“Ceru, nevedīšu uz slimnīcu notriektu bērnu!” Ārsts aicina Jūrmalas domi sakārtot dzīvojamo zonu

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

1 komentārs

Jūrmalas iedzīvotāju lūgumi pašvaldībai gādāt par gājēju, tostarp bērnu, drošību Pētera ielā līdz šim bijuši nesekmīgi. Apkaimē darbojas dzīvojamās zonas noteikumi, tomēr, kā stāsta “Bez Tabu” uzklausītie, šoferi tos nereti ignorē un apdraud gājējus, tāpēc ātrumu mīlošos nākas pāraudzināt pašiem. Latvijas galvenais ceļu policists Normunds Krapsis atgādina pašvaldībām, ka tām jārūpējas par saviem iedzīvotājiem.

Jūrmalā, Pētera ielas abās pusēs, ir daudzas mājas. Kad transportlīdzekļu plūsma te ir intensīvāka, esot novērojams, ka šoferiem patīkot ”skriet”, pārkāpjot 20 km/h atzīmi, kas šeit, dzīvojamajā zonā, ir maksimālais atļautais braukšanas ātrums. Apkaimē dzīvo arī Roberts Fūrmanis, Neatliekamās medicīniskās palīdzības mediķis un Latvijas Dzīvības glābšanas asociācijas prezidents. Viņš jo īpaši zina, kāda ir dzīvības cena, glābjot, piemēram, notriektu gājēju dzīvības.

Roberts Fūrmanis

Roberts Fūrmanis
ārsts, Jūrmalas iedzīvotājs

Bērniem šajā dzīvojamā zonā nav droši atrasties. Pētera ielu daudzi izmanto kā tranzīta ceļu, nevis lai nokļūtu uz dzīvesvietām, jo te ir labs segums un, iespējams, domā, ka var braukt ātrāk. Skatoties divi no trim autovadītājiem pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu.

Apkaimē dzīvo daudzas ģimenes ar vairākiem bērniem, kuriem patīk šeit braukt ar riteņiem, spēlēt bumbu un nodarboties ar citām aktivitātēm.

”Bija situācija, kad mans puika pārskrēja pāri ielai, burtiski dažas sekundes aiz viņa pabrauca automašīna, kas nebrauca ar 20 km/h. Ātrums bija divas, varbūt pat trīs reizes lielāks, līdz ar to bremzēšanas ceļš šādam auto ir krietni garāks. Es mēģinu viņiem [šoferiem] paskaidrot, ka viņi apdraud sabiedrību, apdraud bērnus. Ir cilvēki, kuri saprot, bet ir arī tādi, kuri kļūst agresīvi, sola dažādas agresīvas pretdarbības,” par skaidrošanos ar šoferiem stāsta Roberts.

Tāpat apkaimē dzīvojošie stāsta, ka reiz kāda automašīna esot pārbraukusi pāri ielas malā atstātam velosipēdam.

Roberts Fūrmanis

Roberts Fūrmanis
ārsts, Jūrmalas iedzīvotājs

Ņemot vērā manu profesionālo jomu, es uzskatu, ka šeit gājējiem nav droši. Ceru, ka man nebūs jāved uz slimnīcu kāds nobraukts bērns!

Konkrētajā Pētera ielas posmā ātrumvalnis ir krustojumā ar Varavīksnes ielu, mazāku šķērsielu, nākamais ātrumvalnis ir pēc aptuveni 230 metriem. Šāds atstatums starp diviem drošības risinājumiem ir pārāk liels, uzskata iedzīvotāji. Posma vidū ir krustojums, kur Pētera ielu šķērso vēl viena ieliņa – Blāzmas iela. Šajā krustojumā nav ātrumvaļņa, ko gan iedzīvotāji sagaida.

Roberts stāsta, ka vairākas reizes esot uzrunājis pašvaldību, pieprasot tai gādāt par iedzīvotāju drošību ar papildu drošības risinājumiem, tomēr pašvaldībā nav rastas dzirdīgas ausis.

Edgars Sarkanis

Edgars Sarkanis
Jūrmalas būvniecības projektu vadības būvinženieris

Šī rajona ielu izbūve ir veikta saskaņā ar projektiem. Visā rajonā projektētājs, projektējot ielas, vērtēja satiksmes intensitāti, līdz ar to, saskaņā ar projektu, iezīmēts šāds skaits ātrumvaļņu. Vairāk pēc projekta nebija paredzēts.

Uz to gan apkaimes iedzīvotāji oponē, sakot, ka realitātē esošā transportlīdzekļu intensitāte apdraudot gājējus, uzsver arī, ka drošības risinājumu nekad nevarot būt par daudz.

Atrunas beidzas, ir cerība. Policija aicina pašvaldību rūpēties par iedzīvotāju drošību

Pašvaldības pārstāvis Edgars Sarkanis piekrīt, ka vismaz vēl vienu ātrumvalni Pētera un šķērsielas krustojumā tomēr varētu izveidot. Šī drošības risinājuma izveidi apspriedīšot īpašā komisijā, kas dažas reizes gadā sanākot Jūrmalā, lai vērtētu dažādus iedzīvotāju piedāvātos satiksmes risinājumus. Sarkanis gan saka, ka, ja eksperti dos zaļo gaismu drošības risinājuma izveidei, birokrātijas dēļ tas varētu tapt vien nākamgad.

Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis stāsta, ka iespēju robežās likumsargi uzrauga šoferu uzvedību dzīvojamās zonās, tomēr cer uz aktīvāku pašvaldību darbu infrastruktūras izveidē.

Normunds Krapsis

Normunds Krapsis
VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks

Policija iespēju robežās cenšas reaģēt. Periodiski izvietojam pārvietojamos fotoradarus, norīkojam arī policijas ekipāžas uz dzīvojamām zonām, bet bieži saskaramies ar problēmām kontroles veikšanā. Dzīvojamā zona ir diezgan šaura, ne vienmēr policijai ir kur nostāties. Ir bijuši gadījumi, kad cilvēki iebilst, ka pie viņu īpašumiem atrodas policija, kura kontrolē situāciju. Dzīvojamo zonu kļūst arvien vairāk, bet diemžēl arvien vairāk tajās tiek konstatēti pārkāpumi. Policija nevar nodrošināt kontroli nepārtraukti, tāpēc uzskatām, ka vairāk varētu atrisināt infrastruktūra. Ne vienmēr dzīvojamās zonās, uzliekot ceļazīmi, autovadītāji ievēro prasības. Nevajadzētu aprobežoties tikai ar ceļazīmju uzstādīšanu. Vajadzētu padomāt, kā ar mākslīgiem piespiedu līdzekļiem neļaut pārkāpt braukšanas ātrumu.

Krapsis piebilst, ka lieti noderētu citi, vēl Latvijā neizmantoti drošas infrastruktūras risinājumi, tāpēc būtu lietderīgi, ja to izmantošanu normatīvajos aktos iestrādātu likumdevējs.

TOP komentāri

  • Saules ielas iedzīvotājs
    0 0 0

    Saules ielas iedzīvotājs

    Dzīvoju uz paralēlās ielas Pētera ielai, Saules ielā... tur jau arī visi nesas kā negudri, tiesa gan esmu novērojis, ka uz Pētera ielas bērni atrodas daudz vairāk... jo tā gluži vienkārši ir stipri platāka.. un tie ātruma vaļņi jau arī, godīgi sakot ir par maigu, par to biežumu nemaz nerunājot.... vēl ir novērota viena lieta rajonā, visas šīs ieliņas un krustojumi ir vienādas nozīmes ceļi, un visi tos krustojumus savā ātrumā arī lido pāri, neskatoties.. nav sajūtas ka dzīvojam "dzīvojamā zonā".. sen jau radies iespaids, ka tomēr auto transportam te ir priekšroka..

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl