Rīgas dome atsakās risināt sastrēgumu problēmu. Tas esot jādara policijai

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

Pievienot komentāru

Kopš Deglava pārvada slēgšanas Rīgas satiksmē izveidojies pamatīgs haoss. Lai gan kopš pārvada slēgšanas pagājusi jau teju nedēļa, joprojām nav uzstādīta neviena ceļa zīme, kas informētu par tilta slēgšanu, kā arī nav mainīta satiksmes organizācija.

Ne Purvciemā, ne Grīziņkalnā nav atrodama neviena informatīva ceļa zīme par Deglava pārvada slēgšanu, kā arī nav izstrādāti ieteicamie apbraukšanas maršruti. Tāpat Rīgas domes Satiksmes departaments līdz pat šim brīdim nav veltījis laiku, lai pārprogrammētu luksoforus krustojumos, kur šobrīd satiksmes plūsma ir citādāka nekā pirms pārvada slēgšanas.

Tāpat, piemēram, Deglava un Nīcgales ielu krustojumā būtu nepieciešams atļaut kreiso pagriezienu no Deglava ielas, lai varētu izvairīties no jau tā ļoti noslogotās Vaidavas ielas, kā arī Zemitāna pārvada. Pašreiz Rīgas domes Satiksmes departaments izveidojis vairākas jaunas sabiedriskā transporta joslas, tomēr pašvaldības atbildīgie darbinieki ieņem nogaidošu pozīciju un uzskata, ka satiksmes organizēšana jāpārņem likumsargiem.

Una Ahuna-Ozola
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve

Kad policija pārņem kāda objekta satiksmes organizēšanu, šajā gadījumā slēgšanu, nav labāka satiksmes organizēšanas veida, kā ar policijas palīdzību. Rīgas dome Deglava pārvadu nav slēgusi, to izdarījusi policija.

Tikmēr Valsts policijas Patruļpolicijas pārvaldes priekšnieks Andris Smočs norāda, ka primāri tieši pašvaldība ir atbildīga par satiksmes organizēšanu. Šobrīd Rīgas ielās pēc Deglava pārvada slēgšanas apkārtnē dežurē aptuveni 20 likumsargi, kuri uzrauga kārtību.

Smočs stāsta, ka likumsargi jebkurā brīdī ir gatavi atjaunot satiksmi pār slēgto Deglava pārvadu, ja tāda komanda tiks dota. Šobrīd likumsargi īpašu uzmanību pievērš tiem autovadītājiem, kuri neatļauti izmanto sabiedriskā transporta joslas, kā arī atsevišķos krustojumos likumsargi regulē satiksmi.

Andris Smočs
Valsts policijas Patruļpolicijas pārvaldes priekšnieks

Satiksmes departaments laikam ir nedaudz aizmirsies. Satiksmes organizācija Rīgā ir viņu pārziņā. Ir arī sava policijas daļa. Liekas, ka visur saliksim satiksmes regulētājus un viss notiks, bet, izregulējot satiksmi vienā vietā, pēc tam nesekojot satiksmes plūsmai, citā var rasties divas reizes lielāki sastrēgumi.

Vairāki raidījuma Bez Tabu uzrunātie autovadītāji norāda ne tikai uz iespaidīgajiem sastrēgumiem, bet arī slikto ielu stāvokli, kas esot zem katras kritikas. Tāpat raidījumam izdevies piefiksēt sabiedriskā transporta vadītājus, kuri krustojumus šķērso, degot sarkanajam jeb aizliedzošajam gaismas signālam.