Populāra autoskola izved no pacietības! Pēc nenotikušas apmācības mēnešiem cīnās par samaksāto naudu

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

4 komentāri

Pēc tam, kad autoskolai “Fortūna” samaksāta pieprasītā maksa par apmācību, kursante paliek bešā. Lai gan līgumā noteikts, ka autoskolai kursantam jānodrošina apmācība mēneša laikā no līguma noslēgšanas, “Fortūna” neievēro šo nosacījumu – nespēj nokomplektēt grupu. Kursante vairākus mēnešus nesekmīgi pieprasa autoskolai samaksātos vairāk nekā 300 eiro, no “Fortūnas” pārstāvjiem uzklausa atrunas un solījumus par naudas atdošanu.

“Bez Tabu” redakcijā vērsās Evija, kuras meita uzreiz pēc vidusskolas absolvēšanas vēlējās iestāties autoskolā, lai pēc iespējas ātrāk iegūtu B kategorijas autovadītāja apliecību un vēlāk ar dokumentu makā dotos strādāt uz ārzemēm.

Evija

Evija
ilgstoši cīnījusies ar autoskolu par naudas atgūšanu

Šā gada 26. jūlijā meita iestājās autoskolā “Fortūna”. Autoskolā teica, ka uzreiz jāsamaksā pilna summa. Tajā pašā nedēļā viņa nokārtoja pirmo palīdzību, kas maksāja vēl 21 eiro. Pēc tiem autoskolā teica, ka tūlīt būs arī grupa. Tad varēs uzsākt apmācību.

Autoskolas “Fortūna” un klientes parakstītajā līgumā noteikts, ka autoskola apņemas uzsākt kursanta apmācību mēneša laikā no līguma noslēgšanas brīža. Autoskola “Fortūna” šo nosacījumu nav ievērojusi – nav spējusi nokomplektēt grupu.

Evija

Evija
ilgstoši cīnījusies ar autoskolu par naudas atgūšanu

Pagāja mēnesis, laiks iet uz priekšu. Meitai bija tālejoši plāni. Vēlas braukt prom, strādāt ārvalstīs. Viņai tiesības nepieciešamas pēc iespējas ātrāk. Mēnesis, pusotrs apritēja, grupas nebija. Vēlāk viņai zvanīja un piedāvāja iestāties grupā, kuras apmācība notiek Jūrmalā. Viņa taču nebrauktu visu laiku mācīties uz Dubultiem, ja tepat, Rīgas centrā, ir autoskolas.

Atruna atrunas galā

Mēnesi pēc līguma parakstīšanas, augusta beigās, nesaņēmusi pakalpojumu noteiktajā termiņā, kliente iesniegumā autoskolai pieprasīja atdot samaksātos 315 eiro par nenotikušo apmācību. 25. oktobrī, kad ar “Bez Tabu” tikās autoskolas klientes māte, nauda aizvien nebija atdota.

Evija

Evija
ilgstoši cīnījusies ar autoskolu par naudas atgūšanu

Sākotnēji solīja, ka nedēļas laikā atdos. Pagāja viena nedēļa, otra nedēļa, bet nekā. Kad meita zvanīja uz autoskolu, pārstāve teica, ka priekšniecība ir atvaļinājumā, vēlāk teica, ka priekšniekam ir kādas citas problēmas, tad pieminēja interneta problēmas – nevar nospiest podziņu, lai pārskaitītu naudu. Teica, ka sekretāre ievadījusi naudu, bet priekšniekam jāapstiprina. Es prasīju, lai iedod man priekšnieka telefona numuru, jo gribēju viņam piezvanīt un nokārtot to. Atbildēja, ka nevar dot priekšnieka numuru. Teica: ja es gribu, pati varu meklēt internetā numuru.

Nedz autoskolas klientei, nedz viņas mātei nav izdevies sazināties ar “Fortūnas” priekšniecību.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) norāda, ka autoskola nav ievērojusi līguma noteikumus.

Santa Zarāne

Santa Zarāne
PTAC pārstāve

Ja autoskola līgumā noteikusi, ka tai jānodrošina pakalpojuma sniegšana no līguma noslēgšanas brīža, bet tas netiek darīts, tas ir līguma noteikumu pārkāpums. Puses sākotnēji savā starpā varēja vienoties. Autoskola varēja piedāvāt vai nu citus apmācības laikus, vai citu vietu. Patērētājam ir tiesības piekrist vai nepiekrist piedāvātajam. Nevienam pakalpojumu sniedzējam nevajadzētu tā vilcināties ar naudas atdošanu vairāku mēnešu garumā. Naudas atdošanai jānotiek saprātīgā termiņā. Par to var vienoties slēdzot līgumu, bet, ja tas nav atrunāts, mēnesis būtu optimālais termiņš, kurā pakalpojumu sniedzējam būtu jāatdod nauda.

“Iestrēgusī” nauda tiek atdota līdz ar “Bez Tabu” iesaistīšanos

Sazvanīta, autoskolas “Fortūna” pārstāve “Bez Tabu” žurnālistam stāsta, ka priekšniecība nevarot tikties klātienē. Turpinājumā lasāms telefonsarunas ar “Fortūnas” darbinieci fragments.

Sarunas ar autoskolas “Fortūna” pārstāvi fragments

Autoskolas pārstāve: Tā naudiņa tika ievadīta bankā. Priekšniece bija atvaļinājumā, līdz ar to tas viss aizkavējās.

Žurnālists: Tūlīt jau novembris. Nebija neviena, kurš nospiež podziņu un aizsūta naudu?

Autoskolas pārstāve: Diemžēl, jā. Diemžēl man nav tādu tiesību. Es varu ievadīt bankā, bet akceptēt var tikai priekšniecība.

Žurnālists: Iepriekš ir bijušas problēmas ar naudas atdošanu klientiem?

Autoskolas pārstāve: Principā manā praksē tā nav bijis.

Žurnālists: Interesanti, ka no 21. augusta neviens nevar aizskaitīt naudu. Tik ilgi priekšniecība bija atvaļinājumā?

Autoskolas pārstāve: Nu, tā gadās.

Dienā, kad ar autoskolu sazinās “Bez Tabu”, beidzot nauda klientei tiek atdota, informē klientes māte Evija.

Lai gan sarunā ar “Bez Tabu” autoskolas “Fortūna” pārstāve stāstīja, ka viņa neatminas līdzīgas konfliktsituācijas ar klientiem, internetā atrodamas vairākas sūdzības par līdzīgu pieredzi: laikus nenokomplektētām apmācību grupām un vilcināšanos ar naudas atdošanu.