“Kāpēc samierināties ar lāpītu buferi, ja tas bija vesels?” Autovadītāju neapmierina apdrošinātāja apstiprinātais remonts

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

4 komentāri

Raidījumu “Bez Tabu” uzrunāja autovadītājs, kurš iekļuvis ceļu satiksmes negadījumā, slideno ceļu dēļ viņa spēkratā “ieskrējusi” cita automašīna, apskādējot bamperu. Otras puses apdrošinātāji apstiprinājuši detaļas remontu, taču autovadītājs uzskata, ka būtu tikai godīgi, ja buferis tiktu nomainīts. 

Negadījums noticis 4. janvārī, abas tajā iesaistītās puses aizpildījušas saskaņoto paziņojumu, un Edgars devies pie šajā situācijā “vainīgā” autovadītāja apdrošinātājiem, apdrošināšanas akciju sabiedrības “Balta”, kur viņš nosūtīts uz tuvāko autoservisu.

Edgars
nepiekrīt remontam

Man atsūtīja informāciju, ka remontdarbi ir apstiprināti. Sazvanījos ar servisu, bet man teica, ka pieņemts lēmums bamperu salodēt, nevis nomainīt. Es stipri apšaubu šādu remonta iespēju, jo bojājumi tiek segti tikai daļēji.

Edgars zvanījis apdrošināšanas kompānijai, un ticis savienots ar kādu ekspertu, kurš norādījis, ka pats automašīnas ražotājs paredzējis šādu remonta risinājumu, taču Edgars tam nevēlas piekrist.

“Es vēlos saņemt kompensāciju pilnā apmērā, jo apdrošināšanas cenas nav mazas. Tā vieta, kura tiks sakausēta, turpmāk būs tā trauslā, un es negribu ar to rēķināties,” norādīja Edgars.

Edgars jau nomainījis autoservisu, kura darbinieki piekrīt, ka šajā situācijā iespējams veikt bampera maiņu, tagad atliek gaidīt, vai to apstiprinās arī apdrošināšanas kompānija.

Arī auto eksperts Uģis Vītols ir līdzīgās domās, un raidījumam “Bez Tabu” norādīja, ka buferis nav skaistuma detaļa, bet gan paredzēta drošībai. “Kāpēc, ja man ir bijis vesels buferis, kāpēc man jāsamierinās ar lāpītu buferi,” iesāka Uģis Vītols.

Uģis Vītols
auto eksperts

Nu tad Latvijas apstākļos vismaz lietotu buferi, bet veselu. Ja nu tas meistars tajā dienā nav bijis omā, tas, kas lodējis to detaļu? Tur var būt kaut kādas tālejošas problēmas, kas var radīt sekas vēlāk.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojā raidījumam “Bez Tabu” norādīja, ka apdrošinātājam jānodrošina, lai automašīna nebūtu sliktākā stāvoklī nekā pirms negadījuma. Remonts ir pieļaujams, tikai tam jābūt kvalitatīvam.

“Ja mēs runājam par remontu, ko paredz rūpnīcas, ievērojot visas tehnoloģijas, tam buferim nebūs absolūti nekāda vaina, mums varbūt vienkārši zemapziņā stāv tas, ka jebkuru remontu var uztaisīt nepietiekami kvalitatīvu,” komentēja LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, kurš arī zināja teikt, ka šajā gadījumā apdrošinātājs jau ir apstiprinājis arī bufera nomaiņu.

Apdrošināšanas akciju sabiedrības “Balta” apdrošināšanas atlīdzību direktors Ingus Savickis uzsvēra, ka lēmumu labot, nevis mainīt detaļu, esot pieņēmis autoserviss, apdrošinātājs tikai apstiprina vai neapstiprina tāmi.

Uzņēmums uzticoties saviem sadarbības partneriem un to izvēlētajām remonta tehnoloģijām, taču nepieciešamības gadījumā piesaista arī savus ekspertus.

Ingus Savickis
“Balta” apdrošināšanas atlīdzību direktors

Protams, ka klientam ir liela nozīme, bet pamatā tiek ņemtas vērā remonta tehnoloģijas, izmaksas un visas iespējamības. Dažreiz ir vienkāršāk un ātrāk saremontēt buferi, un arī klients ir laimīgs, jo viņam nav jāgaida, kamēr detaļa tiks pasūtīta.

“Balta” saviem klientiem izsniedz arī garantijas talonu, kas ir spēkā esošs, ja detaļa tikusi labota, gan mainīta.

4 komentāri