Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

98 komentāri

Vīrietis līzingā iegādājas automašīnu vienā no Rumbulas plačiem, kur par spēkratu ”dzied slavas dziesmas”. Vēlāk atklājas būtiski spēkrata defekti. Par tirgotāja nekaunību izbrīnīts arī auto servisa pārstāvis, kurš secina, ka ”iesmērēts” satiksmei bīstams auto.

2004. gada izlaiduma pilnpiedziņas spēkratu ”Volvo XC70” Dāvids noskatīja sludinājumu vietnē. Automašīnu pārdeva vienā no Rumbulas plačiem ar nosaukumu ”Autokompleks” (SIA ”Rigaauto”). Dāvids stāsta, ka sludinājumā spēkrats raksturots kā labā tehniskā stāvoklī esošs.

”Aizbraucu, paskatījos automašīnu. It kā laba. [Pārdevējs] teica, ka izcila mašīna, ka nekas nekaiš, viss kārtībā, sēdies, brauc. Atļāva arī veikt izmēģinājuma braucienu. Viss kārtībā. Neliecināja, ka varētu būt problēmas. Ieraudzīju, ka kaut kas apakšā karājas. Kaut kāds vadiņš. Nu, labi, ja vadiņš, tad vadiņš. Pasaucu pārdevēju, prasīju, kas tas par vadu, vai var paskatīties, paceļot augšā automašīnu uz pacēlāja. Pārdevējs teica, ka gan jau, ka nenozīmīgs vads. Teica, ka ātri jānoslēdz līgums, tad varēšu aizbraukt uz savu servisu, kur paskatīšos. Ja kas, pārdevējs teica, ka sataisīs,” stāsta Dāvids.

Iegādājas lūzni un kaklā uzliek kredīta cilpu

Vīrietis automašīnu iegādājās līzingā par 4,5 tūkstošiem eiro. Nākamajā dienā aizveda uz auto servisu, kur spēkratu pieslēdza pie datora, kas kļūdas spēkrata darbībā neuzrādīja. Tas meistaram licies aizdomīgi, tāpēc atvienojis akumulatoru, lietojot citu pārbaudes metodi, atklājās, ka kļūdas apslēptas, nu esot uzrādījušas pat 24 likstas.

”Uzmetās daudzas motora kļūdas. Tad palūdzu, lai paskatās, kas tas par vadu, kas karājas. Viņš paskatījās un secināja, ka vairs nav pakaļējās piedziņas,” par servisā atklāto stāsta Dāvids. ”Viņš teica, ka vads ir no aizmugurējās piedziņas. Tā izrādās nozāģēta ar fleksi. Abu aizmugurējo bukšu, kas dzen ratus uz priekšu, nav. Pilnpiedziņas, kurai jābūt, nav. Tāpat konstatēja, ka stūres vadība, stūres ”reika” pludo.”

Stūres pastiprinātājs nestrādā. Ja pagaidām auto kaut cik ripo, vēlāk stūre var pārtraukt savas funkcijas pildīšanu. Esot arī dzinēja defekti. Remonts būšot ļoti dārgs. Ķibeļu vairāk nekā sunim blusu. Tāpat autoservisā atklājies, ka no spēkrata izņemti visi drošības spilveni.

Eksperts: Tādu nekaunību neesmu redzējis

Aplūkojot būtiskākos defektus, autoservisā ”Autoeksperts” speciālisti ir izbrīnīti par tirgotāja nekaunību.

Artūrs Škutāns
“Autoeksperts” servisa vadītājs

”Tā ir diezgan liela nekaunība. Tik traki mēs arī neesam redzējuši. Šāda automašīna noteikti nav droša satiksmei. Automašīnai nozāģētas kustīgās detaļas. Pusass pie riteņa griežas, tas nozīmē, ka dauzās pret automašīnas ”kuzavu”. Vienā brīdī tā ieķersies un automašīnas rats nobloķēsies. Cilvēku drošība – tas ir svarīgākais. Es šādu automašīnu satiksmē negribētu redzēt. Ne blakus braukt, ne iekšā tajā sēdēt.”

Eksperts atgādina, ka, lai nenopirktu ”kaķi maisā”, ieteicams automašīnu pirms iegādes pārbaudīt auto servisā.

Tā kā sarunas par naudas atdošanu vai auto saremontēšanu par tirgotāja līdzekļiem nonākušas strupceļā, “Bez Tabu” komanda ierodas Rumbulas placī ”Autokompleks”. Tā pārstāvis Jurijs taisnojas, ka automašīna neesot piederējusi plača saimniekiem, tirgotāji bijuši vien kā starpnieki, palīdzējuši iepriekšējam saimniekam pārdot spēkratu, nodrošinot līzinga un auto pārrakstīšanas pakalpojumus. Šādas automašīnas plača pārstāvji nepārbaudot pirms tirgošanas, savukārt par placī pastāvīgi novietoto auto stāvokli gan zinot vairāk, pārliecinoties par to tehnisko stāvokli.

Pirkuma līgumā atrunāts, ka pārdevējs ne par ko neatbild, ja konstatēti nopietni defekti kaut uzreiz pēc izbraukšanas no plača. Tomēr atrunāts arī, ka pircējam esot tiesības pirms iegādes spēkratu pārbaudīt servisā, un ka parakstot līgumu, viņš ir informēts par defektiem un būtiskiem trūkumiem.

Ja līgums slēgts ar juridisko personu, kā tas ir šajā darījumā, pārdevējam ir jāatbild par savu preci, norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC). Patērētāju tiesību aizstāvji iesaka Dāvidam vērsties ar oficiālu pretenziju pie tirgotāja. Ja atbildi likumā noteiktā termiņā nesaņem, talkā var nākt PTAC.

”Ir tiesības pieprasīt remontu, maiņu, galējā gadījumā, ja nav iespējams realizēt pirmās divas iespējas, var pretendēt uz naudas saņemšanu. Protams, komersantam ir jābrīdina patērētājs par konkrētiem, viņam zināmiem defektiem, ja tādi ir,” teic PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Foto

TOP komentāri

  • Lohi
  • WONDER_WHY
  • Я

    Я

    Ну покупатель и придурок,в сервис надо возить перед покупкой,а не после покупки.Лох он и есть лох!!!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl