“Pierodiet! Medusmaize ir beigusies!” Zemes īpašnieks pie daudzdzīvokļu nama Rīgā ierīko maksas autostāvvietu

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

4 komentāri

Salnas ielas posms Rīgā vairāku desmitu metru garumā, ko ieskauj daudzstāvu dzīvojamās mājas, marta viducī pārtapa par naudas pelnīšanas avotu, proti, par maksas autostāvlaukumu. Un liela daļa iedzīvotāju šīs negaidītās izmaiņas uztver ar lielu niknumu.

Roberts

Pēc ārkārtas stāvokļa izsludināšanas 19. martā Rīgā – starp Salnas ielu 21 un 34 – vēsturiski brīvi pieejamās “parkošanās” vietas kļuva par “Cityparks” īpašumu un daudzi cilvēki uzreiz saņēma sodus. Šī situācija ir zem jebkādas kritikas gan no Rīgas domes, gan no “Cityparks” puses. Izmantot karantīnas laiku un likt cilvēkiem maksāt par “parkošanos” pretī savām mājām. Salnas ielā jau tā nav, kur likt mašīnu. Cilvēki ir spiesti “parkoties” mežā blakus. Ļoti jūs lūdzu celt šo rīcību gaismā, lai atbildīgajiem vismaz ausis nosarkst.

Pirmais dusmu vilnis parādījās sociālajos tīklos. Kādu “Facebook” publicēto ierakstu neilgā laikā komentēja prāvs iedzīvotāju pulks.

daži no komentāriem

“Šādā – valstij sarežģītā brīdī -, kad darbu zaudēs, kā minimums, puse iedzīvotāju, darīt ko tādu ir šausmīgs grēks.”

“Pierodiet! Medusmaize ir beigusies!”

“Cik veiksmīgu brīdi izvēlējies ”Cityparks”. Karantīnas laikā! Gnīdas.”

Viens no autostāvvietas lietošanas noteikumiem nosaka, – ja reiz novieto automašīnu šajā laukumā, tad momentāni ir noslēgts līgums ar uzņēmumu ”Cityparks” un firmas kontā jāieskaita 45 eiro mēneša abonements.

“Man trūkst vārdu īstenībā par to visu situāciju, bet – kā ir, tā ir. Mums jau laikam nav nekādas teikšanas tajā visā,” uzskata vietējā iedzīvotāja Elza.

Savukārt Emīls, kurš jau ir nopircis mēneša abonementu, norāda, “ka pirms ”Cityparks”, protams, šeit visu laiku stāvēja automašīnas, bet tagad te ir tukšs. Man bija iespēja, ka es varēju atļauties nopirkt stāvvietu. Tā bija lētāka nekā otrā pusē mājai. Protams, būtu labāk, ja būtu palicis, kā bija. Tad nevajadzētu maksāt, bet, ja es varu nolikt mašīnu pie pašas mājas, tad – super.”

Ļubova
rūpējas par apkārtnes tīrību

18. martā izvietoja ceļazīmes, bet pirms dažām dienām, pagājušajā nedēļā, jau soda kvītis salika – 30 eiro. Iedomājieties? Vai tad tas… Dodiet taču kādu mēnesi, lai cilvēki pierod, ka te nedrīkst stāvēt, tikai par maksu.

To, ka šī maksas zona jau tiek kontrolēta un uzraudzīta, apliecina kādam automašīnas īpašniekam atstātā līgumsoda kvīts. Tajā rakstīts, ka līdz 13. aprīlim jāapmaksā līgumsoda summa – 30 eiro.

Māris Priednieks
SIA ”Cityparks Latvia” valdes loceklis

Pēc zīmju uzstādīšanas turpat nedēļu mēs veicām skaidrojošu darbu, arī brīdināšanas periodu, tajā skaitā – arī izvietojām tiem autovadītājiem, kuri varbūt nebija pamanījuši šīs zīmes vai novietoja automašīnas bez atļaujas, izvietojām arī rakstiskus brīdinājumus aiz priekšējā vējstikla.

Tieši līdz 19. martam daļa ielas un divi stāvlaukumi bija brīvi pieejami – tuvējo namu iemītnieki varēja bez maksas atstāt stāvēšanai savas automašīnas. Tagad situācija ir mainījusies. Maksas stāvvietām atvēlētā zeme pieder vienam no lielākajiem zemju iznomātājiem Rīgā – “Zemes īpašnieku ģildei”.

Normunds Šlitke
”Zemes īpašnieku ģildes” runasvīrs

Te ir tas stāsts, ka iedzīvotāji paši vēlējās samazināt [zemesgabalu] un samazināja. Norādot uz to, ka mājai blakus ir iela, pa kuru brauc visi, kāpēc iedzīvotājiem vajag ielu. Un tad iedzīvotāji nāk ar iniciatīvu Rīgai samazināt funkcionālo platību uz ielas rēķina. Tad Rīga nāk pretim, samazina un pēc tam tā iela mums nav iznomājama. Un mēs meklējam, kam to iznomāt.

“Cityparks” vēl norāda, ka abonementu skaits atbilst pieejamajām vietām. “Mūsu sistēma ir izveidota tā, ka tīri fiziski nav iespējams iegādāties vairāk abonementus nekā ir vietas autostāvvietā. Un to mēs varam elastīgi regulēt un arī darām. Un tāpat mēs veiksim kā citos objektos regulāru kontroli, lai nepiederošas automašīnas tur neatstātu, lai būtu vieta autovadītājiem ar abonementiem.”

Ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtas stāvokli, stāvvietas apsaimniekotājs piedāvā jau sodītajiem autovadītājiem kompromisu – ja transportlīdzekļa īpašnieks iegādāsies mēneša abonementu, sods tikšot atcelts.
Anna Kononova
VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve

Starp namiem Salnas ielā 32 un 34 (no vienas puses) un Salnas ielā 21, Rīgā (no otras puses), atrodas Salnas ielas posms, kas ir kādas juridiskās personas īpašumā. Šī juridiskā persona uz līguma pamata ir nodevusi šo ielas posmu apsaimniekošanai SIA “Cityparks Latvija”, kas ar “Latvijas Valsts ceļiem” un Rīgas domes Satiksmes departamentu ir saskaņojusi ceļa zīmes Nr. 523. un 849. “Izņemot ar SIA “Cityparks Latvija” atļaujām”, kā arī ceļa zīmes Nr. 537. un 849. “Tikai ar SIA “Cityparks Latvija” atļaujām” ceļa zīmju uzstādīšanu.