“Tā ir drausmīga nelaime!” Auto eksperts brīdina par kaitniecisku bedru “lāpīšanas” metodi

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

43 komentāri

Valstī tiek tērēta nauda autoceļu bedru ”lāpīšanai”, kas kaitē automašīnām, nobažījies ir auto eksperts. Šoferis, kurš spiests braukt pa bedrēm, kas ”salāpītas” ar asām šķembām, vaicā: vai valsts iegādāsies jaunu vējstiklu, ja šķembas sabojās pašreizējo?

”Bez Tabu” skatītājs Reinis iemūžinājis situāciju uz Vidzemes šosejas posmā pirms Vangažiem, kur ceļa segums ir ļoti sliktā stāvoklī, to klāj neskaitāmi ”ielāpi”. Braucot pāri nesen ”salāpītām” bedrēm, šoferis ir neizpratnē par remontdarbu metodi, kas, viņaprāt, kaitē automašīnām: bedres tiek aizbērtas ar šķembām, kas, braucot pāri ”ielāpam”, sitas pret automašīnas virsbūvi.

”Vidzemes šosejas bedrīšu lāpīšana ar akmentiņiem. Vai tam tā jābūt? Vai valsts maksās par jaunu vējstiklu vai auto pārkrāsošanu?” vaicā Reinis.

Arī auto eksperts Uģis Vītols brīdina, ka šāda ”lāpīšanas” metode var būtiski kaitēt automašīnai.

Uģis Vītols
auto eksperts

”Šo remontdarbu tehnoloģiju ar šķembām atceros kopš padomju laikiem, kad to izmantoja diezgan plaši. Agrāk pat klāja šoseju nogriežņus vairāku kilometru garumā. Tā bija ģenerēta nelaime. Jautājums bija: vai izbrauksi normāli cauri, bet gan – vai stikls paliks vesels? Šķembu šalts, kas nāk stiklā, var būt šausmīga. Var ciest ne vien stikls, bet arī motora pārsegs, krāsojums, visa priekša, tai skaitā lukturi. Tā ir drausmīga nelaime! Šķembas atšķirībā no oļiem ir ļoti asas, ar asiem stūriem. Salīdzinot ar olīšiem uz grants ceļa, kas ir apaļi un nenodara tādu kaitējumu, šķemba iesit kā ar stipru āmuru. Tā ir ļoti liela nelaime!”

VAS ”Latvijas Autoceļu uzturētājs” Rīgas ceļu rajona direktors Ivars Munkens gan izvairās atbildēt, vai valsts apmaksātu skādi, ko automašīnai var nodarīt šķembas, tomēr stāsta, ka šāda bedrīšu ”lāpīšanas” metode esot vissaprātīgākā uz ceļiem ar sliktas kvalitātes segumu.

”Šo metodi izmanto ceļu posmos ar sliktu vai ļoti sliktu tehnisko stāvokli. Pielietojot šo metodi bedru remontdarbiem, izmanto divas saistvielas: bitumena emulsiju (piķi) un šķembas. Tā ir ekonomiski pamatota, lētāka. Otrkārt, darbi veicami salīdzinoši ātri. Protams, ja šķemba ielido vējstiklā, var būt dažādas sekas, bet, veicot šos darbus, mēs ar satiksmes organizācijas līdzekļiem norādām, ka darbi tiek veikti: ierobežojam ātrumu. Autovadītājiem, braucot pa šādu posmu, lūgums ievērot ātruma ierobežojumus,” teic VAS ”Latvijas Autoceļu uzturētājs” pārstāvis Munkens.

Munkens norāda, ka nebūtu saprātīgi ”lāpīt” bedres ar izmaksās dārgāku metodi, ja ceļa segums tāpat gaida nomaiņu. Viņš arī stāsta, ka šķembas pēc uzbēršanas nosēžas ielietajā piķī, virspusē palīkušās tiek noslaucītas diennakti pēc darbu veikšanas.

Foto