Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

31 komentārs

Ceļu satiksmes negadījuma vietā piesaistītās Valsts policijas ekipāžas darbinieki, iespējams, pieseguši vainīgo, satraukts ir avārijā iesaistītais. Viņš ziņo par ar negadījumu nesaistītas personas ierašanos notikuma vietā, tās centieniem ietekmēt likumsargus.

Rezultātā policisti, kā stāsta avārijā iesaistītais, melīgi aprakstījuši notikušā apstākļus, noformējuši protokolu, kas, iespējams, nevainīgu cilvēku padara par vainīgo.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

3. novembrī Sergejs Fillipovs pie sava “Subaru” spēkrata stūres brauca pa Silikātu ielu Rīgā, Daugavgrīvā. Braucot pa galveno ceļu, vēlējies nogriezties pa kreisi uz Lielo ielu, turpinot braukt pa galveno ceļu.

Tobrīd krustojumā iebrauca cita – “Škoda” – automašīna, kas virzījusies no kreisās puses un, kā stāsta Sergejs, braukusi taisni (pa Lielo ielu, vēlējusies turpināt braukt pa otršķirīgu ceļu). “Škoda” vadītājs neesot devis ceļu Sergeja “Subaru”, krustojuma centrā abi spēkrati saskrējušies.

Sergejs
“Subaru” šoferis

Es un mana mamma, kas bija pasažiere, izkāpām no automašīnas. Prasījām: “Kur tu brauc?” Viņš atbildēja: “Jā, jā, vainīgs.”

Prasīja, vai saukšu policiju. Teicu, ka citu variantu nav. Atbrauca policijas ekipāža. Viņiem arī viss bija skaidrs. Visu izmērīja, uzzīmēja shēmu.

Nav variantu – “Škoda” man nedeva ceļu, kad braucu pa galveno.

Avārijā cietusi Sergeja vadītās automašīnas pasažiere – viņa mamma. Kā stāsta Sergejs, bijuši vairāki avārijas aculiecinieki, bet tos nav lūdzis reģistrēties kā lieciniekus, jo bijis pārliecināts, ka viņu palīdzība nepārprotamo apstākļu dēļ nebūs nepieciešama.

Avārijā iesaistītais par policistu darbu: “It kā tiesiska valsts, bet, izrādās, 90. gadu Maskava!”

Notikuma vietā esot ieradusies sieviete ar automašīnu “Audi Q5”, kas, kā noskaidrots, reģistrēta uz SIA “Voldemārs” (firmai pieder populārā preču zīme “Valdo”). Arī avārijā iesaistītā “Škoda Yetti” spēkrata turētāja ir SIA “Voldemārs”.

 

Pie “Audi” stūres – augsta uzņēmuma amatpersona, kura iebilda pret viņas vārda un uzvārda publicēšanu. “Subaru” vadītājs Sergejs uzskata, ka sieviete ietekmējusi likumsargus. Stāsta Sergejs:

“Viņa [“Audi” vadītāja] vērsās pie policistiem, sakot: “Kuru jūs te padarāt par vainīgu? Kā tā, kas notiek?” Par ko viņi savā starpā runāja? Es nezinu. Redzēju, ka viņa kādam zvanīja. Pēc tam kāds zvanīja policistiem. Viņš [policists] ieraudzīja, ka klausos, tāpēc aiztaisīja logu. Izdzirdēju [likumsarga] frāzi, kuru teica kādam telefonsarunā: “Cilvēks [“Subaru” vadītājs] taču bija uz galvenā ceļa. Ko es varu darīt?”

Sergejs stāsta, ka policisti pārzīmējuši shēmu, protokolā rakstīts, ka “Škodas” spēkrats nevis braucis taisni, bet gan pa galveno ceļu vēlējies nogriezties pa labi. Savukārt Sergeja vadītais “Subaru”, lai gan pa galveno ceļu vēlējies nogriezties pa kreisi, iebraucis pretējā braukšanas joslā, priekšā “Škodas” automašīnai.

Sergejs ir neizpratnē par policistu rakstīto, stāsta, ka, ja sadursme būtu notikusi tā, kā to apraksta likumsargi, automašīnas nebūtu nonākušas krustojuma centrā, arī bojājumi būtu citādāki.

