“Ja atsaku vest, tieku bloķēts!” Taksometra vadītājs norāda uz nepilnībām bērnu pārvadāšanā

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

11 komentāri

Ar raidījumu Bez Tabu sazinājās “Panda Taxi” vadītājs, kurš norāda, ka uzņēmumā nav skaidri noteikts, ko darīt, ja pasažieru vidū ir bērns. Viņa darba automašīna nav aprīkota ar bērnu drošības sēdeklīšiem, bet, ja atsakās vest pašus mazākos, tiek bloķēts uz pāris stundām.

Rinalds ir taksometra šoferis trīs gadus, bet tikai nesen sācis vadīt automašīnu, uz kuras dzinēja pārsega gozējas panda. Uzņēmuma rīkotajās jauno darbinieku apmācībās nekas netika minēts par bērnu drošības sēdeklīša nepieciešamību.

Reiz atteicies vest ģimeni ar bērnu, jo viņa automašīna nav aprīkota ar bērnu drošības sēdeklīti, zvanījis uz “Panda Taxi” dispečeru centrāli un paskaidrojis, ka nepieciešama cita automašīna.

“Man telefonā parādījās paziņojums, ka birojs mani bloķējis, un nevarēju saņemt citus pasūtījumus,” pieredzē dalījās taksometra vadītājs. 

Uzskata, ka rīkojies pareizi, bet saņēmis skaidrojumu, ka viens bērns esot noteikti jāved, atteikt varot vienīgi tad, ja pieteikušie divi mazie pasažieri.

Interneta dzīlēs neatrodas informācija par iespēju “Panda Taxi” automašīnā ceļot kopā ar bērniem, turpretī citu kompāniju virtuālajās adresēs izveidoti speciāli piedāvājumi – Kids Taxi, Safe Baby, Smile Baby Taksi.

Bez Tabu sazinājās ar “Panda Taxi”, jautājot, vai ir iespējams pārvietoties ar divus gadus vecu bērnu.

Zvanu centra operatore skaidroja, ka pašiem mazākajiem bērniem sēdeklīšu neesot, ir tikai palikņi lielākiem, bet vien dažās mašīnās. Sieviete teica, ka varot braukt bez sēdeklīša, tikai tad atbildība jāuzņemas pašiem.

Sods par bērnu pārvadāšanai paredzētā drošības līdzekļa neizmantošanu pienākas automašīnas vadītājam. Tas ir brīdinājums vai 15 eiro naudas sods, paralēli šoferim tiek piešķirti divi soda punkti.

Pagājušajā gadā sastādīti 459 protokoli par paredzētā drošības līdzekļa neesamību, no kuriem 6 taksometru vadītājiem.

“Panda Taxi” biroja pārstāve skaidroja, ka sadarbības partneru pienākums ir aprīkot automašīnas tā, lai varētu izpildīt pasūtījumus. Ja klients piesaka, ka būs ar bērnu, dispečers to piefiksē, taču katram zvanītājam jautājumi netiek uzdoti.

Uz jautājumu, cik daudz “Panda Taxi” automašīnas aprīkotas ar bērnu drošības sēdeklīšiem, biroja pārstāve atbildēt nevarēja.

Saruna ar “Panda Taxi” projektu vadītāju Tatjanu Golovņovu:

“Panda Taxi” pārstāve: Protams, ka nevis tam vadītājam ir jāpadomā par bērnu sēdeklīti, bet firmai, kur viņš strādā.

Žurnāliste: Ja taksometra vadītājs nav izpildījis pasūtījumu, tad viņš tiek nobloķēts?

“Panda Taxi” pārstāve: Tas ir atkarīgs no situācijas, es jums tā nevaru pateikt.

Žurnāliste: Es teicu, ka man ir divgadīgs bērns, es vēlētos taksi, un man teica, ka nav tik maziem bērniem sēdeklīšu.

“Panda Taxi” pārstāve: Nu dīvaini, jo dispečeri neredz, vai ir, viņi tādu informāciju nevar uzreiz jums pateikt.

VAS ”Ceļu satiksmes drošības direkcija” pārstāvis Jānis Aizpors skaidroja, ka nav tādu noteikumu, kas regulētu, cik taksometriem jābūt aprīkotiem ar bērnu drošības sēdeklīšiem.

“Es domāju, ka tas ir viņu bizness, viņiem (taksometru kompānijām) tas jānodrošina, jo viņi nedrīkst pārvadāt bērnus, ja nav bērnu drošības sēdeklīšu,” situāciju komentēja CSDD pārstāvis.

Foto

11 komentāri