“Tas jau visām vecajām grabažām!” Šoferīši Rīgā apzināti slēpj pasažieru mikroautobusu iespējamos defektus

9 komentāri

Sabiedriskajā transportlīdzeklī uz Ķekavu “Bez Tabu” skatītājs Māris pamana, ka mikroautobusa instrumentu panelis aplīmēts ar izolācijas lenti, aizsedzot degošās brīdinājumu lampiņas. Pasažieris raizējas, vai tas ir pieļaujami, un tas neapdraud cilvēku drošību un veselību.

Māris ceļu uz Ķekavu sāk mikroautobusu pieturvietā pie Rīgas Centrālās stacijas. Pasažieris norāda, ka iekāpj vecāka izlaiduma, dzeltenas krāsas “Mercedes” mikroautobusā, kur arī pamana šo absurdo situāciju.

Uzrunātie sabiedriskā transporta šoferi gan attrauc, ka instrumentu panelis jau esot tikai, lai informētu vadītāju par automašīnas stāvokli. Ja kaut kas parādoties, tad to arī salabošot autoparka garāžā. Savukārt izolācijas lentes nogriežņi salīmēti, lai degošās lampiņas nespiestu šoferim acīs.

Šoferis: Tas jau visiem viņiem, veciem grabažiem. Tās ir tās lampiņas, brīdinājuma, saproti. Viņas tur ir sveta [gaismas] mūzika.

Bez Tabu: Kāpēc tās līmē ciet?

Šoferis: Lai acīs nespīd! Pa tumsu tak acīs spīd!

Bez Tabu: Ja tur rāda brīdinājumu, to nevajag salabot? [šoferis aiziet] Laikam nevajag, ja.

Savukārt autovadītājs Laimonis norāda, ka viņa vadītais vecais “mersītis” vēl ir salīdzinoši labā stāvoklī – riepas jaunas, bremzes arī darba kārtībā, un uz instrumentu paneļa nav nevienas uzlīmes.

Drīz vien mikroautobusu ostā ieripo arī skatītāja norādītā automašīna, kam priekšējo paneli rotā sarkani izolācijas lentas gabaliņi. Šoferis, ieraugot video kameru un “Bez Tabu” mikrofonu, vispirms ķeras pie mobilā telefona, bet pēc tam steidz vērt vaļā automašīnas motora pārsegu un lej klāt eļļu.

Šoferis: “Tā ir “Rīgas Taksometru parka mašīna”.

Bez Tabu: Jā, bet, vai šoferim netraucē, nav jāuzdod jautājumi, kāpēc tāda mašīna iedota? Vai tas neapdraud jūsu arī drošību? Tur taču gan jau visādi brīdinājumi deg.

Šoferis: Lai viņi deg. Visiem deg.

Bez Tabu: Kas jums tur par lampiņām deg, kāpēc jums tur aizlīmēts viss?

Šoferis: Man nekas tur nedeg.

Bez Tabu: Bet jums tur ir aizlīmēts viss panelis ar izolācijas lentu.

Šoferis: Nu, lai ir.

Bez Tabu: Bet – kāds tad ir iemesls? [šoferis iekāpj automašīnā, aizcērt durvis un aizripo]

Viens no iemesliem varētu būt eļļas noplūde. Ceļu satiksmes drošības direkcijā pieejamā informācija apliecina, ka konkrētajam transportlīdzeklim iepriekšējās tehniskajās apskatēs konstatētas problēmas.

“Rīgas Taksometru parka” pārstāvis Juris Kiriks gan apzvēr, ka visi mikroautobusi pirms kilometriem garo maršrutu izpildes tiek pārbaudīti. Uzlīmēm uz instrumentu paneļiem gan nevajadzētu būt. “Tas varētu būt atsevišķs gadījums, kad ir beidzies logu šķidrum vai vēl kaut kāds defektiņš. Un, lai naktī nespīdētu acīs, viņš ir uzlīmējis to lenti. Bet tā jau nav sistēma, tā ir kāda atsevišķa šofera nolaidība.”

Juris vēl norāda, ka tas neapdraudot nedz autovadītāja, nedz pasažieru drošību.

Juris Kiriks
“Rīgas Taksometru parka” pārstāvis

Tas nav ne estētiski, ne arī pareizi – braukt ar kaut kādu defektu. Ir dots rīkojums pārbaudīt visus autobusiņus un tās uzlīmes, lai pasažieriem nerastos kaut kādas aizdomas, lai nebūtu tādas uzlīmes.

Speciālists vēl norāda, ka vecos mersedesus izmanto kā rezerves transportlīdzekļus. Acīmredzot problēmu ir gana daudz, jo vienlaikus pamanām pat vairākas šādas automašīnas.

Juris Kiriks
“Rīgas Taksometru parka” pārstāvis

Kāds varētu būt cits risinājums, nevis šī te uzlīme.

Bez Tabu: Cits risinājums varētu būt – nopirkt jaunu autobusu.

Jāsaka gan, ka Māris esot novērojis ne tikai aizdomīgās uzlīmes. Reizēm veco mikroautobusu salonā pat jūtams sadūmojums. Šobrīd gan notiek konkurss par sabiedriskā transporta autoparka atjaunošanu, pretendentu vidū ir arī “Rīgas Taksometru parks”.