“Sola, ka šodien pārskaitīs, bet nekā!” Auto nomas klients divus mēnešus gaida iemaksāto 250 eiro drošības naudu

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

8 komentāri

Artūrs, lai apmeklētu drauga kāzas, iznomā automašīnu auto nomā “Bellissimo auto”. Laikus iemaksā arī drošības naudu 250 eiro, bet vairāk nekā divus mēnešus pēc automašīnas nodošanas to nav saņēmis atpakaļ. Uzņēmuma pārstāvji katru reizi sola, ka tuvākajā laikā ieskaitīs, taču no drošības naudas joprojām ne miņas.

6. jūnijā Artūrs iznomājis automašīnu, lai ar to dotos uz drauga kāzām. “Mums vajadzēja mašīnu uz vienu dienu, visur gan minimālais termiņš bija trīs dienas, internetā meklēju auto nomas un uzķēros uz “Bellissimo auto” mājaslapu,” stāsta Artūrs.

Tajā brīdī gan Artūrs nenojauta, cik ļoti “uzķēries” viņš ir. “Bellissimo auto” nomas mājaslapā noskatījis “Porsche Cayenne” automašīnu, par trīs dienām jāmaksā 120 eiro, taču pirms tam, lai spēkratu rezervētu konkrētajam datumam, noteikti jāiemaksā arī drošības nauda 250 eiro, kas pārskaitīta jau martā.

Artūrs
auto nomas klients

Līgumā rakstīts, ka drošības naudu klients saņem ne ātrāk kā 30 dienas un ne vēlāk kā 40 dienas pēc automašīnas nodošanas, šobrīd ir pagājušas jau 65 dienas, es esmu auto nomai zvanījis un rakstījis e-pastus.

Artūrs pat uz firmas juridisko adresi Alūksnes novadā nosūtījis oficiālu drošības naudas pieprasījumu, sūdzību iesniedzis arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. “Visu laiku kaut kāda trešā persona esot atbildīga, lai gan es zvanu uz uzņēmuma numuru,” neizpratnē par uzņēmuma attieksmi pret klientu ir Artūrs.

“Pēc kara visi gudri”, tā saka pats Artūrs, jo tikai tagad apskatījis atsauksmes par uzņēmumu internetā. Izrādās, ka drošības naudu nav saņēmuši arī citi klienti. Tāpat Artūrs izpētījis, ka “Bellissiomo auto” nomai ir vairākas firmas. SIA “Bellissimo Group” reģistrēta Rēzeknē, SIA “Poco Poco”, ar kuru slēgts līgums, Alsviķu pagastā.

“Bez Tabu” dodas uz mājaslapā norādīto auto nomas adresi Braslas ielā 29, taču tur uzņēmuma pārstāvjus nesatiek, arī nevienu no trīs mājaslapā norādītajiem numuriem neizdodas sazvanīt. Vēlāk auto nomas pārstāvis atsūta īsziņu, kurā norāda, ka sezona esot tik pārpildīta, ka uzņēmums nevar veltīt laiku sarunai ar “Bez Tabu”, bet pateicas par izrādīto interesi.

“Bellissimo auto” atbilde

Mums rūp mūsu klienti, tāpēc lūdzam iesūtīt visu informāciju detalizēti uz līgumā norādīto juridisko adresi, pievienojot dokumentu kopijas par Artūru, un Jūsu lūgums tiks izskatīts 30 darba dienu laikā. Paldies.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā šogad par auto nomu “Bellissimo auto” saņemti divi iesniegumi un sniegtas divas konsultācijas. Šobrīd arī centrs ir uzrakstījis vēstuli uzņēmumam ar lūgumu līdz 26. augustam sniegt skaidrojumu, kāpēc patērētājs nav saņēmis drošības naudu, un tad jau arī situācija tiks vērtēta tālāk.

Santa Zarāne
Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve

Tad, ja uzņēmumam ir noteikumi, ka drošības nauda būs pēc 30 vai 40 dienām, tas ir normāli, ja ir tādi noteikumi, patērētājs, parakstot līgumu, to apzinās, bet, ja nav sniegta normāla atbilde ilgstošā periodā un nauda netiek atdota, tad, protams, uzņēmums šobrīd kaut kādā veidā nodara patērētājam kaitējumu.