“Nolaidība un bezatbildība!” Tikko klāts piķis sabojā spēkratus, ceļa strādnieku neizdarība izsauc dusmas

7 komentāri

Ķeguma novadā ceļu uzturētāju neizdarības dēļ transportlīdzekļu vadītāji iebraukuši tikko ieklātā bitumena segumā, spēkrati pamatīgi apskādēti. Svaigi ieklātais remontdarbu posms laikā, kad konkrētie transportlīdzekļi brauca, nebija norobežots, kustību pa joslu, kas vēl nebija noklāta ar segumu, strādnieki neregulēja. Auto eksperts arī neizpratnē par šādu neizdarību, norādot, ka automašīnas nopietni sagandētas un pilnīga to attīrīšana no piķa ir ļoti sarežģīts process.

Pagājušajā nedēļā Ķeguma novadā uz ceļa, kas ved no Ķeguma un Birzgales ciemu, VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” posmā ieklāja piķa segumu, ko nokaisīja ar šķembām. Remontētais posms ar tobrīd vienā joslā ieklāto svaigo, mīksto piķi nebija norobežots, strādnieki neregulēja satiksmi pa joslām. Ievērojot vien izvietoto ātruma ierobežojumu un brīdinājumu par ceļu ar šķembām, transportlīdzekļu vadītāji, nemaz nenojaušot par gaidāmo skādi spēkratiem, iebrauca remontdarbu posmā, pamatīgi nošķiežot transportlīdzekļus ar tikko ieklāto piķi. Aculiecinieku fotoattēlos un video redzams, ka ceļa malā, attapušās piķī, piestāja daudzas automašīnas un viens motocikls. Foto un video liecībās redzams, ka piķis pamatīgā kārtā klāj riepas, krietni nošķiesti diski, arī spēkratu virsbūves, arkas un, visticamāk, citas acij nesaskatāmas detaļas.

Kārlis
vienas no sabojāto automašīnu šoferis

Pirms posma bija tikai zīme, ka jāsamazina ātrums un ka šķembu ceļš. Pa šķembu ceļu transportlīdzekļi brauca, un pēkšņi parādījās melns piķis. Lietus arī bija lijis. Raut pretējā joslā nevarēja, jo intensīvā satiksmē varēja kāds cits braukt pretī. Turklāt ceļš ir līkumots. Tā kā bija lijis pamatīgs lietus un riepas aplipa tā, ka vairs nebija protektora, varēja beigties pavisam bēdīgi! Varēja saslīdēt. Kad uzbrauca, visa mašīna kratījās. Sajūta tāda, ka brauc bez riepām. Šoks bija pamatīgs! Uz riepām bija tikai darvas kluči. Brauca arī motocikls. Es vispār nesaprotu, kā tas noturējās uz ceļa. Darbinieki tobrīd tā arī tur [savā busiņā] sēdēja, ārā nekāpa.

Foto: Autovadītāju foto

Kārlis, kura automobili arī pamatīgi apskādēja piķis, stāsta, ka tā vietā, lai gādātu par drošību uz ceļa, regulējot satiksmi vai norobežojot posmu, ceļa remontstrādnieki slēpušies no lietus. Šoferu uzņemtajos video redzams, ka dusmīgo autovadītāju pasauktie strādnieki cenšas saglābt, kas glābjams – ar lāpstu kasa nost piķi un taisnojas.

Kārlis
vienas no sabojāto automašīnu šoferis

Tā josla bija jānorobežo. Es 40 gadus braucu pie stūres, bet ko šādu neesmu redzējis. Tā ir nekaunība, bezatbildība!

Milzu skāde

Kārļa baltais spēkrats, lai gan nav pirmā svaiguma, bet bija labi kopts, arī krāsojums bija labs. Pēc nošķiešanas ar piķi lielākos gabalus Kārlis notīrīja ar benzīnu, mazākie aizvien “rotā” automašīnu. Kārlis apzinās, ka piķis salipis arī vietās, kur acis nevar saskatīt. Kārlis arī rāda vietas uz automašīnas virsbūves, kur pēc notīrīšanas no piķa ar benzīnu nu izveidojušies dzelteni pleķi, virsbūve vietām kļuvusi matēta.

Kārlis
vienas no sabojāto automašīnu šoferis

Nesen tika krāsoti balsti. Biju tos apstrādājis un nokrāsojis. Nu tas viss nogāja nost.

To, ka šāda neizdarība nodarījusi lielu skādi spēkratiem, uzsver arī auto eksperts Uģis Vītols, norādot, ka, lai pilnībā attīrītu transportlīdzekļus no piķa, tie bez maz jāmērcē benzīna vannā.

Uģis Vītols
auto eksperts

Piķis salien visur, visās vietās. Dabūt to nost ir gaužām grūti, ļoti grūti. Ja no taisnas virsmas varam dabūt nost ar benzīnu, jo tas šķīst benzīnā, tad citur, kur skrūves, visās mazajās spraudziņās, starp buferiem, visur, kur var iedomāties, ir ļoti grūti notīrīt. Tas viss ir pilns ar bitumenu. Ja ir tādos apmēros, es domāju, ka tur vēl ilgi automašīnu īpašnieki sajutīs skādi. Tā ir gaužām nepatīkama situācija. Meistari pat varētu atteikties tādu automobili remontēt.

Ceļu uzturētājs atvainojas, vaino lietusgāzi un mierina ar kompensācijām

VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) Valmieras ceļu rajona direktors Guntis Karps atvainojas pabojāto spēkratu īpašniekiem. Karps norāda, ka noticis netipisks gadījums, šādu situāciju lielā mērā veicinājušas negaidītās lietusgāzes.

Karps stāsta, ka remontdarbu laikā posms bijis norobežots, pēc seguma uzklāšanas norobežojumi aizvākti, jo tehnoloģija ļaujot atjaunot satiksmi operatīvi.

Guntis Karps
LAU Valmieras ceļu rajona direktors

Pabeidzot darbus, sākās ļoti intensīva lietusgāze. Virsmas likšanas emulsija (piķis) pacēlās virs šķembām, rezultātā automašīnu riepām lipa klāt, kas nav tipiski. To ietekmēja lietusgāze. Plānojot remontdarbus, darbu vadītājs skatās laika prognozi un cenšas darbus ieplānot, kad nelīst lietus, bet lietusgāze bija pēkšņa. Es gribu atvainoties visiem autovadītājiem par sagādātajām neērtībām. Droši vien, ka ir jāpārdomā, ka kādu laiku, stundu, divas vai trīs pēc darbu veikšanas varbūt uz vietas jāveic papildu dežūras, lai situācijās, kāda bija šī, varētu ātrāk reaģēt.

Atrodoties ceļa malā, pabojāto spēkratu autovadītāji izsauca Valsts policijas ekipāžu, kas reģistrēja notikušo, lai automašīnu īpašnieki, kuriem ir KASKO apdrošināšanas polises, saņemtu atlīdzības. Autovadītāji ar oficiālu pieprasījumu kompensēt skādi var vērsties arī LAU, stāsta pārstāvis Kraps.

Guntis Karps
LAU Valmieras ceļu rajona direktors

LAU ir veicis savas darbības, nodrošinājis civiltiesisko apdrošināšanu. Ja ir šādi gadījumi, aicinām vērsties ar iesniegumu LAU, rakstot uz e-pastu pretenziju par konkrēto lietu, vietu un laiku. Mēs tālāk nodosim apdrošinātājam.