“Nebūtu vispār atļāvuši!” Nedienas pirmajam reģistrētajam auto ar stūri labajā pusē, atkārtotu tehnisko apskati neiziet

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

23 komentāri

Reinis savu jauno ģimenes auto – minivenu ar stūri labajā pusē – pirms gada atvedis no Somijas. Veicis numuru salīdzināšanu, un 2. novembrī ticis pie tehniskās apskates uzlīmes, starp citu, tas arī ir pirmais Latvijā reģistrētais transportlīdzeklis, kam stūre atrodas labajā pusē. Diemžēl, veicot tehnisko apskati otro reizi, automašīnas īpašnieku sagaidīja nepatīkams pārsteigums.

Reinis devies uz Siguldas tehniskās apskates staciju, taču ar pirmajām problēmām saskāries, jau šķērsojot tās slieksni. Izrādās, automašīnai uzlikts liegums. “Juridisks liegums, kam esot informatīvs raksturs, un tas joks man maksāja stundu, lai vispār tiktu līdz tehniskajai apskatei, kur mašīna tika pārbaudīta, darbinieks atnāk un iedod man to lapu, un tur ir trīs “trijnieki”, kamerai nav redzams marķējums, monitoram nav redzams marķējums, visi “trijnieki” par to video iekārtu,” stāsta Reinis.

Cilvēciskais faktors, jo Reinis pirms gada apskati izgājis vien tāpēc, ka bijis pirmais un inspektori pieļāvuši kļūdu. Diemžēl nu tā maksā dārgi, jo ar automašīnu pārvietoties vairs nedrīkst, lai gan veselu gadu ceļu satiksmē piedalījies bez problēmām.

Reinis
reģistrējis auto ar stūri labajā pusē

 Es teicu, lai iedod vismaz “divnieku”, jo pēc mēneša es tāpat būšu atpakaļ, spoguļi taču strādā. Nē, ģenerāļi pateica, lai nošauj, nevar iedot “divnieku”, jo citādi atlaidīs no darba. Arī vienas dienas atļauju nevar, bet man jāsauc autoevakuators, jo nedzīvoju Siguldā, vēl bērniem taksis jāsauc. Vai kāds no tiem “bonzām” CSDD var ieskatīties kamerā un pateikt, piedod, Reini, ka tā sanāca?

Taču tā ir tikai puse stāsta, šobrīd minivens atrodas autoservisā, tikmēr Reinis sācis pētīt, kas tad īsti nepieciešams, lai piedalītos satiksmē ar transportlīdzekli, kam stūre atrodas labajā pusē. “Tas ir mazlietoto automašīnu lobijs, labāk nebūtu atļāvuši, nav ko braukt ar auto ar stūri labajā pusē, bet atļāva, vai kāds zina, cik Latvijā firmas uzstāda visu to pasākumu? Tā ir viena firma Jelgavā, kura prasa par to 1300 eiro,” norāda Reinis.

CSDD nenoliedz, ka pirms gada pieļauta kļūda, taču darbinieki centušies sazināties ar autovadītāju, lai varētu pārbaudīt radušās aizdomas par ierīču neatbilstību noteikumiem, bet gada laikā Reinis nepieciešamo informāciju tā arī nesniedza. Otro reizi ieraugot mašīnu tehniskās apskates stacijā, aizdomas apstiprinājušās, tāpēc arī liegts turpmāk piedalīties ceļu satiksmē.

Ieva Bērziņa
CSDD pārstāve

Ja transportlīdzeklis nav drošs ceļu satiksmei, tad mums ir jārīkojas likumā noteiktajā kārtībā un mēs nedrīkstam ļaut transportlīdzeklim piedalīties ceļu satiksmē. Mēs pieļāvām nepilnības, bet tieši tāpēc arī uzreiz ar šo cilvēku sazinājāmies.

Gada laikā Latvijā reģistrēti un tehnisko apskati veikuši aptuveni 100 transportlīdzekļu ar stūri labajā pusē, tātad, CSDD uzskatā, tas vien pierāda to, ka ir iespējams transportlīdzekļus aprīkot atbilstoši noteikumiem. Turklāt pielāgot automašīnu esot lētāk nekā pārbūvēt.