“CSDD stacijās Rīgā un Ogrē bremžu mērījumi atšķīrās par 85%! Kā iespējams?” šoferis uz “pauzes”

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

73 komentāri

Vīrietis neizpratnē, kāpēc Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) divās dažādās apskates stacijās, otrā viesojoties nākamajā dienā, mērījumi pēc pārbaudēm būtiski atšķiras. Bažījas, vai katrā tehniskās apskates punktā darbinieki strādā pēc atšķirīgiem priekšrakstiem, vai aprīkojums neatšķiras.

Mareks savu automašīnu uz ikgadējo apskati CSDD Rīgā nogādāja 2. augustā. Ar pirmo reizi auto pārbaudi neizturēja, atklājās, ka jāsalabo stāvbremze, savukārt darba bremžu rādītāji bija ļoti labi. Salabojis stāvbremzi, vīrietis nākamajā dienā ieradās uz atkārtotu pārbaudi Ogres CSDD tehniskās apskates stacijā, kas atrodas tuvāk Mareka mājām.

”Ogrē bija liels pārsteigums. Ja Rīgas CSDD darba bremžu parametri bija ļoti augsti, tad Ogrē jau pārbaudes laikā skatījos, ka ciparnīcā rādījums baigi lēni kāpj. Rezultātā darba bremžu rādītāji Ogrē ļoti atšķiras no Rīgā fiksētajiem,” stāsta Mareks.

Atšķirības pierāda ir apskašu protokoli. Ja Rīgā, kur ieradās pirmoreiz, darba bremžu mērījums nav zemāks par trim kiloņūtoniem, dažs pat ļoti tuvu četriem, pārbaudē pēc dienas Ogrē neviens rādījums nepārsniedz divarpus kiloņūtonus, dažs ir pat zem diviem.

Mareks

”Tik būtiskas atšķirības bremžu mērījumiem pēc vienas dienas? Tad rodas jautājums – kā tiek mērīts? Es aizsūtīju pieprasījumu skaidrot CSDD. Man pateica, ka tas ietilpst sarežģīto jautājumu kategorijā, atbilde tikšot sniegta kaut kad vēlāk.”

“Vai tos aparātus kāds sertificē? Varbūt cilvēki, kam rocība švakāka, neiziet apskati, kaut vai bremzes tīri normālas? Kā tas tā sanāk? Rīgā var iziet [apskati] ar sliktām bremzēm? Tie ir jautājumi, uz kuriem sagaidu atbildes,” neizpratnē ir Mareks.

Jāatzīmē gan, ka ar darba bremžu mērījumiem otrajā pārbaudē bija gana, lai Mareka auto izietu tehnisko apskati, tomēr šoferi rādījumu krasā atšķirība divās dažādās apskates stacijās dara bažīgu. CSDD Kvalitātes daļas vadītājs Artis Bērziņš teic, – ja rādījums jeb kiloņūtoni, pie kuriem auto apstājas, būtu tuvu nullei vai griezošos ruļļus bremzes vispār neapstādinātu, tad būtu jāsatraucas. Pārbaudēs tiekot ņemti vērā objektīvie iemesli, kāpēc bremzes konkrētā brīdī ir mazāk efektīvas.

”Šie rādījumi ir ļoti atkarīgi no saķeres koeficienta, kas ir ļoti mainīgs lielums. Tas atkarīgs, piemēram, no laikapstākļiem,” skaidro CSDD pārstāvis Bērziņš.

Mareks gan teic, ka laikapstākļi starp tehnisko apskates staciju apmeklējumiem nebija mainījušies, tāpat nobraukto kilometru skaits bijis pavisam neliels, turklāt bremzes nesen pilnībā salabotas.

CSDD pārstāvis Bērziņš uz to atbild, sakot, ka bremžu mērījumi tāpat ”var atšķirties, tas ir normāli, pilnīgi vienādi apstākļi nebūs nekad un nekur. Visas iekārtas noteikti ir sertificētas, verificētas, pārmērītas, visas to apkopes veiktas.

“Bez Tabu” komanda uzklausa arī citus šoferus, kuri pēc pieredzes spriež, ka atsevišķās apskates stacijās ir vieglāk veiksmīgi veikt tehnisko apskati nekā citās. Par to, vai apskates rezultāts var būt atkarīgs no cilvēciskā faktora.

Artis Bērziņš
CSDD pārstāvis

”Visi standarti ir pilnīgi vienādi visās apskates stacijās, tagad arī Eiropas Savienībā. Inspektoram ir minimāla ietekme. Ja iekārta labi strādā, cilvēciskajam faktoram nav ietekmes. Mēs diezgan aktīvi pie tā strādājam, ieviešot vienotu kvalitātes standartu, vienotus apmācības procesus, vienotu eksamināciju, atestāciju. Bieži atkārtoti skatāmies automašīnas, kad inspektors pabeidzis.”

CSDD informē, ka ar pirmo reizi apskates iziet 55 procenti automobiļu. Būtiskākie transportlīdzekļu bojājumi: bojājumi balstiekārtā (šarnīri, sailentbloki, bukses); neatbilstoši noregulētas gaismas; korozijas bojājumi; nevienmērīga bremžu sistēmas darbība. Dienā vidēji 13 automobiļiem tiek aizliegta turpmākā dalība satiksmē (61,7 procentiem no tiem ir problēmas ar bremžu sistēmu).

Foto

73 komentāri