“Esam kā siļķes mucā!” Pasažieri neapmierināti ar sabiedriskā transporta izmaiņām Rīgā

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

Pievienot komentāru

Koronavīrusa pandēmijas un ārkārtējā stāvokļa laikā ieviestas būtiskas izmaiņas sabiedriskā transporta reisos. Tomēr “Bez Tabu” skatītāja Sanita novēroja, ka tas nevis uzlabo, bet gan pasliktina jau tā nepatīkamo situāciju.

Sanita
sarūgtinātā pasažiere

Katru rītu un vakaros nākas braukt ar 15. autobusu, jo jādodas uz darbu un atpakaļ mājup. Daudz cilvēku izmanto šo maršrutu, it īpaši mediķi, kuri dodas uz Gaiļezeru, Latvijas Onkoloģijas centru, Biķernieku slimnīcu. Autobusi ir pilni. Distancēšanos nemaz nav iespējams ievērot! Pieprasījums šim maršrutam ir, bet diemžēl “Rīgas satiksme” to ignorē. Autobusi brauc divas reizes stundā, pat no rītiem un pēc darba laika, kad ir vislielākais pieprasījums! “Rīgas satiksme” pat nepacenšas pārbaudīt 15. autobusa pieprasījumu un palielināt autobusu skaitu stundā, lai cilvēki tomēr nebrauktu kā siļķes mucā.

Sanita arī piefiksēja, kā izskatās pārbāzts autobuss 21. aprīlī ap plkst. 16.30. 15. autobuss no Juglas uz Dārziņiem jau Purvciemā esot bijis pilns ar pasažieriem.

Sociālajos tīklos pasažieri pauž sašutumu par sabiedriskajā transportā piedzīvoto

facebook.com publicētie komentāri

“No plkst. 8.00-9.00 un no plkst. 18.00-19.00 jāpalielina autobusu reisu skaits! Brauc tik daudz cilvēku, ka nav iespējas distancēties. Pat nav, kur stāvēt! No rītiem uz centru un vakaros – no centra – ir bēdīga situācija.”

“Transporti pārbāzti, nekādus divus metrus nav iespējams ievērot. Šajā laikā samazināt reisus bija kļūda.”

Rīdziniece Vera, kura strādā slimnīcā “Gaiļezers” un regulāri izmanto sabiedrisko transportu, norāda, ka situācija vissliktākā esot tieši no rītiem. “Pilns, pilns autobuss. Te brauc uzreiz divi, te vispār… Tad cilvēki sakāpj iekšā pirmajā autobusā, bet nākamais brauc jau tukšs. Tas ir pēc pulksten 7.00. Kāpju iekšā pie ”Mēbeļu nama”, un tur vienmēr ir ļoti pilns.”

Savukārt Iveta, kurai par sabiedriskā transporta izmantošanu Rīgā neesot jāmaksā, uzskata, ka transports tagad kursē pēc nesaprotama grafika, jo nekur neesot iespējams aplūkot sarakstu.

15. autobusa galapunktā Juglas ielā šoferīšiem nav ne jausmas, kā izvērsīsies kārtējais brauciens līdz Dārziņiem un atpakaļ. Tomēr arī sabiedriskā transporta vadītāji piekrīt, ka lielākais pasažieru pieplūdums ir no rītiem un pievakarē.

Oļegs
gaida pandēmijas beigas

Pasažieru ir, bet – 10 reizes mazāk, nekā parastās dienās, parastā situācijā.

Arnolds
strādā, cik jaudas

Nekas nav mainījies. Vēl papildreisi ir otrajā [vakara] maiņā klāt – ik pa piecām minūtēm pēc plkst. 17.00. Nezinu, par ko viņi var sūdzēties.

Uzņēmuma “Rīgas satiksme” pārstāve Baiba Bartašēviča-Feldmane akcentē, ka katru dienu tiekot rūpīgi sekots līdzi situācijai, lai nepieciešamības gadījumā tiktu norīkots viens vai vairāki papildreisi. Dati par pasažieru pieplūdumu tiekot iegūti ne tikai no e-talonu reģistrēšanas, bet informāciju sniedz arī sabiedriskā transporta vadītāji. Vēl jaunākajos transportlīdzekļos esot pasažieru automātiskās skaitīšanas sistēmas.

Par “Rīgas satiksmes” izmaiņām un papildreisiem pasažieri varot uzzināt gan tikai sociālajos tīklos, “Rīgas satiksmes” mājaslapā, kā arī zvanot pa informatīvo tālruni: 20361862, taču pieturvietās informācijas par papildreisiem nav.

Baiba Bartašēviča-Feldmane
“Rīgas satiksme” pārstāve

Mums ir 2000 pieturvietas, un katru dienu vai katru vakaru izvietot šo te visu informāciju, ņemot vērā, ka tā tiek mainīta dažubrīd pa stundām, ir ļoti, ļoti sarežģīti. Par to, ka informācija ir pieejama internetā, jā, tāda ir pieturvietās, tiesa gan, tādā kontekstā, ka no 21. marta ir izmaiņas reisos, bet plašāka informācija internetā vai pa telefonu.