15 komentāri

Rīdzinieki uztraukti, ka uzņēmums Rīgas satiksme novēro gan sabiedriskajā transportā braucošos pasažierus, gan citus satiksmes dalībniekus. Iedzīvotāji uzskata, ka uzņēmums iejaucas privātajā telpā un novērošana, iespējams, ir pretrunā ar personas datu aizsardzību.

Pirmās novērošanas kameras Rīgas ielās uzstādītas 2005. gadā, turpmāko piecu gadu laikā to skaits audzis līdz tūkstoš vienībām. Nu vairs rīdziniekiem nav ne jausmas, cik novērošanas acu viņiem uzglūn.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

To pulkam pievienojušās arī kameras, kas izvietotas sabiedriskajā transportā un ārpus tā, tādējādi vērojot, piemēram, nopakaļ braucošos transportlīdzekļus.

Artūrs, neizpratnē par novērošanu

Jaunākajos trolejbusos izvietotas kameras, kas vērstas uz aizmugurē braucošajiem. Ar kādām tiesībām viņi mani filmē? Esmu viņiem devis atļauju? Kā es varu zināt, kur un kādam mērķim dati tiek izmantoti un apstrādāti?

Arī citi Bez Tabu uzrunātie iedzīvotāji pauž sašutumu, tomēr vairākiem novērošana ir vienaldzīga.

Foto

Uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāve Ieva Pastare min vairākus iemeslus, kāpēc novēro rīdziniekus:

Šī ir drošība, lai redzētu, kas notiek sabiedriskajā transportā un ārpus tā. Attiecībā uz kamerām ārpusē mēs varam konstatēt ceļu satiksmes negadījumus. Varam noskatīties ierakstus un nodot policijai, tādējādi ir vieglāk izskatīt dažāda veida gadījumus.

Bez Tabu jau iepriekš stāstījis par Datu valsts inspekcijas vēršanos pret autovadītājiem, kuri inspekcijā nereģistrē videoreģistratoru novērošanu un datu apstrādi, proti, nemaksā valsts nodevu par šo rīcību.

Rīdzinieki vaicā, vai Rīgas satiksme ir reģistrējusi šo masveidīgo novērošanu. Ja ir, vai par to maksā rīdzinieki?

“Mūsu rīcībā esošā informācija liecina, ka Rīgas satiksme reģistrējusi personas datu aizsardzības speciālistu. No likuma izriet, ka uzņēmums var izvēlēties – reģistrēt vai nu personas datu apstrādi, vai norīkot personas datu aizsardzības speciālistu.

Konkrētajā gadījumā Rīgas satiksme reģistrējusi personas datu aizsardzības speciālistu. Ja ir reģistrēts speciālists, valsts nodeva nav jāmaksā,” informē Olga Graudiņa, Datu valsts inspekcijas pārstāve.
Kā norāda uzņēmumā Rīgas satiksme, pagaidām novērošanas kameras izvietotas jaunākajos transportlīdzekļos, bet vēlāk tās uzstādīs visos.

Video

TOP komentāri

  • SO.
    +3 +3 0

    SO.

    Kāda datu aizsardziba, vai pasi filmē,vai?Ir jāredz, ko aizmugurē dara, jo tur bieži vien tur notiek interesantas lietas prom no vadītāja acīm,bet pasažieri, kad jaliecina vai jāiesaistās pārkāpumu noteikšanā, ir akli un kurli.
  • Ilona
  • Minna
    +3 +2 -1

    Minna

    taas kameras ir pasu cilveeku drosiibas deel. pirms daudziem gadiem bija statistika,ka Londonaa cilveeks dienas laikaa tiek fikseets videeji 300 kameraas. taas paarklaaj praktiski visu pilseetu - gan uz ielaam,gan autobusos,gan metro . tas ,protams,nenoveers noziegumus,bet,ja tomeer kas notiek,ir iespeeja atpaziit vainiigos. taa vietaa,lai vaimanaatu,buutu priecaajusies,ka kkas tiek dariits juusu pasu drosiibas deel !

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl