CSDD drošību eksāmena mašīnās pārbaudījusi ar vīrakiem

Artūrs Špaks

Autors: Artūrs Špaks

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš labi orientējas ceļu satiksmes lietās, apdrošināšanas strīdu un dažādu konfliktu risināšanā.

1 komentārs

Pašreizējie norādījumi liedz strādāt braukšanas instruktoriem, taču CSDD turpina organizēt braukšanas eksāmenus, uzstājot, ka to automašīnas ir drošas.

Braukšanas instruktori ir neizpratnē par to, ka CSDD turpina organizēt braukšanas eksāmenus. Kursantiem pirms eksāmena nav iespējas nostiprināt savas zināšanas, taču vēlme ātrāk iegūt autovadītāja apliecību ir liela. Eksāmena nenokārtošana ietekmē arī instruktorus, kuriem pazeminās reitings.

Negodprātīgie braukšanas instruktori no mašīnas jumta noņems ”M” burtu, lai kopā ar kursantu izbrauktu nelegāli.

Andris Ķerpe
”Braukšanas instruktoru biedrība” valdes loceklis

Vai nu visi strādā, vai visi atpūšās. Ja noliktu blakus divas mašīnas- instruktoru un CSDD mašīnu, tad neredzētu atšķirību. Tās ir pilnībā vienādas mašīnas. Ar vienu tikai apmāca, ar otru pieņem eksāmenu. Tas ir tas pats, kā ar manikīra speciālistiem un frizieriem. Pēc tam valdība pieņēma jau citu lēmumu. Šeit ir pilnīgi tas pats.  Šonedēļ kursanti būs vēl labi gatavi, jo paspējām sagatavot, taču, kas būs nākamā gada pirmajā nedēļā? Mēs negribam uzņemties par to atbildību. Ja būs uzsnidzis sniegs, tad tas būs vispār…

CSDD savas eksāmenu automašīnas aprīkos ar stiklu, kas atdala inspektoru no eksāmena kārtotāja. Tāpat ventilēšanas sistēmai obligāti esot jābūt ieslēgtai uz trešo līmeni.

Alberts Krūmiņš
CSDD Klientu apkalpošanas centra vadītāja vietnieks

Mēs pat esam salikuši porolonus, lai tā telpa būtu patiešām nodalīta. Testējām ar vīraku. Laidām dūmus un skatījāmies, kā jāpieregulē ventilēšanas sistēma, lai visi dūmi plūstu uz mašīnas aizmuguri, kur ir lūkas, kur gaiss iet ārā. Mēs sapratām, ka ir diezgan droši, tomēr esam samazinājuši braukšanas eksāmenu ilgumu uz minimālo iespējamo- 25 minūtēm. Rinda uz braukšanas eksāmenu ir no divām līdz četrām nedēļām.

Bez Tabu ar jautājumiem vērsās arī Satiksmes ministrijā, kuras pārraudzībā ir CSDD, taču saņēmām aicinājumu pēc atbildēm vērsties direkcijā, kas ministrijai apliecinājusi iespēju droši turpināt darbu. ”Direkcija kontrolē drošības pasākumu piemērošanu, visas automašīnas aprīkotas ar video kamerām. Tieši jaunie autovadītāji ir tie, kuri varētu atslogot sabiedrisko transportu un izmantot pieejamo privāto transportu,”intervijā norāda CSDD padomes priekšsēdētājs Juris Bērziņš.

Bērziņš atzīst, ka pastāv risks nelegālu braukšanas apmācību organizēšanā, tomēr pašreiz uzņēmums neplāno apturēt eksāmenu pieņemšanu.