“Mašīna kļuvusi pat vēl lēnāka!” Ģimene zaudē auto jaudu un naudu; servisa saimnieks visu noliedz

15 komentāri
“Mašīna kļuvusi pat vēl lēnāka!” Ģimene zaudē auto jaudu un naudu; servisa saimnieks visu noliedz
BEZ TABU

Liela daļa automašīnu īpašnieku piekritīs, ka atrast labu un sev tīkamu autoservisu ir teju vai tikpat svarīgi un vienlīdz sarežģīti kā tikt pie pareizā ārsta. Atdodot savu motorizēto mīluli remontā, sagaidām, ka to atpakaļ saņemsim sveiku un veselu un ar to atkal varēs droši pārvietoties uz ceļa. Tomēr kādai sievietei Jelgavā nu gadījusies pavisam nelāga situācija.

Sarkanais Vāczemes bērītis “Volkswagen Sharan” bijis uzticīgs daudzus gadus, līdz to piemeklējusi liela problēma – darboties atteikusies mašīnas turbīna. Lai atgūtu iepriekšējo jaudu, sieviete vērsās pēc palīdzības autoservisā, taču tur tikusi pievilta, auto kļuvis vēl mazspējīgāks.

Irina Tarasova
automašīnas īpašniece

Mašīnu remontēja, bet vienkārši viņa vairāk nav braucama. Pirms remonta viņa vismaz bija braucama, tagad viņa nav braucama. Sanāk, ka nav saremontēta turbīna. Samaksāta nauda, jā, bet ieguldīts daudz, bet nekas nav padarīts.

Sārtais busiņš jau tajā pašā dienā esot sācis dūmot, bet, atverot motora pārsegu, sieviete konstatējusi vairākas caurulītes un vadiņus, kas nav pievienoti attiecīgajās vietās. Par darbu esot samaksāti pieci simti eiro, summa redzama arī servisa izsniegtajā darbu tāmē.

Čeks neesot iedots, tas gan ticis prasīts, taču tā arī nav saņemts, uzsver Irina.

Meklējot internetā, kas tad atrodams par individuālo komersantu Noka, uzreiz parādās vairākas sūdzības par slikti veiktiem remontiem un krāpšanos. “Bez Tabu” uz 6. līniju Jelgavā nedodas pirmo reizi.

Toreiz bijušas problēmas ne tikai ar automašīnu, bet arī ar sarunāšanos. Arī jelgavniece vairākkārt centusies sazināties ar servisa saimnieku, cenšoties pastāvēt uz savu, taču pretī saņēmusi īsziņu, lai vairs nerādoties konkrētajā servisā. Sastapt autoremonta uzņēmuma saimnieku “Bez Tabu” gan neizdodas. Tad nu nācās zvanīt pašam īsziņas autoram.

Pa telefonu izklāstām visu situāciju un problēmu. Sākotnēji vīrietis nesaprot, par ko ir runa, bet tad kā zibens spēriens no skaidrām debesīm Normunda atmiņā atausa mūsu interesējošais strīds.

Normunds Kaktiņš
i/k “Noka” saimnieks

“Bez Tabu”: Tad jūs uzskatāt, ka viņa jūs nepatiesi apmelo?

Nu, bet, protams! Nu, nu tak neviens jau tur ar viņu neies ņemties, jo neviens taču galvā viņu neņem.

Pēc remonta automašīna atdota, tā teikt, uz uzticības pamata, cerot, ka naudu agri vai vēlu samaksās. Šo sarunas faktu atklājām arī automašīnas īpašniecei. Tas, protams, viņu nebūt neiepriecināja. Irina atzīst, ka čeka neesamības dēļ viņai būs grūti pierādīt pretējo.

Sieviete pēc dzirdētā ir gatava vērsties policijā. Arī Latvijas Autoīpašnieku asociācija norāda, ka šis varētu būt viens no risinājumiem. Asociācijas prezidents pat uzsver, ka šī ir tipiska situācija valstī, kad rodas domstarpības starp automašīnas īpašnieku un autoservisu.

Andris Kulbergs
biedrības “Auto asociācija” prezidents

500 eiro jūs iztērējat, jūs nepaprasāt nekādus dokumentus par to, kad jūs esat veikuši šo te samaksu, jūs praktiski tieši tajā mirklī atsakāties no savām patērētāju tiesībām [..]. Šinī gadījumā ne patērētāju tiesības jūs var aizsargāt, neviens cits jūs nevar aizsargāt.

Neatkarīgi no saņemtā pakalpojuma viena no vissvarīgākajām lietām tomēr ir un paliek pirkuma čeks vai kāds cits no uzskatāmiem dokumentiem par noslēgto darījumu. Tieši tas var izglābt līdzīgās strīdus situācijās.