Par frontālā sadursmē gūto augšžokļa lūzumu un sasistām nierēm apdrošinātājs izmaksā 60 eiro

5 komentāri

Manam vīram uz pleca sēdēja eņģelītis. Lūk, tā par divu smago automašīnu avāriju saka Bez Tabu skatītāja Teika. Taču pēc sadursmes jāpiedzīvo problēmas ar apdrošinātājiem, kas kavējas ar atlīdzības izmaksu.

Septembra sākumā Aleksandrs, stūrējot vien pirms pusgada firmas iegādāto baļķvedēju, brauc pa šoseju no Apes virzienā uz Rīgu. Jaunajā auto šoferis jūtas itin droši, taču tad notiek avārija.

Pretimbraucošā kravas automašīna ar konteineru pēkšņi iebrauc Aleksandra joslā un izraisa frontālu sadursmi. Otrs šoferis veic strauju bremzēšanu brīdī, kad priekšā braucoša automašīna cenšas izvairīties no uz ceļa izskrējušas stirnas. Sekas visai bēdīgas – nopietnas traumas gūst abu kravas automašīnu vadītāji.

Aleksandrs, apzinoties, ka nav avārijas izraisītājs un tagad arī kādu laiku būs jāsēž uz slimības lapas, vēršas pie apdrošinātāja, lai saņemtu atlīdzību par veselībai nodarīto kaiti.

12. septembrī notika tā avārija. 13. septembrī tika iesniegti visi papīri Gulbenes ”Gjensidige” apdrošināšanā. Pēc tam viss tika nosūtīts uz Rīgu. Mēs ar to meiteni sazinājāmies, kas ir Gulbenē. Vārdu sakot, viņa tur ir kā trešā persona, jo viņa saka, ka viss iet caur Rīgu utt. Pagāja vesels mēnesis, kad mums atsūtīja vēl tādu papildu ziņu, ka ir jāiesniedz papildmateriāli par lietas apstākļiem.

Apdrošinātajiem 24. oktobrī nosūtīta elektroniskā vēstule ar pielikumu – izziņu no policijas un apstiprinājumu tam, ka uzsāktā kriminālprocesā Aleksandrs patiešām ir cietušais.

“Nekādas atbildes, absolūti nekā nav. Viņiem vajadzēja nonākt, bet, es saku, kā saka – ne atbildes, ne sveicienu. Lūk, šajā te veidā,” turpina Teika.

Aleksandrs nu bažījas, kas notiks ar apdrošināšanas atlīdzību, jo “Gjensidige” klusē jau ilgāku laiku. Turklāt kompānijas pārstāvji norāda, ka nauda būs tiklīdz gūs apstiprinājumu par cietušā statusu.

“Gjensidige” pārstāvis aizkadrā atzīst, ka periodā no atlīdzības pieteikuma līdz pieprasījumam par izziņu no policijas dažādu apstākļu sakritību dēļ kompānija tomēr saminstinājusies, kas aizkavē atlīdzības izmaksas procedūru.

Aleksejs Kozirs
“Gjensidige” Atlīdzību nodaļas vadītājs

Mēs cenšamies komunicēt ar klientiem pēc iespējas ātrāk. Tad, saņemot pieteikumu, mēs mēģinām uzreiz vai pēc kaut kādām dienām nosūtīt pieprasījumu, bet dažreiz kādu apstākļu sakritības dēļ mēs nevaram pieprasīt to uzreiz. Tomēr mēs ievērojam Apdrošināšanas likuma norādīto normu 32. pantā, ka mēneša laikā pēc pieteikuma saņemšanas mums ir jāpieprasa nepieciešamā dokumentācija, ja mums tāda ir vajadzīga. To mēs arī bijām izdarījuši. Un tad pēc šīs dokumentācijas saņemšanas pieņēmām lēmumu.

Aleksandrs par augšžokļa lūzumu, sasistām nierēm un traumētu kāju no apdrošināšanas kompānijas oktobra beigās saņem vien 60 eiro. Precētais pāris to uzskata par netaisnību un apdrošinātāju kļūdu, jo veselības apdrošināšanas summa ir daudzkārt lielāka. Tikmēr Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biedrības (LTAB) pārstāvis uzsver, ka cietušais var pieprasīt vēl cita veida kompensāciju.

“Konkrētam cilvēkam, par ko mēs šeit runājam, viņam ir jāvēršas pie atbildīgās puses apdrošinātāja. Ja viņš uzskata, ka pretējās automašīnas vadītājs bija vainīgs, tad tam bija attiecīgs apdrošinātājs. Tas konkrētā gadījumā bija ”BTA”. Redzam, ka sistēmā pie BTA apdrošinātāja šis te cilvēks ir iesniedzis dokumentus, bet – tikai par transportlīdzeklim nodarītajiem zaudējumiem. Ja viņš ir arī fiziski cietis, tad viņam būtu jāiesniedz iesniegums arī par personai nodarītiem zaudējumiem,” skaidro LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.

Tikmēr “Gjensidige” vēl norāda, ka 3000 eiro ir polisē norādītais maksimālais limits. No šīs summas tad arī tiekot aprēķināts procents, kas pienākas par nelaimes gadījumā saņemto smagāko miesas bojājumu. “Gjensidige” gan sola vēlreiz sazināties ar Aleksandru, lai visu izskaidrotu kā nākas.

Savukārt negadījumā iesaistītās otras smagās automašīnas šofera gūtās traumas ir krietni nopietnākas.