Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

36 komentāri

Ceļu satiksmes negadījumā cieta 20 gadus vecais riteņbraucējs, kurš ietriecās automašīnā. Par laimi, turpat blakus ir neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta dispečerpunkts, tādēļ mediķi notikuma vietā ieradās zibenīgi.

Negadījuma vietā ieradās arī Ceļu policija, kas notikušo fiksēja. Bez Tabu rīcībā esošā informācija liecina, ka likumsargi lēmuši riteņbraucējam izteikt brīdinājumu, turpretī autovadītājs, kurš veica kreiso manevru, par noteikumu pārkāpumiem saņēma 15 eiro naudas sodu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Taču nupat saņemtā depeša no spēkrata apdrošināšanas kompānijas Ralfam likusi neizpratnē saraukt pieri.

Ralfs
Riteņbraucējs, cietis satiksmes negadījumā

Es samazināju ātrumu tieši pirms krustojuma, ”Volvo” autovadītājs apstājās, lai palaistu garām pretī braucošo mašīnu.

Domāju, ka viņš dos ceļu, uzsāku kustību. Tad jau bija par vēlu, arī viņš bija uzsācis kustību.

Ietriecos viņam aizmugurējās durvīs, lai mani nenotriektu uz motora pārsega.

Varētu nospļauties un aizmirst par atsūtīto vēstuli un to, ka sabojāts mantojumā saņemtais velosipēds, taču apdrošinātāji par automašīnas remontdarbiem pieprasījuši 849 eiro.

Līdz ar to atbildība esot 100% jāuzņemas riteņbraucējam un pilnībā jāsedz remonta izmaksas.

Izvērtējot negadījumā iesaistīto pušu atbildību, apdrošinātāji nav norādījuši ceļu satiksmes noteikumu punktus, kurus pārkāpis autovadītājs, turpretī uzskaitīti pilnīgi visi riteņbraucēja.

Kārlis Liepiņš
“BTA” atlīdzības departamenta direktors

Riteņbraucējs brauca pretējā virzienā nekā noteikts veloceliņā. Praktiski šajā situācijā autovadītājs nevarēja pamanīt velobraucēju.

Analizējot sadursmi, riteņbraucējs ietriecies automašīnas aizmugurējās durvīs, kas nozīmē, ka šofera veiktais manevrs faktiski bija pabeigts.

Tāpat secinām, ka riteņbraucēja ātrums bijis būtiski ātrāks nekā vidējs gājēja ātrums.

Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā pēc Bez Tabu aicinājuma konkrētā lieta aplūkota un secināts, ka visa atbildība jāuzņemas riteņbraucējam. Apdrošinātājs vadījies pēc jau iepriekš izstrādātas metodikas, kur identisks piemērs (riteņbraucējs brauc neatļautā virzienā un autovadītājs veic kreiso manevru) ir aplūkots.

Ja Ralfs nepiekrīt prasībai, viņš aicināts par savu taisnību cīnīties tiesā.

TOP komentāri

  • Andis Feldmanis
    +17 +16 -1

    Andis Feldmanis

    Kāpēc gājēji, riteņbraucēji, motociklisti prasa, lai autovadītāji perfekti un skrupulozi ievērotu CSN, bet paši uzskata, ka liela daļa šo noteikumu uz viņiem neattiecas?
  • Ilze Petrovska
    +13 +12 -1

    Ilze Petrovska

    Lai riteņbraucējs varētu piedalīties ceļu satiksmē, jāievieš kā obligātu prasību, tiesību ieguve ar teorijas eksāmenu un praktisko braukšanu. Tie kas nav nokārtojuši, lai braukā pa pagalmu. Cik nācies nocērot, tad velobraucējiem šķiet ka luksafora signāli uz viņu neattiecas.
  • kājāmgājējs
    +11 +11 0

    kājāmgājējs

    Liela daļa velobraucēju pa trotuāriem brauc nekaunīgi un ātri,bezkaunīgi skatās acīs lai es kungiem dodu ceļu,cik reižu ir uzbraukts virsū no mugurpuses,kad apstājos pie krustojuma un pat nedomā atvainoties,viens pat parādīja vidējo pirkstu! Zēl ka neesmu virietis,tad gan tādiem sadotu pa pieri!

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl