Skolotājai ”iesmērē” sliktā stāvoklī esošu “BMW”. Remonts izmaksā līdz pat 4 000 eiro

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

54 komentāri

Bērnudārza skolotāja Evita salīdzinoši nesen nokārtojusi autovadītāja apliecību un internetā sākusi meklēt savu otro spēkratu. Tā kā mācību procesā braukusi ar “BMW”, tieši šīs markas automašīnu viņa nolūkojusi arī mājaslapā autoselect.lv.

Mājaslapā aizpildījusi pieteikumu, un jau nākamajā dienā atnācis apstiprinājums, ka var doties pakaļ automašīnai, līdzi jāpaņem vien 5 600 eiro. Sieviete raidījumam “Bez Tabu” stāsta, ka auto pārdevēji neesot viņai ļāvuši veikt testa braucienu, kā arī esot liegta iespēja automašīnu nogādāt pašas izvēlētā servisā, lai pārbaudītu tās stāvokli.

Autoplača darbinieks norādījis, ka iespējams izbraukt pavisam nelielu posmu turpat pie blakus tirdzniecības vietai, taču Evita esot jāsēž pasažiera krēslā. Evita pamanījusi, ka panelī deg 4×4 un ABS paziņojumi, taču nodomājusi, ka tas norāda šo funkciju esamību automašīnā.

Evita
Nopirkusi “BMW” sliktā stāvoklī

Man bija svarīgi, lai mašīnai būtu 4×4 pilnpiedziņa, domāju, ka man tas būtu drošāk. Citas mašīnas vispār negribu, tikai “bembi”. Man bija 2004. gada modelis, šis ir 2006. gada. Foršs. Man ir divi bērni, sunītis, visam pietiktu vietas. No ārpuses mašīnai viss bija kārtībā. Īstenībā man tā īpaši neļāva iesēsties iekšpusē. Testa braucienā pie stūres nevarēju sēdēt.

Par spīti visam iepriekš minētajam, Evita tomēr nolēma iegādāties “BMW 530”. Pēc dokumentu nokārtošanas CSDD aizbraukuši atpakaļ uz autoplaci, kur, pirmo reizi apsēžoties pie stūres, jau atklājusi pirmo defektu- neesot iespējams noregulēt spoguļus. Tie gan vēl tikai bija ziediņi, jo vēlāk, aizvedot mašīnu pie sava meistara, atklājušās vēl daudzas nepilnības. Arī šobrīd automašīna atrodas servisā.

“Bez Tabu” kopā ar Evitu dodas pie auto tirgotāja SIA ”MKR Capital”, kur Evita viesojusies jau vairākkārt. Uzņēmuma vadītāju nesastopam, taču ar darbinieka starpniecību viņu sazvanām.

Mārtiņš Mālnieks
auto pārdevējs

Mēs sarunājām, ka jūs aizbrauksiet uz savu servisu, kur uztaisīs defektācijas aktu, atsūtīsiet man tāmi, mēs to segsim. Ir pagājis laiks, tāmi neesat atsūtījusi. Atsūtiet darbu tāmi, kā mēs vienojāmies.

Vēlāk gan īsziņās Mālnieks Evitai norāda, ka tiks remontēts tikai tie defekti, kas konstatēti sākumā. ”Pagaidiet, jūs gribējāt jaunu auto nopirkt? Ja tā, tad vajadzēja iet uz salonu un pirkt jaunu. Šis ir lietots auto, ar to ir jārēķinās. Nevis tagad uz to, ka pasaucāt “Bez Tabu”, jūs šantažēsiet, lai taisu jums jauna auto stāvokli,” īsziņā raksta SIA ”MKR Capital” pārstāvis Mālnieks.

Evitas meistars aprēķinājis, ka, lai mašīnu savestu pilnā kārtībā, remontdarbi varētu izmaksāt nepilnus 4 tūkstošus eiro. Auto tirgotājs kategoriski atsakās šādu summu segt. Latvijas Auto asociācijas prezidents norāda, ka Evitai jau sākotnēji vajadzēja izvairīties no darījuma veikšanas, jo netika ļauts spēkratu nogādāt servisā diagnostikai.

Andris Kulbergs
Latvijas Auto asociācijas prezidents

Nevajag pažēlot 50 eiro un veikt automašīnas diagnostiku. Pēc tam var nākties tērēt 2000-3000 eiro, lai automašīnu savestu kārtībā. Ja jums saka, ka nevar veikt testa braucienu vai arī aizvest mašīnu uz servisu, automātiski atsakieties no šādas automašīnas! Jums šo mašīnu nevajag. Lai atrodas kāds cits lētticīgais, nevajag sevi mānīt.

Automašīnas īpašniece ar iesniegumu vērsusies arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, taču ir pavisam niecīga iespēja, ka Evitai izdosies atgūt kaut daļu samaksātās summas.