”Man ir sabojāts vējstikls”; Dobeles pusē izpaužas šosejas remontētāji

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

9 komentāri

Autoceļa Dobele-Tērvete remontdarbi strauji tuvojas noslēgumam, taču vēl pašlaik maksimālais pieļaujamais ātrums, ar kādu drīkst pa to pārvietoties, ir 50 kilometri stundā. Remontējamais posms viscaur noklāts ar maziem akmentiņiem, viens no tādiem ielidoja Indras automašīna vējstiklā.

Indra dzīvo dažu kilometru attālumā no Dobeles. Teju katru dienu viņa ar automašīnu dodas Dobeles virzienā. Visi apkārtnes iedzīvotāji ļoti nopriecājās par to, ka beidzot šosejas stāvoklis tiks uzlabots, tomēr prieks kļuva mazāks, kad aizvien vairāku kaimiņu automašīnu vējstikli tika sabojāti.

Tikai retais autovadītājs ievēro noteikto ātruma ierobežojumu. Kopā ar Indru veicam eksperimentu un pa minēto šosejas posmu braucam ar atļauto maksimālo ātrumu. Jau pavisam drīz mūs sāk apdzīti citi vadītāji. Mūsu automašīnu apdzen ne tikai vieglās automašīnas, bet arī kravas automašīnas.

Viena šāda automašīnas, kas Indrai brauca pretī ar pārāk lielu ātrumu, uzmeta gaisā akmentiņu. Tas piezemējas uz automašīnas vējstikla, kā rezultātā tas tika sabojāts.

Indra
Tikusi pie ieplaisājuša vējstikla

Es braucu maksimums ar 55 kilometriem stundā, tajā brīdī man pretī nāca mašīna ar piekabi. Tā brauca vismaz ar 70-80 kilometriem stundā. Akmens man bija logā. Mani neglābtu ne videoreģistrators, nekas neglābtu. Mani vienkārši nomētā ar akmeņiem, man jātērē sava nauda, lai ieliktu jaunu vējstiklu. Zinu daudzus kaimiņus, kuriem ir tāda pati situācija. Policija šogad šajā posmā nav manīta, viņi man teica, ka nepietiek resursu, lai šeit dežūrētu.

Uz minētās šosejas atrodas arī saskaņota pārvietojamā radara novietošanas vieta. Pērn radars šeit novietots 6 reizes, šogad pagaidām tikai 3. Ja 2019. gadā konstatēti 228 pārkāpumi, šā gada astoņos mēnešos tikai 37. Pērn ātrākais pārkāpējs vietā, kur maksimālais ātrums ir 50 kilometri stundā, pārvietojies ar 131 kilometru stundā, turpretī šogad kāds šoferītis traucies ar 104 kilometriem stundā.

Viena asfaltēta ceļa kilometra pārbūve izmaksā pat vienu miljonu eiro, un tam nav pietiekama finansējuma, tādēļ ”Latvijas Valsts ceļi” izvēlas ceļus remontēt, tos apstrādājot ar bitumenu un nokaisot ar akmentiņiem. Indras automašīnai ir tikai obligātā apdrošināšana, kas nozīmē, ka visnotaļ bezcerīgi atgūt izdevumus par vējstikla nomaiņu.

Jānis Abāšins
Latvijas apdrošinātāju asociācijas prezidents

Būtībā šādi gadījumi ir samērā bezcerīgi. Pat tad, ja automašīnā bijusi kamera, kas visu filmē, pierādīt to, ka vainīgs bijis kāds autovadītājs, ir ļoti grūti. Vienīgais, kas līdz ir KASKO, vismaz pirmajam stiklam. Vērsties pret ceļu būvniekiem arī nevar, viņi ceļazīmes ir salikuši.

Vien dažas stundas pēc tam, kad raidījums “Bez Tabu” sazinājās ar ”Latvijas Valsts ceļu” pārstāvi, uz minēto šoseju tika norīkota speciāla tehnika, lai brauktuvi atbrīvotu no akmentiņiem, kas nav pielipuši. “Latvijas Valsts ceļu” pārstāve norāda, – akmentiņi tiekot noslaucīti brīdī, kad segums ir pietiekami piebraukts un noteikts akmentiņu daudzums ir pielipis.