”Parodija, ne ceļš”! Inčukalnā pāris nedēļu laikā ”izjūk” saremontētās ielas

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

Pievienot komentāru

Darba dienas vidū daudzi inčukalnieši nolēmuši atsteigties uz tikšanos ar “Bez Tabu”, jo ciematā notiekošais viņus pamatīgi nokaitinājis. Pašvaldības pasūtīto ielu uzlabošanas darbu rezultātā ielas sabojātas, nevis uzlabotas.

Līdz šim privātmāju kvartāla ielas klāja asfalta segums. Pēc pašvaldības pasūtīto cauruļu ierakšanas bija nepieciešams uzlabot ielu segumu. Ja līdz šim iedzīvotājiem tika solīts, ka tiks atjaunots asfalta segums, tad tā vietā Inčukalna novada dome pasūtījusi dubulto virsmas apstrādi.

Dzīvojamā zonā jaunie vecāki par mierīgu pastaigu var aizmirst – ratiņi pamatīgi kratās. Vietā, kur līdz šim bērni varēja skrituļot, braukāt ar velosipēdiem, nu par šādām izklaidēm var aizmirst, jo to izdarīt nav iespējams. Uzklātais segums ir pārāk nelīdzens. Tāpat vecāki noraizējušies par traumām, kādas bērni var gūt, nokrītot uz grubuļainā seguma.

Tas gan nav vienīgais, kas iedzīvotājus nomāc. Filmēšanas grupai tiek demonstrēts, ka segumu pavisam vienkārši iespējams atcelt no pamatnes.

Gints
Vīlies pašvaldībā

Sitot ar boti, segums vienkārši atlec. Ar kailām rokām ir iespējams to pacelt. Tas ir normāli? Kas notiks, kad šeit iebrauks malkas vedēji? Kas notiks ziemā, kad šīs ielas būs jāšķūrē? Kā var kaut ko tādu uztaisīt? Mēs gribējām, lai šeit būtu asfalts, bet uzliek kaut ko šādu.

Uz tikšanos ar “Bez Tabu” atsteidzas arī Pēteris, kurš stāsta, ka ir invalīds un jaunais segums viņam rada pamatīgu pārdzīvojumu. ”Nācu šurp, tagad deg pēdas. Varbūt ar mašīnu braukt nav tik traki, bet, ejot kājām, pēdas deg,” raidījumam norāda Pēteris.

Kopš uzlikts jaunais segums, Inetas kundze, kura pārvietojas elektriskajā ratiņkrēslā, vispār nevar izkļūt no mājas teritorijas. Ratiņkrēsla motoriņam nepietiek jaudas, lai šķērsotu sabērto grants kalnu.

Vietvaras konkursā ar lētāko piedāvājumu ielu atjaunošanai uzvarēja uzņēmums ”Valkas ceļi”. Šī esot pirmā pašvaldības sadarbība ar minēto uzņēmumu. Darbi bija jāpabeidz līdz 18. augustam, taču tie nav nodoti joprojām.

Oskars Kalniņš
Inčukalna novada domes izpilddirektors

Redzot, kā pret darbu attiecas iepirkumā uzvarējusī firma, sapratām, ka nebūs labi. Viņi neievēro termiņus, veicot pārbaudes, tika sastādīti pirmie protokoli, sākām skaitīt soda procentus. Šobrīd soda nauda ir aptuveni jau 12 000 eiro, tā tiks precizēta. Mēs izsaucām sertificētu laboratoriju, lai no visām ielām noņemtu pa trīs paraugiem. Gaidām rezultātus, lai spriestu par uzklātā materiāla kvalitāti.

Rīgas Tehniskās universitātes pētnieks Viktors Haritonovs norāda, ka šādu metodi drīkst izmantot arī uz grants ceļiem, lai izveidotu aizsargslāni. Iespējams, ka intensīvāka satiksme ceļu būtu padarījusi līdzenāku.

Viktors Haritonovs
Rīgas Tehniskās universitātes pētnieks

Šī tehnoloģija ir piemērota ieklāšanai no aprīļa beigām līdz augusta sākumam. Rudenī vienkārši nav atbilstoši laikapstākļi, lai tās šķembas pielīmētos. Šis nav konstruktīvais slānis, tā ir plēvīte, uz kuras uzlīmēti šķembu gabali. Tā ir aizsargkārta, nevis asfaltbetons.

”Valkas ceļi” pārstāvis Renārs Avotiņš telefonsarunā ar “Bez Tabu” norāda, ka uzņēmums darbus veicis paredzētajā laikā. Darbu nodošanu kavējot pašvaldības iebildumi un iedzīvotāji, kuriem esot solīts ieklāt asfaltu. ”Šajā objektā nācās darbus veikt arī ar rokām. Šādās mazās, šaurās ieliņās tikai ar būvtehniku ir ļoti sarežģīti to izdarīt. Tur ir diezgan liels roku darbs. Arī asfaltu klājot ar rokām, tas nebūs tik kvalitatīvs, kā ar būvmašīnām,” telefonsarunā stāsta Avotiņš.

Būvuzņēmums ar paveikto darbu ir apmierināts un uzskata, ka kvalitāte ir pietiekami laba.