“Notrieca. Pagalam. Bija atstarojošā veste!” “Pašnāvības ceļš” līdz stacijai satrauc Ozolnieku novada iedzīvotājus

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

4 komentāri

Ozolnieku novada Cenas ciema iedzīvotāji, kuri jau līdz šim riskējuši ar dzīvībām, jo ir spiesti soļot uz vilciena pieturvietu gar šosejas malu, ir neizpratnē, kāpēc par satiksmi atbildīgie varas gaiteņos nevis gādā par drošu pārvietošanos, bet gan veicina vēl lielāku risku. Grasās slēgt ciemam tuvāko vilciena pieturvietu, pēc kā ceļš gar šoseju līdz citai, nākotnē tuvākajai stacijai pagarināsies par astoņām reizēm. Iedzīvotāji pieprasa Satiksmes ministrijai drošu infrastruktūru (gājēju un velosipēdistu ceļus gar šoseju). Tā kā līdz šim “baroti” vien ar solījumiem, Cenas iedzīvotāji sauc palīgā raidījumu “Bez Tabu”.

Cenas ciema iedzīvotāji sūrojas, ka jau sen gaida, kad atbildīgie par satiksmi valstī nodrošinās gājējiem drošu infrastruktūru, lai, neriskējot ar dzīvībām, no apdzīvotās vietas varētu nokļūt līdz vilcienu pieturai “Cena”. Aptuveni puskilometru gājēji un velosipēdisti spiesti mērot gar šoseju P100 ar ļoti intensīvu satiksmi. Posmā nav nedz gājēju, nedz velosipēdistu ceļu. Gājēji spiesti soļot vai nu pa ceļa nomali, kur nākas brist dubļos vai kupenās, vai brauktuvi.

Daiga
Cenas iedzīvotāja

Jau 10 gadus cīnāmies, lai mums izveido velobraucēju/gājēju taku. Māmiņas ar bērnu ratiņiem, invalīdi, velosipēdisti praktiski pārvietojas pa ceļa brauktuvi, kur automašīnas brauc ar ātrumu 90 km/h. Ātrums liels, plūsma pamatīga, ceļā ar vienu joslu katrā virzienā ir šaurs – automašīnas vai nu apbrauc viņus, iebraucot pretējā joslā, vai aiztraucas gar plecu. Cietuši ir riteņbraucēji gan bez, gan ar letālām sekām. Cietis ir arī gājējs. Ja gājēji iet pa nomali, tur ir dubļi un sniegs ziemā.

Guntars
Cenas iedzīvotājs

Zinu vienu, kuru notrieca. Viņš nāca kājām vēlu vakarā. Viņam pat atstarojošā veste bija. Pagalam cilvēks! Vēl vienu manu draugu notrieca. Viņš jauns puika, 30 gadu vecs, bet tagad ir invalīds.

Cenas iedzīvotāji bažījas, ka nākotnē pārvietošanās var kļūt vēl bīstamāka, jo no 2022. gada grasās slēgt vilcienu pieturvietu “Cena”, līdz ar to tuvākā pieturvieta būs Ozolniekos, līdz kurai ceļš gar šoseju būs krietni garāks. Cenas pieturu, tāpat kā vairākas citas mazās pieturvietas, plāno slēgt, jo tās modernizēšana, pielāgošana, lai varētu piestāt jaunie elektrovilcieni, neesot ekonomiski lietderīga. Lai gan Cenas iedzīvotāji sākotnēji protestēja pret stacijas slēgšanu, uzsverot, ka pieturvieta ir ļoti nepieciešama (2018. gadā staciju izmantoja 37 106 pasažieri gadā, vidēji – 102 cilvēki dienā), nu “Bez Tabu” uzklausītie ir samierinājušies šo lēmumu. Tomēr negrasās samierināties ar dzīvības apdraudējumu, soļojot gar šoseju.

Daiga
Cenas iedzīvotāja

Šā gada janvārī, kad satiksmes ministrs Tālis Linkaits tikās ar mūsu bijušo domes priekšsēdētāju Daini Liepiņu, lai runātu par Cenas stacijas slēgšanu, viņi runāja par šo alternatīvu – izveidot šo taku gar šoseju. Pagaidām mēs tiekam “baroti” ar solījumiem.

Drošu satiksmes infrastruktūru atbildīgajiem par satiksmi pieprasa arī pašreizējais Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Andris Ozoliņš.

Andris Ozoliņš
Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs

Mēs redzam problēmas, kuras rada stacijas slēgšana. Mēs uzstājam, lai šīs problēmas tiktu risinātas. Jāizveido gājēju un velosipēdistu ceļi visā posmā līdz Ozolniekiem, kā arī jāgādā par autobusa nodrošinājumu no Ozolniekiem līdz Cenas ciemam. Ceram, ka Satiksmes ministrija ieklausīsies.

Ozolnieku domes priekšsēdis Ozoliņš norāda, ka pašvaldība nevar ieguldīt līdzekļus drošas infrastruktūras izveidē gar valstij piederošu ceļu. Cīnoties par drošu pārvietošanos, Satiksmes ministrijā iesniegts iesniegums ar 250 Cenas ciema iedzīvotāju parakstiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ar “Bez Tabu” starpniecību informē iedzīvotājus, ka par viņiem atbildīgie nav aizmirsuši.

Tālis Linkaits
satiksmes ministrs

Jau ir piemēri, kas apliecina, ka mēs jau tagad atbalstām velosipēdistu vai miksēto gājēju-velosipēdistu joslu izbūvi gar valsts ceļiem. Manuprāt, arī šajā gadījumā šis būtu pareizais risinājums. No Jelgavas Ozolnieku virzienā šāds risinājums ir izveidots. Kad valstij būs līdzekļi, varētu šo risinājumu pagarināt no Ozolnieku puses uz Cenas pusi. Ir daudz un dažādu vēlmju. Mēs gatavojām velo plānu ar prioritātēm. Protams, mēs šo ierosinājumu arī iekļausim šajā sarakstā.