“Tā ir jauna naudas pelnīšanas vieta!” Fotoradars Krasta ielā vien pusotra mēneša laikā “sabildējis” tūkstošiem pārkāpēju

112 komentāri

Rīgā, Krasta ielā, “Bez Tabu” skatītājs Ēriks negaidīti izpelnījies fotoradara uzmanību. Tikai pēc soda apmaksāšanas šoferis ar stāžu sapratis, ka ar remontiem pārsātinātajā ceļa posmā ir vairākas aplamības.

Pie nobrauktuves no Salu tilta uz Krasta ielu aktīvi rit ceļa remonts, būvnieki veic arī satiksmes izmaiņas. Ēriks gan šeit nopelna pāris protokolus par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem. Šoferis uzskata, ka no tā varēja izvairīties, ja būtu korekti izvietotas ceļazīmes.

“Tie, kas brauc, zina, ja tu gribi iekļauties kaut kādā kustībā, tu vienkārši skaties pār kreiso plecu, skaties attiecīgi arī, lai tu neieskrien priekšā braucošajai automašīnai, nu, tu esi sagrupējies. Es uzbraucu uz Krasta ielas, zinu, ka tur ir 70 [km/h], viss labi, braucu uz 62 [km/h], pabraucu garām radaram, uzskatu, ka neko neesmu pārkāpis,” stāsta Ēriks.

Šofera līdzbraucēja no automašīnas video uzņem neilgi pēc divām nepatīkamām vēstulēm, kurās redzams, ka Ēriks pārsniedzis atļauto braukšanas ātrumu. To fiksējis Krasta ielā izvietotais stacionārais radars. Sods par abiem pārkāpumiem – 80 eiro.

“Es, godīgs pilsonis, samaksāju 80 eiro tajā pašā dienā. Un tagad sāku domāt, kādā sakarā man uz Krasta ielas bija par 62 [km/h] jāmaksā sods,” interesējas šoferis.

Līdz šim pa Krasta ielu – posmā no Salu tilta līdz pagriezienam uz tirdzniecības centru “Mols” – varēja braukt ar ātrumu, kas nepārsniedz 70 kilometrus stundā. Uzsākot Krasta ielas remontu, ātruma limits samazināts līdz 50 km/h.

“Es uzskatu, ka līdz radaram, kas ir pretī benzīntankam, bija jābūt vēl brīdinošajām zīmēm, kas tev papildus dod ziņu, ka tu nedrīksti pārkāpt, šinī vietā ir 50 kilometri stundā, tu samazini to ātrumu, smuki pabrauc radaram garām,” turpina Ēriks.

Attālums starp aizsedzošo ceļazīmi un stabu, uz kura atrodas zīme “50 km/h” un fotoradara papildzīme, ir aptuveni 11 metri.

“Attālumam starp ceļazīmēm apdzīvotās vietās vajadzētu būt 25 metri, taču ir pieļaujamas arī atkāpes, ja to prasa situācija uz vietas. Situācijas pilsētās mēdz būt dažādas, vietas ne vienmēr pietiek, līdz ar to noteikumi ļauj satiksmes organizatoram ceļa īpašniekam savādāk šīs te zīmes uzstādīt,” skaidro VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.

Konkrētā ceļa īpašnieks ir Rīgas pašvaldība, un ceļazīmju izvietošana jāsaskaņo ar Rīgas domes Satiksmes departamentu (RDSD).

“Galvenais, protams, ir nodrošināt ceļazīmes redzamību, kas ir nodrošināta. Un atsevišķos gadījumos pilsētā pie pārsātinātas satiksmes organizācijas ir pieļaujamas arī atkāpes no šiem attālumiem. Un atbilstību Latvijas valsts standartiem un citiem noteikumiem nosaka arī saskaņojumus, ko veic “Latvijas Valsts ceļi” tāpat kā mūsu saskaņojums, kas tieši atbilst ceļu satiksmes likumam, pārbauda atbilstību valsts standartam,” uzsver RDSD pārstāve Beāta Dambīte.

Kononova vēl piebilst, ka līdz šim “Latvijas Valsts ceļi” nav saņēmuši nekādas sūdzības par Ērika norādītajām ceļazīmēm.

“Domāju, ka domstarpības šajā gadījumā rasties nevar, jo, braucot no Salu tilta vai iepriekš pa Krasta ielu, jau ātruma režīms ir 50 kilometri stundā, kas nevienā brīdī netiek paaugstināts. Nav neviena cita ceļazīme, kas liecinātu par to, ka drīkst braukt ar 70 km/h. Līdz ar to ir jāievēro visā pilsētā atļautais braukšanas ātrums 50 km/h,” piemetina Dambīte.

Domstarpības gan var rasties, jo Valsts policijā “Bez Tabu” uzzina patiešām šokējošu situāciju. Ja pērn no aprīļa vidus līdz 6. jūnijam fotoradars fiksējis 175 pārkāpējus, un tobrīd ātruma limits ir 70 km/h. Tad identiskā laika posmā šogad apstrādāti jau vairāk nekā 6000 gadījumu. Un šis skaitlis, iespējams, pat esot vēl lielāks.

Auto jomas un satiksmes eksperts Normunds Avotiņš ir pārliecināts, ka apspriestās ceļazīmes izvietotas nekorekti. “Domāju, ka šeit atbildīgās institūcijas ir stipri pārspīlējušas ar nodomu rūpēties par satiksmes drošību.”

Pirms Salu tilta “Bez Tabu” novēro, ka ir uzstādīta pagaidu ceļazīme, proti, skaitlis uz dzeltena fona, tikmēr pie nobrauktuves no Salu tilta – līdz šim ierastais – baltais fons, turklāt ar apgrūtinātu redzamību.

“Tādas zīmes ar dzelteno fonu ir atļauts lietot remontdarbu zonā, kas ir pagaidu zīmes, bet tas nav obligāts pienākums to darīt,” atbild RDSD pārstāve. Dambīte arī nepiekrīt, ka būtu nepieciešams ko mainīt, tostarp strīdīgajā vietā izvietot pagaidu ceļazīmi ar dzelteno fonu.

Avotiņš gan attrauc, ka ceļazīme būtu jāpārliek vai arī jāizceļ, lai visi, kas brauc un nonāk šajā radara darbības zonā, laikus saprastu, ka te ir atļautā braukšanas ātruma izmaiņas. “Jebkurā gadījumā, es uzskatu, kamēr tas nav izdarīts, tie uzliktie sodi ir jāpārsūdz.”

Remontdarbus Krasta ielā paredzēts pabeigt vasaras izskaņā, un līdz tam laikam noteikti būs arī citi satiksmes ierobežojumi un izmaiņas, tāpēc autovadītājiem rūpīgāk jāseko līdzi ceļa malās izvietotajām zīmēm.