“Kāpēc tāds “bardaks” Mūkusalas aplī?” Autovadītāji izmanto būvnieku neizdarību un pārkāpj noteikumus

2 komentāri

Mūkusalas apļa apkaimē šobrīd rit ceļa remontdarbi. Ir arī būtiski satiksmes ierobežojumi. Izvietotas arī vairākas ceļazīmes, un tieši viena no tām samulsina autovadītāju Ilzi.

“Regulāri braucu Rīgā pa Mūkusalas apli ar auto. Ļoti mulsina maldinošas ceļazīmes pirms izbraukšanas uz apli, kas liecina par vienas joslas samazināšanos, bet, piebraucot tuvāk, tā nav, abas joslas ir brīvas. Tāda situācija ir vairākās apļa iebrauktuvēs. Savukārt vienā apļa posmā uz brauktuves ir vieta, kur josla patiešām sašaurinās, un, vēl jo vairāk, – tas ir uzreiz aiz apļa līkuma kreisā pusē un ne vienu vien reizi ir radījis bīstamas avārijas situācijas, jo, beidzoties joslai, nav, kur palikt, ja satiksme ir intensīva, tad atliek strauji vai nu dot pa bremzēm, vai strauji pārkārtoties uz vidējo joslu, kas vairums gadījumos nav iespējams intensīvās satiksmes dēļ! Kāpēc tāds “bardaks” uz apļa ir pēdējā laikā?” Bez Tabu raksta Ilze.

Melnajām bultiņām uz dzeltenā fona gan ir oficiāls nosaukums – ”Iepriekšējs norādītājs pārkārtoties”, kas nozīmē, ka uz laiku ceļu satiksmei ir slēgts brauktuves posms vai norādīts braukšanas joslas apbraukšanas virziens.

Šī pagaidu ceļazīme, kas vēstī par nepieciešamību pārkārtoties uz kreiso joslu pirms iebraukšanas aplī, izvietota divos punktos Mūkusalas ielā – virzienā no Gaismas pils un izbraucot no Bauskas šosejas, kā arī izbraucot no Kārļa Ulmaņa gatves. Vairums autovadītāju gan ignorē šo norādi un turpina iepriekš izvēlēto maršrutu, jau pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus. Acīmredzot, ja reiz priekšā neredz reālu šķērsli, tad arī nav iemesla pārkārtoties un izpildīt ceļa zīmē prasīto.

“Pirmkārt, es negribētu piekrist, ka nav šķēršļa. Ir sašaurinājums. Mēs norādām uz to, ka ir viena josla, sašaurinājums, jo iebraukšana aplī ir tikai pa vienu joslu. Līdz ar to zīme norāda reālo situāciju, ka aicinām autovadītājus braukt pa vienu joslu un tad izvēlēties savu maršrutu. [..] Šobrīd tur notiek būvdarbi, un šāda satiksmes organizācija izvēlēta, lai netraucētu būvdarbu veicējiem darbus,” akcentē Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.

Satiksmes departamenta pārstāve arī uzsver – pat ja reāla darbība uz vietas konkrētajā brīdī nenotiek, tas nebūt nenozīmē, ka jau pēc brīža tur nevarētu ierasties ceļdaru brigāde, lai veiktu plānotos darbus. Dimante gan piekrīt, ka, iespējams, viss ne līdz galam padarīts korekti.

Rīgas domes Satiksmes departaments gan šoreiz rīkojas zibenīgi – vien mirkli pēc intervijas jau tiek likti vadstatņi, kas nozīmē to, ka šeit patiešām ir jāpārkārtojas uz kreiso joslu un jāiebrauc aplī no kreisās joslas.

“Autovadītājiem jārēķinās, ka tā ir būvdarbu zona un satiksmes organizācija var mainīties pat 20 minūtēs. Līdz ar to ceļu satiksmes noteikumi ir saistoši visiem satiksmes dalībniekiem un ir jāievēro visiem satiksmes dalībniekiem,” piebilst Dimante.

Salu tilta remontdarbus plānots pabeigt vien nākamā gada beigās. Un līdz tam Salu tilta apkaimē var mainīties gan atļautais braukšanas ātrums, gan braukšanas joslas un virzieni, gan arī citi ceļu satiksmes noteikumi.

Šādās situācijās, kad ir bloķēta kāda no satiksmes joslām, autovadītājiem der atcerēties gluži vienkāršo rāvējslēdzēja principu, jo uz priekšu taču grib tikt visi.