“Rezultāts ir drausmīgs!” Iedzīvotāji Ikšķiles pusē sūkstās par nesen atjaunotu ceļu

Pievienot komentāru

Ceļš nav ne greiderēts, ne apstrādāts ar pretputes piedevu. Lietus laikā dolomīta putekļi izveido slapju putru, kas satek mašīnai visās spraugās un sacietē kā betons. Pirms renovācijas ceļš bija labākā stāvoklī – tā par grants ceļa stāvokli Ikšķiles novadā stāsta “Bez Tabu” skatītājs Kārlis.

“Pašvaldība atrunājas, ka tas esot normāli un tur neko neviens vairs neremontēšot. Nezinu, kuram bija nepieciešams šo Eiropas finansējumu apgūt, bet rezultāts ir drausmīgs,” turpina novada iedzīvotājs.

Ceļš no Dālderiem uz Kalnakumpēniem – vienā pusē atrodas apdzīvota vieta Dobelnieki, ceļa otrā galā – Tīnūžu pagasta centrs. “Bez Tabu” ierašanās brīdī atklājas, ka autoceļa uzturētāji centušies aizdarīt izveidojušās bedres.

Pieminētais ceļa posms ir pavisam jauns – nav pat apritējis gads kopš Ikšķiles novada pašvaldības pasūtītā projekta. “Bez Tabu” skatītājs gan stāsta, ka darbi ritējuši gausi, taču vēlā rudenī izdevies visu padarīt. Aiz muguras pirmā ziema, atkusnis un lietainās dienas. Un parādās arī pirmās problēmas.

To, ka pašvaldībai šis projekts ir ļoti nozīmīgs, apliecina ceļa malā iespraustā zīme, kurā lasāms, ka projektu līdzfinansē Eiropas Savienība. Tomēr, aplūkojot ceļu uzturētāju veikumu jeb aizlāpītās bedrītes, kas atgādina nedaudz izrullētu piparkūku mīklu, rodas šaubas, vai nauda iztērēta lietderīgi.

“Baigi ilgi tās bedres stāvēja,” atklāj Dobelniekos dzīvojošais autovadītājs Aldis, kurš uzskata, ka aizlāpītās bedres jau pēc pirmā lietus atkal būs jālabo. “Cita ceļa mums nav!”.

Tuvojoties Dobelnieku robežai, pamanām arī rosīšanos – bedrīšu lāpītājus. Brigāde ar visai diskutablām metodēm veica greiderēšanas darbus.

“Iedzīvotāji ir vērsušies pašvaldībā ar savu redzējumu un savu viedokli par šādu situāciju. Mēs arī esam iespēju robežās skaidrojuši. Bet, nu, situācija ir tāda, kāda viņa ir,” atbild Ikšķiles novada domes deputāts un pašvaldības SIA “Ikšķiles māja” direktors Juris Rudens.

Parādām arī “Bez Tabu” fiksēto traktorista veikumu, mēģinot noskaidrot, vai šāda metode attaisno ieguldīto naudu un laiku.

Juris Rudens
Ikšķiles novada domes deputāts

Viņš ar šādu tehniku nav greiderējams. Tur ir vajadzīga speciāla, jaudīgāka tehnika. Mēs pie tā strādājam, lai piesaistītu šādu tehniku. Tas ir ceļu būvfirmām tikai. Iespēju robežās, kad veidojas šīs bedres, mēs viņas mēģinām lāpīt ar vienkāršu šķembu un grants maisījumu, lai izietu no šīs situācijas, kamēr būs tā speciālā tehnika, lai nogreiderētu šo ceļu.

Kad un kurā brīdī izdosies sarunāt lielo greideri pašvaldības izpilddirektors pateikt nevar. Nav arī zināms, kad šo ceļa posmu varētu noasfaltēt – tas jau ir pašvaldības rocības jautājums. Visdrīzāk, neskaidrības ar to saglabāsies līdz pat gaidāmajai teritoriālajai reformai.

2,1 kilometru garā posma atjaunošana izmaksājusi aptuveni 322 000 eiro, bet no pašvaldības maciņa iztērēti aptuveni 100 000 eiro. Izmaksas gan palielinās, jo jau pēc nepilna gada ir jāiegulda resursi, materiāli atjaunotā ceļa atjaunošanā.