Skaties, pie kā iekāp! Nelegālie “Taxify” taksisti turpina piepelnīties

Ēriks Palkavnieks

Autors: Ēriks Palkavnieks

19 komentāri

Lai varētu piedāvāt taksometru pakalpojumus, ir nepieciešams samaksāt par licenci un saņemt īpašas dzeltenās numura zīmes, ar kurām aprīkot taksometru. Ja pēc izsaukuma šāda automašīna atbrauc jums pakaļ, varat būt drošs, ka tiek piedāvāti legāli taksometru pakalpojumi, taču, ja ierodas privāta automašīna bez jebkādām taksometra pazīmēm – ko darīt, sēsties un braukt cerībā, ka neviens jūs neapkrāps?

Tieši šādas domas jaukušās pa galvu kādam “Taxify” aplikācijas lietotājam, kad viņš ieraudzījis, ka pakaļ atbraukusi privātpersona ar savu BMW spēkratu bez jebkādām taksometra pazīmēm. Viņš aizdomu pilns sēžas tajā iekšā un nolemj noskaidrot situāciju.

Automašīnas vadītājs savukārt ir pārsteigts, ka klients pirmo reizi izmanto netrafarēta taksometra pakalpojumus, taču vienlaikus laipni cenšas izkliedēt aizdomu mākoņus, stāstot, ka satraukumam nav pamata: ”Šitā mašīna ir “Taxify”, tā, ka viss kārtībā. Lietuvā un Igaunijā visur tā ir”.

Lai arī par brauciena drošību klients jūtas daudz maz pārliecināts, aizdomāties liek fakts, ka automašīnā nav skaitītāja un šķiet, ka čeku arī nebūs iespēja saņemt. Bet autovadītājs jau atkal mierina satraukto klienta prātu: ”Jums uz e-pastu viss atnāks – gan brauciena ilgums, gan maršruts, gan laiks, varēsiet salīdzināt”.

“Taxify” reģionālais vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš apstiprina automašīnas vadītāja teikto un skaidro, ka uzņēmumā ir gan licencēti taksometri, gan tādi, kuriem licences pagaidām nav: ”Mēs testējam, vai Rīgā kaut kas tāds būtu pieprasīts un vai arī būtu piedāvājums no vadītājiem, kuri gribētu gūt papildu ienākumus”.

Visiem vadītājiem turklāt tiekot veiktas īpašas pārbaudes, tādēļ par viņu labajiem nodomiem nogādāt klientu vajadzīgajā vietā neesot jāsatraucas: ””Taxify” pieprasa ne tikai autovadītāja tiesības, bet arī sodāmības izziņu, pārbauda braukšanas prasmes, tiek vērtēta arī pakalpojuma kvalitāte un redzam, vai vadītājs saņem labu vērtējumu vai nē.”

Viss jau it kā būtu labi, caurskatāmi, moderni un visnotaļ uzteicami, taču Satiksmes ministrijas pārstāvis Tālivaldis Vectirāns skaidro, ka vēl aizvien spēkā ir likuma normas, kas jāievēro visiem tiem, kuri sevi vēlas dēvēt par taksistiem: ”Ja mēs runājam par “Taxify”, tie ir tādi paši pasažieru pārvadātāji, tikai viņi pēc klientiem brauc caur aplikāciju, bet atbilstoši likumiem viņiem ir jāsaņem taksometru licences kartīte un arī speciālās numuru zīmes.”

Problēma esot, ka tehnoloģijas attīstās pārāk ātri un birokrātiskais likumdošanas aparāts nespēj tik ātri pielāgoties jaunajai situācijai, tādēļ pagaidām šādi taksometru pakalpojumi ir esošajiem likumiem neatbilstoši. ”Šobrīd tas nav likumīgi, tad ir jāziņo policijai, ja pēc izsaukuma atbrauc parasta automašīna bez taksometru numuriem,” skaidro ministrijas pārstāvis.

Tā kā gan licencēto taksometru firmu pasaulē valda haoss ar mašīnu dedzināšanu, gan arī kopbraukšana nav sakārtota, ir izstrādāti grozījumi likumdošanā, kas drīz varētu ieraudzīt dienasgaismu un sakārtot šo jomu.

Bet tikmēr apzinīgais klients, kurš bija mēģinājis noskaidrot patiesību par privāto šoferīšu piedāvātajiem taksometru pakalpojumiem, cenšoties jau atkal pasūtīt taksometru caur “Taxify” aplikāciju, secināja, ka viņa “Taxify” konts ir bloķēts. Jā, patiesības meklēšanai var būt neparedzamas blaknes.

Foto

19 komentāri