ja taksisti nespēs sadzīvot mierīgi un policija nespēs ieviest kārtību, var tikt pieņemt radikāli lēmumi.

“Bez Tabu” vērsās Satiksmes ministrijā, kuras pārstāve Iveta Kancena stāsta, ka jau pusgadu īpaši izveidota darba grupa cenšas rast risinājumu, kā ieviest kārtību lidostā ”Rīga”. Teju tapis risinājums, kā likt punktu klientu neinformēšanai par cenām, iekāpjot taksometrā.

”Lai ietekmētu situāciju, kāda ir izveidojusies lidostā, kopā strādā vairākas institūcijas – Satiksmes ministrija, Iekšlietu ministrija ar tās padotībā esošo Valsts policiju un citas institūcijas. Šī nozare ir jāsakārto. Satiksmes ministrija ir tā, kas tālāk Saeimā virza grozījumus gan Ministru kabineta noteikumos, gan likumā. Šobrīd ir sagatavots speciāls regulējums taksometru pārvadātājiem, kas strādā pie lidostas ”Rīga”. Turpmāk taksometros būs pienākums izvietot papildu informāciju, kas labāk informēs pasažieri par taksometru tarifiem. Iekāpjot taksometrā, pasažierim būs jāzina, kāds rēķins viņu sagaida. Taksometra vadītājs patiesībā nevarēs uzsākt braucienu, pirms nebūs panākta vienošanās ar pasažieri,” informē Iveta Kancena, Satiksmes ministrijas pārstāve.

Foto

TOP komentāri

  • nesaprotu
    +1 +1 0

    nesaprotu

    klientam ir tiesības ņemt jebkuru taksi ,ne obligāti pirmo rindā ,ja tas izrādās cilvēks treniņtērpā ar piesmēķētu un netīru auto
  • zaldats
    +1 +1 0

    zaldats

    Ko tā lidosta tur muldās?Pareizākais gājiens ,lidosta pati izveido savu taksometru firmu,un tā vienīgā apkalpo lidostu ,un būtu miers mājās.
  • IBIS
    +1 +1 0

    IBIS

    Nu tur ir viens merglis,es domaju taja taxu businesa.Bij biku dome,tad taisa taxi nu to.Pie ta ar versties.Nu kaut kads plavu virs……….. A parejjie iznemot Baltic taxi brauka zem jumta.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Pagatavosim rozā maizītes! Recepte biešu briošmaizītēm

Pagatavosim rozā maizītes! Recepte biešu briošmaizītēm 1

Pavisam vienkārša recepte gardām maizītēm, kas būs pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem to krāsas dēļ. Un tie, kuriem bietes negaršo, nesatraucieties, jo bietes receptē galvenokārt pilda krāsošanas funkciju un to garša maizītēs teju nav jūtama.

Lasi vēl