Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

111 komentāri

Vīrietis iegādājas automašīnu, kas pirms neilga laika veiksmīgi izturējusi tehnisko pārbaudi. Lai gan tehnikās apskates termiņš ir līdz nākamā gada maijam, jaunais īpašnieks īsi pēc iegādes piedzīvo pārsteigumu: uzzina par nopietniem bojājumiem, kas ir bīstami satiksmes drošībai.

Vīrietis bažījas, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehnisko apskašu veicēji apzināti izpalīdzējuši iepriekšējam auto īpašniekam, izlaižot satiksmē bīstamu spēkratu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Juris vasaras sākumā no privātpersonas iegādājās automašīnu “Volkswagen Passat”, ko noskatīja sludinājumu vietnē. Spēkrats atceļojis no Zviedrijas.

Pirms dažām nedēļām auto izturējis tehnisko apskati, tās derīguma termiņš ir līdz nākamā gada maijam. Liels bijis Jura pārsteigums, kad sabojājusies stāvbremze. Juris demonstrē, ka tikai manuāli var atvirzīt rokas bremzi no rata diska.

“Kā ar tādu varēja iziet apskati? Es nesaprotu!” sašutis ir Juris.

Lai noskaidrotu, vai nav nopircis, kā saka, kaķi maisā, Juris augustā izmantoja tehniskās apskates nakts pakalpojumu.

“Kad atbraucu uz CSDD Rīgā, speciālists prasīja, ko es tur daru, ja reiz tikai maijā nākamā apskate. Es nojautu, ka, ja reiz “rocene” nestrādā, jābūt vēl kaut kam. Un jā, patiesi! Atklājās vēl kaut kas krimināls. Piemēram, beigta bremžu šļauciņa. Riktīgi nospiežot bremzes, jebkurā brīdī tā var plīst, un tad bremžu vairs nav!” satraukts par nesenajā pārbaudē atklāto ir Juris.

Bīstamie bojājumi neilgi pēc apskates

Trīsarpus mēnešus pēc tam, kad CSDD darbinieki spēkratu atzina par satiksmei piemērotu, tehniskās apskates naktī tiek atklāti pieci otrās kategorijas bojājumi, kas ietekmē drošību. Ar tiem tehnisko apskati nav iespējams veikt.

Bojājumi ir šādi: bojāti numura zīmes apgaismojuma lukturi; bojāts stūres mehānisma kreisais putekļsargs; bojāta labā priekšējā bremžu šļūtene; konstatēts, ka kreisā riteņa bremžu mehānisms nenodrošina kluču ātru atvirzīšanu; savstarpēji nenostiprinās atgāzu izplūdes sistēmas sastāvdaļas.

Juris atminas, ka vasaras sākumā, kad noticis darījums, uz tikšanos ieradušās vairākas personas, no kurām divas teica, ka esot policisti. Līdz ar to jaunais auto īpašnieks uzskata, ka Ogres tehniskās apskates stacijas, kur iepriekšējais īpašnieks veica apskati, darbinieki pret policistiem ir pielaidīgāki.

“Tā ir konkrētākā bezkaunība! Uz nakts apskates bukleta rakstīts “Mēs par drošu auto!”. Kur ir tā drošība? Es pieļauju, ka puse Ogres braukā šitā! Manuprāt, tādiem darbiniekiem nav vietas CSDD!” viedokli pauž Juris.

CSDD: Esam godīgi

CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš noraida pārmetumus, ka speciālisti varētu kādam izlīdzēt “pa draugam”.

“CSDD ļoti uzmanīgi un periodiski visu laiku seko līdzi. Mums ir speciāls aprīkojums, ar ko mēs sekojam līdzi darbinieku darbībām. Ne tikai video ieraksti. Veicam arī kontrolpārbaudes. Proti, automobili, kam tikko veikta tehniskā pārbaude, atkārtoti pārbaudām. Tādējādi noskaidrojam, vai mūsu darbinieks veicis procesu korekti,” teic CSDD pārstāvis J. Liepiņš.

Tāpat J. Liepiņš atgādina, ka konkrētais spēkrats ir 16 gadus vecs, bojājumi tam varot parādīties jebkurā brīdī, turklāt kā vienu no faktoriem, kas varēja sekmēt bojājumu rašanos, CSDD pārstāvis min veikto kilometrāžu (5000 kilometru) periodā no tehniskās apskates maijā līdz tehniskās apskates naktij augusta beigās.

“Automobilis šajā laikā ir nobraucis gandrīz 5000 kilometru. Ja mēs analizējam, kad auto maijā uzrādīja tehniskajā apskatē, arī pirmreizējā apskatē automobilim tika konstatēti divnieki, proti, būtiski bojājumi, kurus pēc pāris dienām īpašnieks bija novērsis, tādējādi saņemot tehniskās apskates uzlīmi,” informē CSDD pārstāvis J. Liepiņš.

TOP komentāri

  • Jacob Duke
    +22 +20 -2

    Jacob Duke

    5000 km un beigta viena putekļu gumija un rocene streiko...mjāāā,nu gan skāde:))) lietotas mašīnas nelielie defekti un visa problēma.
  • Arvis Abromovics
    +17 +16 -1

    Arvis Abromovics

    Tas ir kaut kāds ārprāts!!! Latvijā visi ceļi ir gludi bez nevienas bedrītes! :D :D :D un kā tas ir iespējams? :P
  • Ieva Zvingule

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl