”Ja stūrei labajā pusē vieni parametri atbilst, tad citi ne!” Likumdevēji izvirza neizpildāmas prasības auto īpašniekiem

68 komentāri

No 1. novembra Latvijā ir atļauts oficiāli reģistrēt tos spēkratus, kuriem stūre ir labajā pusē. Daudziem šis lēmums izraisa sajūsmu, nu tikai varēs pirkt uz pusi lētākus braucamos un piedalīties satiksmē. Sajūsmu šiem potenciālajiem auto īpašniekiem var nomainīt pamatīga vilšanās, jo lai šādu dzelzs zirgu uz sava vārda piereģistrētu Latvijā, ir jāpaveic neiespējamā misija.

Attiecīgais lēmums, ka turpmāk Latvijā uz sava vārda varēs piereģistrēt auto ar stūri labajā pusē, ir pieņemts pēc tam, kad kādā citā Eiropas Savienības valstī kāds pilsonis pasūdzas Eiropas Savienības Tiesā par to, ka viņš, nevarēdams piereģistrēt auto ar stūri labajā pusē, tiek diskriminēts. Tiesa lemj, ka tā nedrīkst un visām ES valstīt šāda braucamā piereģistrēšana nu būs jāatļauj. Ja jau tiesa tā lemj, tad tā būs darīt, lemj bāleliņi, bet nosaka, ka šādu auto potenciālajiem īpašniekiem pirms tam būs jāveic mašīnu papildināšana ar dažādiem drošības aprīkojumiem. Viens no tiem ir papildu spoguļi autosalona kreisajā pusē, kā arī video kamera ar monitoru. Ja prasība par spoguļiem ir izpildāma bez bēdu, tad ar ņemšanos ar likumam atbilstošu videokameru meklēšanu var nosaukt par šauro bezizeju.

Aigars
Vēlas reģistrēt auto ar stūri labajā pusē

”Es apzvanīju visus lielākos elektronikas, kā arī auto detaļu tirgotājus Latvijā, sazinājos ar šāda aprīkojuma izplatītājiem Anglijā, bet neviens man nevarēja piedāvāt šādas kameras, monitorus. Ja viens parametrs atbilst, nesakrīt otrs. Ja to otro atrod atbilstošu, atkal nesakrīt pirmais!”

Prasības, kādai jābūt filmēšanas ierīcei un monitoram, kurā autovadītājs var skaidri redzēt, kas notiek kreisajā pusē un vai priekšā braucošās automašīnas apdzīšana ir droša, lasāms likumos ar numuru 295. Kad “Bez Tabu” attiecīgās prasības parāda vienas no pasaulē vadošo videoaparatūras ražotājfirmas pārstāvim, tas galvu vien nogroza un saka, ka tās precīzi izpildīt būs grūti. Kā savulaik pārliecinājās par Latvijas ceļu satiksmi sauktais eksperts Pauls Timrots, ja autosalonā uzstāda kaut kādu video aprīkojumu, tā pat ir problēmas saskatīt, kas notiek uz ceļa.

”Es pieļauju, ka ar šiem auto būs problēma. Ja autovadītājs ir pieradis sēdēt vienā pusē, pārsēžoties otrajā, viņš noteikti kaut ko sajauks.”

Kā skaidro Ceļu satiksmes direkcijā, attiecīgie likuma panti izstrādāti, pamatojoties uz Lietuvas pieredzi. Kaimiņvalsts jau agrāk saskārusies ar šāda veida braucamajiem. Kopš 1. novembra Latvijā ir piereģistrētas pāris šādu automašīnu. To īpašnieki izpildījuši prasības.

Aldis Adiņš
CSDD pārstāvis

”Var jau automašīnā uzlikt jebkādu kameru, monitoru, bet šī likuma mērķis ir, lai šis aprīkojums būtu pēc iespējas kvalitatīvāks. Autovadītājam ir skaidri jāredz, kas notiek uz ceļa, lai apdzīšanas manevrs būtu maksimāli drošs. Attiecīgi kamerai un monitoram jāspēj jebkādos apstākļos nodrošināt pietiekami kvalitatīvu attēlu.”

Viņš piebilst, ka vēl joprojām pastāv arī iespēja auto pārbūvēt, stūri pārlikt ”pareizajā” pusē. Katram pašam ir jāizlemj, kas būs izdevīgāk, iegādājoties auto ar stūri labajā pusē. Pārbūve vai piņķerīga papildu aprīkojuma uzstādīšana.

Foto

68 komentāri