“Gandrīz “iegrābos” par vairākiem simtiem!” CSDD apskatē nepamatoti izbrāķē auto gāzes balonu

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

13 komentāri

Valters ir viens no daudziem desmitiem tūkstošiem transportlīdzekļu vadītāju, kurš pārvietojas ar spēkratu, kam uzstādīta gāzes iekārta. Vīrietis nesen viesojies Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates stacijā, kur nepamatoti izbrāķēts viņa spēkrata gāzes iekārtas balons. Autovadītājs vēlas brīdināt arī citus šoferus, lai kāds nepamatoti neiztērē naudu jauna balona iegādei.

Valtera ”Ford” vieglajai automašīnai jau sen uzstādīta gāzes iekārta ar gāzes balonu bagāžas nodalījumā, rezerves rata vietā. Spēkratu nesen atrādīja CSDD tehniskās apskates stacijā, kur automašīnu sākotnēji izbrāķēja, novērtējot to ar trijiem ”divniekiem”: par neatbilstošu bremžu signālu, miglas lukturi un auto gāzes iekārtas balonu.

Valters
dusmīgs, jo gandrīz nepamatoti iztērējis lielu naudu

CSDD teica, ka gāzes balonam jau desmit gadu, tas esot jāmaina. Vērsos licencētos gāzes iekārtu servisos, kur mani informēja, ka balons nav jāmaina. Nav tāda likuma. Gribu brīdināt cilvēkus, kuri nokļūst līdzīgā situācijā: lai noskaidro, cīnās par taisnību. Es uzzināju servisos, ka balona maiņa maksā no 250 līdz 350 eiro. Es pat zinu cilvēkus, kuri ir mainījuši. Labi, ka servisā patrāpījās speciālists, kurš pateica, ka tas nav jādara. Tā es varēju ”iegrābties” un samaksāt. Un tā kāds ”uzvārītos”.

Pēc nesekmīgās spēkrata apskates Valters sazinājies ar CSDD pārstāvjiem, kuri, sapratuši, ka apskates stacijas darbinieks kļūdījies, informējuši, ka Valters var ierasties jebkurā CSDD tehniskās apskates stacijā, kur kļūdu labos un transportlīdzekli ar esošo gāzes balonu atzīs par labu esam.

Valters
dusmīgs, jo gandrīz nepamatoti iztērējis lielu naudu

Kā var nezināt tik elementāras lietas, ka gāzes balons nav obligāti jāmaina pēc 10 gadiem, ja tam nav defektu? Uz mana pat muša nav nosēdusies, jo ir salonā, paslēpts rezerves rata vietā. To neietekmē ārējā vide. Varbūt toreiz cilvēkam bija slikts garastāvoklis. Es toreiz viņam vēl prasīju: ”Varbūt man arī jumts būs jāmaina pēc 10 gadiem, ja neesi izgulējies?” Tā es teicu, varbūt nedaudz nepieklājīgi uzvedos tajā tehniskās apskates stacijā, bet gandrīz iegrābos par vairākiem simtiem eiro.

CSDD Tehniskās apskates uzraudzības daļas vadītājs Aldis Adiņš apstiprina, ka neviens pašmāju normatīvais akts patiesi nenosaka, ka pēc desmit gadiem gāzes iekārtas balons būtu jāmaina. Tāpat Adiņš apstiprina, ka ar tādu balonu, kāds ir Valtera spēkratā (paslēptu salonā), var braukt pat krietni ilgāk.

CSDD pārstāvis informē, ka tehniskās apskates stacijā, lai gan nevar likt šoferim mainīt gāzes balonu, pamatojoties uz kādu konkrētu lietošanas ilgumu, tiek izvērtēts balona stāvoklis. Jo īpaši ārējā vide ietekmē balonus, kurus izvieto ārpus salona, automašīnas apakšā. Ja tehniskais stāvoklis ir neapmierinošs, eksperts var likt balonu nomainīt, teic CSDD pārstāvis Adiņš.

Aldis Adiņš
CSDD Tehniskās apskates uzraudzības daļas vadītājs

Ir pietiekami daudz gadījumu, kad balonus nostiprina zem transportlīdzekļa. Tur vide ir agresīva, bojājas krietni ātrāk. Apskates laikā mēs varam konstatēt, kāda korozijas pakāpe ir konkrētajam balonam. Attiecīgi novērtējam kā nelielu vai bīstamu bojājumu.

Latvijā reģistrēti gandrīz 52 tūkstoši transportlīdzekļu ar gāzes iekārtām, liecina CSDD informācija.

CSDD un specializēto servisu eksperti iesaka regulāri veikt gāzes iekārtu apkopes. Rūpēšanās par gāzes iekārtu ne vien aiztaupīs galvassāpes tehniskās apskates stacijā, bet arī laikus ļaus konstatēt vai nepieļaut gāzes noplūdes, kas var izvērsties pat eksplozijā.

TOP komentāri

  • ivars
  • Ieva
    +4 +3 -1

    Ieva

    Šodien Jelgavā ar ko līdzīgu saskārāmies pie numuru salīdzināšanas.Auto 2011.g ar 8.ficilām sēdvietām.Auto no Dānijas un tur nav uzrādīt,cik sēdvietas,tas idiots numuru salīdzinātājs tiešā vārda nozīmē mūs izdrāza un kādu 1.5.st.Apzvanīja pārdevējs visas iespējamās vietas un Rīga lika iet un skatīties vēlreiz,jo auto pārdevējs jau bija tuvu,lai pa muti sadotu.Tur idiots var saprast,ka auto aprīkojums orģināls.Iedomājies ko piedāvāja Jelgava,lai brauc mājās,liek priekšā finieri un atstāj 5.sēdvietas,tas viņu prāt nebūtu pārbūve.VISPĀR PRĀTAM NEAPTVERAMI,KĀDI IDIOTI TUR STRĀDĀ!!!
  • Upss

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl