Pa 1. joslu nebraucu kratīšanās dēļ! Policijas reidiem vajadzētu iet roku rokā ar ceļa infrastruktūru

Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs, aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

97 komentāri

Aizvadītajā nedēļas nogalē Valsts policija veic profilaktisku reidu, lai autovadītājiem atgādinātu, kā jāpārvietojas pa brauktuvēm, kurās vienā braukšanas virzienā ir divas vai vairāk joslas. Tā jau saka, ka atkārtošana ir zināšanu māte, bet – vai šāda veida atgādināšana ko dod, ja ņem vērā auto skolās mācīto un Latvijas ceļu infrastruktūru?

Ja esi uz ceļa, uz kura vienā virzienā var braukt divās vai vairāk joslās, tad tev, autovadītāj, ir jābrauc pēc iespējas tuvāk labajai malai. Jo sevišķi, ja esi izbraucis ārpus apdzīvotas vietas. Ceļu satiksmes noteikumos rakstītais, kura ievērošanu Bez Tabu kopā ar Valsts policiju dodas skatīt reālajā dzīvē.

Kā saka Valsts galvenais ceļu policists Normunds Krapsis, ja labā malējā josla ir brīva, citās nav ko meklēt. Kopā ar Ceļu policijas ekipāžu pārbaudām notiekošo uz Jūrmalas šosejas. Tur, kā jau sagaidāms, lielākā daļa autovadītāju izmanto vidējo joslu.

Pauls Timrots

Pauls Timrots
Auto eksperts

”Pa vidējo joslu parasti brauc tie, kuri negrib manevrēt, negrib rādīt pagriezienu. Cilvēks zina, ka malējai joslai pieslēdzas ielas no malas un tur būs kāds, kurš griezīsies. Iebraucot Jūrmalā, malējā josla griežas pa kreisi. Ja man vajag iebraukt kūrortpilsētā, kāpēc man mainīt joslas?”

Tā saka auto eksperts Pauls Timrots, kurš neskaitāmus gadus pēta satiksmes organizēšanu Latvijā. Viņš uzskata, ka satiksmes organizētājiem būtu jārūpējas, lai uz brauktuves nebūtu šķēršļu, kuri traucē autovadītājiem.

Dažs labs šoferis, apstādināts uz ceļa skaidro, ka viņam vienkārši piemirsies šis ceļu satiksmes noteikuma punkts.

Savukārt cits savu braukšanas veidu skaidro ar apstākli, kuram piekristu daudzi Latvijas ceļu izmantotāji. Nereti labās, malējās joslas segums jeb ceļa virsma ir tik sliktā stāvoklī, ka pārvietošanās pa to ir līdzvērtīga auto bojāšanai.

Un, protams, ka vadītājs izvēlas blakus brauktuvi. Ceļu policijā skaidro, ka šādos gadījumos likumsargiem būtu jāvērtē, vai sodīt šoferīti. Lai kā nebūtu, jāatceras, ka par šāda veida pārkāpumu likumā ir paredzēts sods. Brīdinājums vai soda nauda 7 eiro apmērā.