”Piedodiet, priekšniek! Vairs tā nedarīšu!” Šoferīši taisnojas inspektoram Špakam par pārkāpumiem

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

4 komentāri

Desmitiem autovadītāju Liepājas un Atpūtas ielu krustojumā katru dienu pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, veicot neatļautu kreiso manevru. “Bez Tabu” novērojums liecina, ka liela pārkāpēju daļa dodas uz Stradiņa slimnīcu, šādā veidā saīsinot ceļu līdz ārstniecības iestādei.

Rīta stundās Liepājas ielā veidojas neliels sastrēgums, tādēļ vadītāji nolemj pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus un veikt neatļautu manevru. Pirms Atpūtas ielas autovadītājiem jāšķērso dzelzceļa pārbrauktuve. Tieši pārbrauktuve ir galvenais iemesls, kādēļ Liepājas un Atpūtas ielas krustojumā jau pirms vairāk nekā 8 gadiem uzstādīta ceļa zīme ”Braukt taisni”! Gaidot, kamēr autovadītājs veic neatļautu kreiso manevru, citi autovadītāji nevar pārbraukt dzelzceļa pārbrauktuvei, vai sliktākajā gadījumā viņi paliek, stāvot uz dzelzceļa sliedēm.

“Bez Tabu” 40 minūšu laikā šajā krustojumā pamana teju 40 autovadītājus, kuri veic neatļautu kreiso manevru. Daļa autovadītāju šajā vietā nogriežas, lai ātrāk nokļūtu Stradiņa slimnīcā, citi šo ceļu izmanto, lai apbrauktu nelielo sastrēgumu Liepājas ielā.

Lielākā daļa uzrunāto autovadītāju atzīst, ka pārkāpumu izdarījuši apzināti. Viens no uzrunātajiem autovadītājiem stāsta, ka ceļu satiksmes noteikumus pārkāpis, lai ātrāk nonāktu līdz bērnudārzam. “Bez Tabu” inspektors Špaks gan pamanījis, ka tas nav vienīgais autovadītāja pārkāpums – neviens no četriem automašīnā esošajiem cilvēkiem (tajā skaitā diviem bērniem) nav piesprādzējies.

Mēs kavējam. Piedodiet, priekšniek! Vairs tā nedarīšu. Vainīgs, priekšniek! Vainīgs. Vairs tā nedarīšu, goda vārds. Bērni, rīts, kavējam. Bērni, piesprādzējieties!

Rīgas domes Satiksmes departamentā skaidro, ka Liepājas ielā ir liela satiksmes intensitāte, tādēļ kreisais pagrieziens šajā krustojumā nav ļauts. ”Automašīnas var apstāties arī uz dzelzceļa pārbrauktuves, kas nav pieļaujams. Liegt kreiso pagriezienu ir optimāls risinājums, lai nekavētu satiksmes plūsmu,” norāda departamenta pārstāve Ilze Dimante.

Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins stāsta, ka avārijas gadījumā visu atbildību būtu jāuzņemas autovadītājam, kurš veic neatļautu kreiso manevru.

Jānis Abāšins
Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja valdes priekšsēdētājs

Šī ir 200% vaina. Veicot kreiso pagriezienu, jāpalaiž tie, kas nāk pretī. Šajā gadījumā tas ir arī neatļauts kreisais pagrieziens. Viena liela daļa no smagajiem ceļu satiksmes negadījumiem notiek, veicot kreiso pagriezienu.

Liela pārkāpēju daļa raidījuma pārstāvjiem norāda, ka pirms manevra veikšanas pārliecinājušies, vai ir droši nogriezties.