CSDD tehniskajā apskatē izbrāķē autosalonā pirktu mašīnu

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

16 komentāri

Gundara uzņēmums pirms četriem gadiem iegādājās pilnīgi jaunu “Renault Trafic” automašīnu, kas izmaksāja nedaudz mazāk par 30 tūkstošiem eiro. Pērkot automašīnu, tā jau bija reģistrēta Latvijā un atzīta par derīgu tehniskajā apskatē, taču nu izrādījies, ka ar šādu automašīnu ceļu satiksmē piedalīties ir liegts.

Jaunām automašīnām tehniskās apskates stacijā jāviesojas reizi divos gados. 2018. gadā Gundara uzņēmuma automašīnas tehnisko apskati veica bez būtiskiem aizrādījumiem, taču lielākie pārsteigumi sākās 2020. gada jūnijā.

Tehniskās apskates stacijas darbinieki Ogrē norādīja, ka vienam no automašīnas lukturiem ir neatbilstošs marķējums. Uz tā pavisam nelielā izmērā norādīts ”S2”, taču esot jābūt ”S3”, kā rezultātā Gundaram dots mēnesis laika, lai trūkumus novērstu un atkārtoti viesotos tehniskās apskates stacijā.

Gundars
Neizpratnē par CSDD rīcību

Es pēc tam telefoniski un e-pastā sazinājos ar CSDD, man teica, ka es varu sūdzēties jebkurā Latvijas tiesā. Tas nav pareizi, problēma ir jārisina. Es noteikti neesmu vainīgs. Ar šo mašīnu braucu tikai es, tā nav sista, tai nav mainīta šāda detaļa. Šādu mašīnu saņēmu no auto salona. Apskatē man teica, ka nāksies mainīt lukturi. Es paskatījos, kāds marķējums lukturiem ir citām šāda veida mašīnām. Var teikt, ka 50 pret 50. Ļoti bieži ir sastopams ar ”S2” marķēts lukturis.

Dienā, kad viesojamies pie Gundara, viņa kolēģis ar citas markas busiņu, kuram arī uzstādīts tāds pats it kā neatbilstošs lukturis, devies uz tehniskās apskates staciju Jēkabpilī. Tajā viņam netika aizrādīts par neatbilstošu lukturi. Tas vēl vairāk samulsinājis Gundaru, kurš nespēj izprast CSDD darbinieku rīcību.

“Renault” pārstāvis Baltijas valstīs sižeta tapšanas brīdī atrodas Igaunijā. Viņš ir informēts par Gundara nedienām ar lukturi. Šobrīd esot pasūtīts jauns lukturis, kas tikšot uzstādīts bez maksas.

Ainārs Gailītis
”Renault” tehniskais pārstāvis Baltijas valstīs

Lukturim tie apzīmējumi norāda to, ka šis lukturis lietojams kādā konkrētā vietā un atbilst attiecīgajiem standartiem. Lukturi dažreiz mēdz būt ieskrūvēti citās vietās, tad tas atbilstības standarts ir cits. Viņam ir gadījies tā, ka kādu iemeslu dēļ ir lukturis ar apzīmējumu ”S2”. Lukturis ir tehniski tieši tāds pats kā ”S3”, bet diemžēl tie, kuri pārbauda mašīnu tehnisko stāvokli, nevar to konstatēt, viņi skatās uz apzīmējumiem.

Aktuāls ir jautājums, kādēļ CSDD šādu nepilnību pamanīja tikai pēc četriem gadiem, nevis, kad automašīna tika ievesta Latvijā, un kādēļ nepilnība netika konstatēta Gundara kolēģa spēkratam.

Jānis Liepiņš
CSDD Tehniskā departamenta vadītājs

Būtiskākais, ar ko šie lukturi atšķiras, ir mainīgā vai patstāvīgā gaisma. No tā izriet arī gaismas intensitāte. Bieži esam dzirdējuši, ka bremžu lukturiem ir tik spēcīga gaisma, ka aizmugurē stāvošo apžilbina. Tāpēc ir būtiski pieturēties pie tā, kas norādīts automašīnas sertifikācijā, kāds lukturis drīkst būt uzstādīts. Jaunām automašīnām tehniskās apskates uzlīme tiek piešķirta bez tehniskās apskates veikšanas. Es domāju, ka pirms diviem gadiem, iespējams, nospēlēja cilvēcīgais faktors un apskatē netika pamanīta atšķirība.

Par konstatēto nepilnību CSDD informējusi arī ražotāju, līdz ar to drīzumā var nākties doties uz autorizētu servisu. Šobrīd nav zināms, cik automašīnām rūpnīcā uzstādīts neatbilstošs lukturis.