Alberts Dinters

Autors: Alberts Dinters

Bez Tabu raidījuma žurnālists ar specializāciju kriminālstāstu šķetināšanā. Īpaši ass un nesaudzīgs aizstāvot vides tīrību un dabas saudzēšanu.

13 komentāri

Turpmāk jums būs skatīt, cik dabai draudzīga vai tieši pretēji nedraudzīgs būs jūsu noskatītais, jaunais spēkrats, jo tas, cik daudz maksāsiet nodokļos, būs atkarīgs no CO2 izmešiem. Jauna kārtība, kura attieksies tikai uz vieglajiem pasažieru auto.

Visi auto sadalīti trīs daļās. Ja jums ir auto, kas ražots līdz 2004. gada 31. decembrim, tam ekspluatācijas nodokli aprēķinās pēc pilnās auto masas. Jo smagāks auto, jo vairāk jāmaksā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kurš par ko un cik maksās?

Ja spēkrats ražots no 2005. gada 1. janvāra līdz 2008. gada 31. decembrim, nodokli aprēķinās, ņemot vērā pilno masu, motora tilpumu un jaudu. Ja dzelzs zirgs no rūpnīcas izripojis pēc 2009.gada 1. janvāra, tad ņems vērā ražotāja noteikto CO2 izmešu daudzumu.

Valdība gan ir lēmusi, ka pēdējai kategorijai nodokļa aprēķināšana pēc jaunās formulas obligāta būs no 2019. gada janvāra. Ir pārejas posms. Ja ar pirmo janvāri Latvijā ievedīsiet ārzemēs pirktu auto, kurš ražots pēc 2008. gada 31. decembra, tad gan jau ņems vērā CO2 izmešu daudzumu.

Vēl jāliek aiz auss, ka tiem, pēc 2009. gada 1. janvāra ražotajiem auto, kuru motora tilpums pārsniegs 3,5 litrus, aprēķinātajam nodoklim būs jāpiemaksā vēl 300 eiro.

Bagātie neraud

Vairāki auto jomas eksperti jau paspējuši aprēķināt, ka ieguvēji būs tie, kuru rīcībā ir jauni un dārgi braucamie. Dažam labam no tiem nodoklis samazināsies pat uz pusi, bet daudziem, kuru rīcībā ir vidusmēra braucamais, tas paaugstināsies un atkal cietīs vidusmēra iedzīvotājs.

No nākamā gada Latvijā ir atcelts vienreizējais transporta reģistrācijas nodoklis. Kolosāli! Bet! Ļoti klusu amatpersonas runā par to, ka visiem vieglo pasažieru transporta īpašniekiem ekspluatācijas nodoklis ir palielināts par 7,4%!

Rolands, Auto īpašnieks

Es zvanu uz CSDD – ”Vai man kaut kas mainīsies. Nē, nemainīsies. Bet kādēļ tad manam auto nodoklis nākamgad pieaug? No 128 eiro un 137 eiro? Tātad pieaug? Nu jā, pieaug…” Tas ko mums saka pilnībā neatbilst patiesībai.

Nodoklis ir atcelts, bet mēs to tā pat iekasēsim

Satiksmes ministrija jau atzinusi, ka šāds pieaugums saistīts, ņemot vērā patēriņa cenu indeksa izmaiņas, kā arī nepieciešamību kompensēt vieglo automobiļu un motociklu nodokļa atcelšanu. Nodokli atceļ, bet tā pat atrod veidu, kā to iekasēt. Kam tāds teātris ir vajadzīgs?

Uģis Vītols, Latvijas lietoto auto tirgotāju asociācijas prezidents

Ir jāatceras vienkārša patiesība. Tas vienkārši ir nodokļu iekasēšanas mehānisms un nekas cits. Patiesība ir vienkārša.

Tev būs pirkt jaunāku auto! Negribi? Piespiedīsim ar nodokļiem!

Iemesls, kamdēļ šādas izmaiņas auto nodokļu jomā saista ar to, ka ir jāpanāk Latvijas auto parka atjaunināšana un cilvēkus jāmudina iegādāties pēc iespējas videi draudzīgākus braucamos. Jā, mērķis cēls, bet, kungi, varbūt sākotnēji bija jādomā, kā uzlabot Latvijā palikušo iedzīvotāju labklājība, lai būtu pirktspēja, un tad jāmudina domāt par jaunu auto, kas nav lēts prieks.

Ingus Rūtiņš, Latvijas auto asociācijas valdes loceklis

Piekrītu, ka nodokļi ir mehānisms, kā likt cilvēkam izdarīt vienu vai otru izvēli. Bet ir noteikti jābūt arī atvieglojumu mehānismam. Tāds varētu būt piemēram no iedzīvotāju ienākumu nodokļa, ja cilvēks pērk videi draudzīgu auto.

Vai jaunā sistēma sevi attaisnos, rādīs laiks, jo pastāv bažas, ka no viena grāvja brauksim citā. Vai tik cilvēki, ņemot vērā auto cenas, vairāk nesāks lūkot uz vecāka gada ražojuma spēkratiem, ievedot tos no ārzemēm.

Foto

TOP komentāri

  • Alekss
    +8 +8 0

    Alekss

    Jūs tur augšā-āksti-citādi nevaru nosaukt...kā es par savu minimālo algu,varu nopirkt jaunu auto?Jūs nošaut būtu par maz...Savas Tautas asinssūcēji...
  • Vīlusies
    +7 +7 0

    Vīlusies

    Un par ko mēs to nodokli maksājam??? Lai pēc tam brauktu par "gludiem un salabotiem" LV ceļiem? Es tam nodokļu maksas pacēlumam neredzu jēgu, maksa aug, bet uzlabojumus neredz. `Cik var, nu cik ilgi viņi vēl turpinās mūs apzagt. Kanibāli, pēdējo ādu gatavi novilkt parastam LV iedzīvotājam, lai lielkungi varētu dzīvot zaļi. Lai Jums jauka un pārticīga dzīve izsūcot no mums pēdējās asinis!
  • Vadims Kislovs
    +7 +7 0

    Vadims Kislovs

    nu normāli,vai ne ? jaunās automašīnas pārsvarā ir MK autobāzei a man vnkāršam pilsonim,turklāt 2.grupas invalīdam ir 89 gada Audi 80 kurš iziet visas apskates uz pirmo tad vispirms valdībai būtu jāpadomā ka uzlabot tautai dzīves apstāklūs nevis uzmaukt tai tādu nodokļu nastu ka no valsts jau deportējas tie kuri nesen vēl šaubījās par to un ta'pēc konkrēts jautājums deputātiem / ex komunistiem - kad sukas jūs aiztīsities ? kad atmaksāsiet tautai nozagto & izsshēmoto no valsts kases ? kad atdosiet krīzes gados apfenderēto pensijfondu ?

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl