“Divu stundu vietā gaidīju piecas!” Autovadītājs brīdina, cik laikietilpīgs process var būt “klambura” noņemšana!

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

3 komentāri

Kādā darba dienas pievakarē Ulda automašīnai uzradies rotājums – riteņu bloķētājs. To sarūpējuši “Rīgas satiksmes” darbinieki līdz ar trešo neapmaksāto pēcapmaksas paziņojumu. Uldis apzinās, ka pats vainīgs, jo divas reizes nebija samaksājis sodu par stāvvietas izmantošanu, tomēr vēlas brīdināt citus par to, cik laikietilpīgs process var būt bloķēšanas iekārtas noņemšana.

No 2018. gada pirmā novembra Rīgas ielās atkal var manīt automašīnas, kas tikušas pie riteņu bloķētāja jeb, tautas valodā sakot, “klambura”. Bloķēšanu izmanto tikai trešajā reizē, kad konstatēts, ka pārkāpējs nav norēķinājies par autostāvvietas izmantošanu. Tā gadījies ar autovadītājam Uldim, kurš “klamburu” pamanījis plkst. 18.00 un uzreiz sazinājies ar “Rīgas satiksmi”.

“Zvanīju uz to numuru, kas norādīts informācijas lapiņā, viņi teica, ka atbrauks divu stundu laikā, bet neviens neatbrauca,” stāsta Uldis. Aiz vējstikla slotiņas bija novietots paziņojums, tajā norādīts, kā rīkoties šādos gadījumos, un solīts, ka riteņu bloķēšanas iekārtas noņemšana tiek nodrošināta divu stundu laikā pēc izsaukuma saņemšanas. No plkst. 6.00 līdz 23.00.

Uldis
autovadītājs

Es aizgāju izdarīt citas lietas, atnācu pēc divām stundām, bet vēl nekas nebija, vēlāk atnācu 23.00, lai man otrā rītā nebūtu jāsūta īsziņa, un tieši tajā brīdī atbrauca “Rīgas satiksmes” darbinieks, lai atbloķētu riteni, viņš vēl jautāja, kāpēc nav bankas zīmoga uz elektroniski apstiprinātās bankas izdrukas, tas viņam īpaši nepatika, bet, tā kā bija jau vēls vakars, tad pietika arī ar to.

Zvanījis “Rīgas satiksmei”, jautājis, ko tālāk darīt, saņēmis ieteikumu rakstīt sūdzību, taču Uldis uzskata, ka tā ir kārtējā laika tērēšana. “Ja es nepildu noteikumus, es samaksāju un gaidu, ka divu stundu laikā kāds atbrauks un atbloķēs man to riteni, ja cilvēki saņem tik daudz naudas no nodokļu maksātāju naudas, tad vismaz minimālās prasības vajadzētu izpildīt,” norāda Uldis.

Baiba Bartaševiča-Feldmane
”Rīgas satiksmes” pārstāve

Mēs riteņu bloķētāju noņemam tikai tad, ja esam pārliecinājušies, ka šī te nauda ir ienākusi “Rīgas satiksmes” kontā. Norēķināties var vairākos veidos, kad atnāk kontrolieris, var samaksāt uzreiz pie viņa ar kredītkarti, var samaksāt lietotnē “Riga Card”, var samaksāt rēķinus arī pašā autostāvvietu maksas automātā vai “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centros.

Uldis naudu pārskaitījis uz “Rīgas satiksmes” bankas kontu, un šādos gadījumos esot nepieciešama bankas izdruka ar zīmogu, tāpēc process prasījis ilgāku laiku. “Mēs zināmā mērā gājām pretī klientam, jo to naudu vēl nebijām saņēmuši, nauda mūsu kontā ienāca tikai nākamajā dienā, vislabāk maksāt kādā no mūsu norādītājiem veidiem, jo tā mēs uzreiz redzam, ka nauda ir ienākusi,” komentē “Rīgas satiksmes” pārstāve.

Uz informatīvā paziņojuma norādīti četri ieteicamie veidi, kā samaksāt sodu, taču uz paša pēcapmaksas paziņojuma redzams arī bankas konta numurs, tāpēc nav nekāds brīnums, ka klients izvēlas norēķināties, naudu pārskaitot. Tāpat nekur nav minēts par bankas zīmoga nepieciešamību. “Rīgas satiksmes” pārstāve apsver iespēju informāciju precizēt.