“Kāds vēl mitrums?!” Ventspilniekam atsaka jauna elektroskrejriteņa garantijas remontu

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

49 komentāri

Ventspilnieks Klāvs jūnija nogalē uzņēmuma ”tet” internetveikalā iegādājas uz nomaksu elektrisko skrejriteni par vairāk nekā piecsimt eiro. Tomēr jau pavisam drīz jaunās ierīces īpašnieks saskaras ar tehniskām problēmām.

Braucamrīks jau no izpakošanas brīža esot pašrocīgi sācis ieslēgties un izslēgties. Tas gan neatturēja Klāvu izmēģināt pirkumu uz ielas. Izrādījās, arī braukšanas režīmus neesot varējis pārslēgt, kā tas norādīts instrukcijā. Ventspilnieks uzsver, ka ne reizi kopš skūtera iegādes brīža tā arī neesot izdevies izbraukt aplīti bez pārdzīvojumiem.

Klāvs

Braucu mājās no darba. Uznāca tāds vienkārši lokāls lietus mākonis. Uz stūres uzpilēja kādas 10 pilītes. Tas arī bija viss. Un tad sākās podi ar garantiju.

Preces atdošanu likumā noteiktajā termiņā jeb 14 dienu laikā pēc iegādes brīža ventspilnieks neizmanto. Tomēr vēlāk nodod skūteri garantijas remontā. Saņemtā atbilde Klāvu “atstāj uz pauzes” – ierīce sabojāta, jo tajā iekļuvis mitrums. Klāvs nolemj apmaksāt remontu – tīrīšanu un bojātās detaļas nomaiņu, kas kopā izmaksāja 60 eiro. Cerot, ka ar to būs gana, pēc dažām dienām seko vēl lielāks šoks. Atklājas, ka esot bojāta arī skūtera galvenā shēma. Tās nomaiņa izmaksāšot teju 200 eiro.

Klāvs noliedz, ka ir nevīžīgi izturējies pret elektrisko iekārtu. Turklāt par skūteri vēl esot jāmaksā vairāki mēneši. Ventspilnieks ir pārliecināts, ka nopircis brāķētu preci. Citās domās ir servisa pārstāvji.

Autorizētais serviss ”TSC Latvija”

Iekārtas garantija tika atteikta, jo tā tika lietota neatbilstoši ražotāja lietošanas noteikumiem. Iekārtas komponentēs, vadības panelī un uz pamatplates, tika konstatētas korozijas pēdas, kas liecina par to, ka iekārta ir ekspluatēta neatbilstošos apstākļos. Klienta pieteiktie defekti ir tiešā veidā saistīti ar korozijas radītajiem bojājumiem.

Serviss “Bez Tabu” arī nosūta vairākas fotogrāfijas, kurās esot redzami bojājumi. Tie varot rasties, ja brauc lietainos apstākļos un pa peļķēm, kas dziļākas par diviem centimetriem.

Arī ”Mi Lab” servisa īpašnieks un elektroskūteru eksperts Dmitrijs uzsver, ka arī konkrētā modeļa lietošanas instrukcijā ir rakstīts, ka skūteris nav paredzēts braukšanai lietainos apstākļos. Lai arī skūteris ir mitrumizturīgs, tas nebūt nenozīmējot, ka korpuss ir aizsargāts no lielām šļakatām.

Arī Dmitrijs piekrīt, ka pilsētās redzamie nomas skūteri, iespējams, maldina citus, radot priekšstatu, ka ar skūteriem var braukt, kur vien un kā vien iegribas.

Dmitrijs
”Mi Lab” servisa īpašnieks un elektroskūteru eksperts

Tie paši “Bolt”, “Fiqsy” un citi koplietošanas skūteri tomēr ir paredzēti lietošanai āra apstākļos visas dienas garumā. Tāpēc arī tie ir pienācīgāk aizsargāti no ūdens ietekmes.

Bez Tabu: Klāva gadījumā tad tas ir vienkāršāks skūteris?

Tas ir vienkāršāks modelis, un arī nemaksā tik dārgi, kā koplietošanas skūteri.

Klāvs ir apņēmības pilns tomēr panākt vēlamo. Ventspilnieks negrasoties maksāt par preci, ko nemaz nevar izmantot.

Vien mirkli pirms sižeta demonstrēšanas televīzijā “Bez Tabu” tomēr saņēma “tet” komentāru.

Katrai precei ir sava noteikta lietošanas instrukcija ar noteikumiem, ko izstrādā ražotājs, lai prece darbotos ilgtermiņā. Saņemot preci, tai ir pievienoti preces lietošanas noteikumi, kā arī “tet” interneta veikalā pie precēm ir pieejami ražotāju noteiktie ierobežojumi, piemēram, pamatdati, fiziskie parametri, tostarp arī starptautiski noteiktie standarti par mitrumizturību. Standarta situācijā, ja lietošanas noteikumi ir ievēroti, bet precei rodas kādi defekti, to novēršanu sedz garantijas remonts. Tomēr, ja preci izmanto tai nepiemērotā veidā – tas ir, neievērojot lietošanas noteikumus, garantijas remonts netiek segts. Tieši tāpat, kā tas ir situācijā, ja gadījies sasist vai samitrināt telefonu – tad garantijas remonts nesegs labojumu.

Konkrētajā gadījumā klients ar preci, kas bija iegādāts interneta veikalā, vērsās pēc garantijas remonta, jo bija radusies problēma savienojumā starp telefona aplikāciju un elektroskūteri. Autorizētā servisā, izvērtējot bojājumu, tika konstatēts, ka iekārta lietota neatbilstoši ražotāja prasībām. Rezultātā serviss atteica garantijas remontu un klients pēc argumentācijas izklāsta piekrita maksas remontam. Taču remonta laikā tika konstatēti nopietnāki bojājumi, kas prasīja papildu finanšu līdzekļus, un klients no remonta atteicās.

Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, pirmkārt, aicinām iepazīties ar ražotāja lietošanas noteikumiem. Otrkārt, aicinām apsvērt iespēju tehnikas ierīcēm iegādāties preces apdrošināšanu, kas palīdzēs situācijās, kad gadījies netīšs bojājums.

49 komentāri