“Sajūta, ka mani atkal grib apčakarēt!” Parādu piedzinēji “uzklūp” autovadītājai par nenomaksātu stāvvietu

6 komentāri

Pat ja tu dzīvo godīgu dzīvi un maksā visus rēķinus, tas nebūt nenozīmē, ka kādā jaukā dienā pie tavām durvīm nevarētu pieklauvēt parādu piedzinēji. “Bez Tabu” saņēmis sūdzību par kādu samērā senu nenomaksātu soda kvīti vienā no galvaspilsētas autostāvvietām.

Runa ir par stāvvietu iepretim Bruņinieku ielā 61, Rīgā. Aptuveni pirms pieciem gadiem izrakstītais sods, izrādās, vēl joprojām nav nomaksāts. Un par to Irēna Janičenoka uzzina tikai no parādu piedzinējiem – bez nekādiem brīdinājumiem, aicinājumiem vai citādāku motivāciju nokārtot saistības.

Ināra apliecina, ka uzņēmumā tiek reģistrētas visas vēstules, bet to vidū nav atrodams neviens paziņojums, kas būtu saistīts ar konkrēto darba auto un pārkāpumu par neapmaksāto stāvvietu Rīgā.

No uzņēmuma uzreiz pieprasa naudu ne tikai par neapmaksāto stāvvietu – 11,40 eiro, bet arī izdevumus, kas saistīti ar parādu piedziņu, – 7 eiro. Ja konkrētajā laikā nauda neieripos parādu piedzinēju kontā, draud tiesu darbi.

Irēna Janičenoka
pikta par parādu piedzinējiem

Esmu nezinu, esmu es samaksājusi vai neesmu. Bet šobrīd jautājums ir kaut kur citur, nevis naudas lietā, jo tā summa ir niecīga. Šobrīd jautājums ir tīri cilvēcīgi, man ir tāda sajūta, ka mani atkal grib apčakarēt!

Ināra “Bez Tabu” rīcībā nodod dokumentu paketi, ar kuru “Bez Tabu” dodas uz parādu piedziņas kompānijas “Inakso” biroju Vecrīgā. Slēgtās durvis ar zvana pogu un actiņu tomēr atveras un durvju ailē parādās parādu piedzinēju pārstāvis.

Tikko runāju ar valdes locekli, teica, ka attiecīgi, tā kā tagad ir tā jaunā datu aizsardzības regula, par konkrētām personām mēs drīkstam runāt tikai, ja ir izsniegts konkrēts pilnvarojums šādai darbībai. Bet, ja jūs iesniegtu varbūt rakstiski, mēs varētu sniegt atbildi burtiski vienas, divu dienu laikā.

Slēpjoties aiz datu aizsardzības regulas un uzņēmuma iekšējās hierarhijas plīvura, skaidrojums par parādu piedziņas vēstulē minēto niecīgo soda apmaksas termiņu un tiesu darbiem izpaliek. Tieši šāds pats scenārijs atkārtojas ar cerēto rakstisko atbildi.

Uzņēmums “Rīgas satiksme”, kas uzrauga vairākas autostāvvietas Rīgā gan neuzskata, ka ir noticis kas traģisks. Līdz šim piekopta prakse pēc kāda laika atdot neapmaksātās kvītis parādu piedzinējiem, kas mēģina atgūt nesamaksāto naudu.

“Rīgas satiksme” gadiem ilgi piekopj visai vienkāršu sistēmu. Ja stāvvietu kontrolieris redz, ka nav veikta priekšapmaksa, automašīnas logā aiz stikla tīrītāja ievieto soda kvīti. Un gadījumā, ja kvīti, piemēram, aizpūš vējš, šoferis tā arī nemaz neuzzina par sodu.

“Mums nav pieejas cilvēka datiem, mēs nevaram diemžēl aizsūtīt šos te atgādinājumus cilvēkiem, jo mums ir zināma tikai automašīna. Tāpēc mēs arī nododam tālāk. Un paralēli notiek darbs ar CSDD, un, es pieļauju, ka tuvākajā laikā mēs varētu saņemt šīs te piekļuves, un tad arī cilvēkiem atgādināt personīgi, ka ir nesamaksāts pēcapmaksas rēķins. Tāpēc ir radīta sistēma, ka jāiet ir [“Rīgas satiksmes”] mājaslapā, var piereģistrēties un sekot līdzi visiem automašīnu uzliktajiem pēcapmaksas rēķiniem,” skaidro “Rīgas satiksmes” pārstāve.

Sodi par neapmaksātajām autostāvvietām Rīgā vairāku gadu garumā pārsnieguši trīs miljonu eiro atzīmi.

“Rīgas satiksmes” pārstāve nenoliedz, ka arī citiem šoferīšiem pastkastītē var pēkšņi parādīties vēstule no parādu piedzinējiem par gadu, pieciem vai pat vēl vecākiem pārkāpumiem.