“Naudas izsviešana sanāk!” Ceļa remonta kvalitāte Latgalē sadusmo iedzīvotāju

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

14 komentāri

Ciblas novada iedzīvotājs neizpratnē par pašvaldībai piederoša ceļa remontdarbu kvalitāti. Tā kā daļa ceļa uzklāta uz vecā seguma un zem jaunā klājuma jau ir nogruvums, bažījas, ka ceļu nāksies remontēt atkārtoti salīdzinoši drīz.

Remontdarbi notiek aptuveni divu kilometru garumā, uz ceļa, kas savieno Felicianovas un Ciblas ciemus. Šajos divos kilometros veic dažāda veida remontdarbus. Pirmajā posmā, braucot no Felicianovas, notiek pilnīga ceļa pārbūve, izbūvējot arī ceļa apakškārtas, tālāk seko posms, kurā uzklāta tikai virskārta, to izklājot uz vecā, sabrukušā asfalta. Savukārt trešajā remontdarbu posmā, kas noslēdzas Ciblas ciemā veiks virsmas apstrādi ar bitumena un šķembu emulsiju.

Iedzīvotāju Alekseju dara bažīgu otrais posms, kurā jaunais asfalts uzklāts uz vecā seguma. Tāpat Aleksejs norāda uz pamatīgu caurumu, iegruvumu, kas jau slēpjas zem jaunās virskārtas. Viņaprāt, ņemot vērā, ka zem jaunā seguma palicis vecais, bija nepieciešams stiprināt malas, ņemot arī vērā faktu, ka abās ceļa pusēs ir kraujas. Pēc Alekseja domām, lietavas un transportlīdzekļi jau esošā iegruvuma vietā var sagandēt asfaltu, kā arī, viņaprāt, var veidoties nogruvumi arī citviet.

Aleksejs
neizpratnē par remontdarbu kvalitāti

Paskatoties var redzēt, ka zem ceļa apakšā bedre. Ja smagā automašīna brauks, iebruks. Tas nozīmē, ka atkal vajadzēs remontēt, vajadzēs griezt nost jauno asfaltu, visu remontēt, atkal likt ielāpu. Tās atkal būs izmaksas! Protams, ka to ir pamanījuši, bet nesaprotu, kāpēc to atstāja? Slīpums uz labo pusi. Ūdens tek no turienes. Viss tecēs. Ūdenim tendence visu izskalot. Galīgi naudas izsviešana sanāk!

Sašutumu par remontdarbu kvalitāti Aleksejs izklāstījis arī sociālajā tīklā. Tur publicēto video pamanījuši daudzi lietotāji, kuri piekrīt sašutumam.

Pašvaldība: “Nauda ir tik, cik ir.”

Ciblas novada pašvaldības Attīstības nodaļas vadītāja Mārīte Romanovska, komentējot iedzīvotāja pārmetumus, raidījumam “Bez Tabu” teic, ka “nauda ir tik, cik ir. Tas ceļš ir diezgan garš. Skatāmies un darām, lai iekļautos”.

Ceļa remontdarbi izmaksā 143 888,38 eiro (bez PVN). Pašvaldībā informē, ka ceļš tiek pārbūvēts, ņemot aizņēmumu Valsts kasē. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2020.gada 12.maija noteikumiem Nr. 278 ”Noteikumi par nosacījumiem un kārtību, kādā pašvaldībām izsniedz valsts aizdevumu ārkārtējās situācijas ietekmes mazināšanai un novēršanai saistībā ar Covid-19 izplatību” pašvaldība sagatavoja projekta pieteikumu un saņēma atļauju aizņemties valsts kasē šī mērķa īstenošanai.

Tāpat Ciblas novada pašvaldībā informē, ka, lai ceļu pārbūvētu kvalitatīvāk, tika cerēts uz Eiropas Savienības (ES) finansiālu atbalstu, tomēr ES līdzfinansējumu neizdevās piesaistīt, kā rezultātā domnieki lēma par sadārdzinošo elementu neiekļaušanu, tostarp nemainot ceļa apmales tur, kur tās vēl kalpo. Tāpat salīdzinoši nelielā budžeta dēļ lēma remontējamā posma vienā daļā uzklāt asfalta virskārtu uz vecā seguma.

Mārīte Romanovska
Ciblas novada pašvaldības Attīstības nodaļas vadītāja

Protams, ja raktu visu nost, tās būtu citas izmaksas.

Ceļa posmā, kur uzklāts asfalts iepriekšējā nedēļā, ir viens izskalojums, kas Būvsapulcē izrunāts un rasts risinājums, tas tiks nostiprināts ar akmeņiem un cementu, lai neskalotos zem ceļa, informē pašvaldībā.

Būvdarbu veicēja SIA “Pamatceļš” priekšnieks Ivo Keišs raidījumu informē, ka ceļa posmu, par ko bažījas iedzīvotājs Aleksejs, sākotnēji pašvaldība vispār nebija iecerējusi klāt asfalta kārtu, bet gan vēlējās vietām aizbērt bedres uz vecā seguma, tomēr būvnieks piedāvājis uzklāt asfalta kārtu, nesadārdzinot remontdarbu tāmi.
Ivo Keišs
SIA “Pamatceļš” valdes loceklis

Ja šādā veidā mēs būtu izbūvējuši (red.- aizbēruši bedres), objekts izskatītos diezgan raibs. Pieļauju, ka iedzīvotājiem rastos vēl lielāka neizpratne. Tika pieņemts lēmums, cik nu līgumiski iespējams, šo posmu noklāt ar asfalta kārtu virsū vecajai kārtai. Mēs to nepiedāvājām kā jaunu izcenojumu, bet gan iepriekšējās līgumcenas ietvaros izbūvējām šo papildu kārtu. Šobrīd bitumena cena ir krietni pieaugusi, salīdzinot ar pagājušo gadu. Ja veiktu kā jaunu piedāvājumu, darbs maksātu dārgāk.

Ņemot vērā draudīgo nogruvumu, “Pamatceļa” pārstāvis Keišs arī informē, ka nolemts stiprināt ceļa malas. Būvnieku pārstāvis piekrīt, ka būtu nepieciešams veikt pamatīgākus remontdarbus, bet tādiem ar atvēlēto finansējumu nepietiek.

Ivo Keišs
SIA “Pamatceļš” valdes loceklis

Vajadzēja krietni nopietnāk ceļu, būvprojektu izstrādāt. Tas atduras pret finansējumu. Pārbūvē maksimāli garu ceļa posmu pēc iespējas lētāk. Nevaram noslēgt līgumu, teiksim, par 100 tūkstošiem eiro, bet veikt darbus par miljonu.

Pašvaldībā gan uzskata, ka arī šāds risinājums, lai gan ne tuvu ideāls, būs labāks, nekā sliktais segums, par ko iedzīvotāji pārvietojās iepriekš.  Pēc remontdarbu beigām tiks uzliktas svaru ierobežojošās zīmes, lai saudzētu jauno ceļa virsmu, piebilda Ciblas novada pašvaldībā.

14 komentāri