Sergejs

Ja es viņā tā ietriecos, kāpēc mēs atradāmies te [krustojuma vidū]? Ja es būtu iebraucis pretējā virziena braukšanas joslā, mēs “aizlidotu” citur. Sanāk, ka es viņā ietriecos tur, bet mēs teleportējāmies šeit [krustojuma vidū]. Kāpēc policija tā uzrakstīja protokolā? Es varu tikai minēt.

Kāds kādu ietekmēja. Es neticu, ka policijā strādā neprofesionāļi. Neticu, ka likumsargi ir idioti, kuri nav mācījušies fiziku. Bērnam skaidrs, ka, ja es būtu ietriecies viņā tā, kā raksta policija (pretējā braukšanas joslā, abiem veicot pagriezienu), mēs atrastos citur. Skumji tas ir. It kā tiesiska valsts, bet, izrādās, 90. gadu Maskava!

“Subaru” šoferis Sergejs uztraucas, jo, ja viņu atzīst par vainīgu, apdrošināšanas atlīdzība ies secen, jo viņa “Subaru” nav KASKO apdrošināšanas.

Tiesu eksperts: sadursme notika krustojuma vidū, apšauba policijas protokolā rakstīto

Fotoattēlus no notikuma vietas, kuros iemūžināta automašīnu atrašanās vieta pēc sadursmes, spēkratu bojājumus, lausku zonu notikuma vietā un drona attēlus, kuros iemūžināts krustojums no augšas, Bez Tabu uzrāda arī tiesu ekspertam Oskaram Irbītim. Viņš arī apšauba policista rakstīto protokolā.

“Redzama lausku zona un automobiļu stāvoklis. Redzams, kas ir bojāts. Skaidrs, ka lausku zona turpat ap automobiļiem ir. Līdz ar to tas liecina, ka pēc sadursmes tie nekur īpaši nav pārvietojušies. Arī deformāciju apjoms nav tāds, lai automobiļus aizsistu ļoti tālu no sadursmes vietas.

Turpat tie ir palikuši pēc sadursmes. Iespējams secināt, ka viens automobilis [“Subaru”] veicis pagriezienu pa kreisi, otrs – visticamāk, braucis taisni. Notikušā mehānisms ir citādāks nekā aprakstīts. Sadursme ir notikusi pašā krustojuma centrā. Es neredzu nekādu tehnisku pamatojumu tam, ka “Subaru” būtu vainīgais,” pauž eksperts O. Irbītis.

O. Irbītis norāda, ka, ja “Škodas” šoferis būtu nogriezies pa labi, lai nepārkāptu noteikumus, tas būtu jādara, ieņemot labo malējo stāvokli. Bet, tā kā “Škoda” aizbraukusi līdz krustojuma centram, jāsecina, ka policistu glābtais spēkrats nav izpildījis šo noteikumu prasību.

“Lai automašīnas “aizsistu” tik tālu, jāpaliek specifiskām pēdām. Jāpaliek lausku zonai, jābūt lielākām deformācijām. Konkrētajā gadījumā tas netiek konstatēts,” teic O. Irbītis.

Kameras objektīvs netīk

SIA “Voldemārs” vadība atsakās stāties kameras priekšā, lai komentētu “Subaru” šofera pārmetumus. Rakstveidā atbild, ka “SIA “Voldemārs” tā ir ierasta prakse, ja kāds zemāk stāvošs darbinieks iekļūst ceļu satiksmes negadījumā vai rodas problēmsituācija, pie viņa dodas augstāk stāvošs darbinieks. [..] Nekādas darbības, kuras varētu ietekmēt policijas ekipāžas darbu, netika veiktas.

[..] SIA “Voldemārs” pārstāve negaidīja policijas lēmumu, bet gan atbalstīja savu darbinieku, gaidīja, kad varēs viņu aizvest uz uzņēmumu. [..] Darbinieki ir uzņēmuma lielākā vērtība, un uzņēmuma vadība atbalsta savus darbiniekus grūtos brīžos un ārkārtas situācijās.”

Arī Valsts policijā vairāku dienu laikā nevienam neatrodas laiks komentāram kameras priekšā. Netiek arī atsūtīts rakstveida komentārs par likumsargu darbu notikuma vietā.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl