“Ceļu būvnieki laiku skaita citādāk?” Autovadītājs sašutis par remontdarbu luksoforiem

Oļegs Visockis

Autors: Oļegs Visockis

93 komentāri

“Stāvot pie luksofora, kas uzstādīts pirms remonta, deg sarkanā gaisma, piemēram, četras, trīs, divas minūtes, viena minūte… Un pēkšņi sākas sekunžu skaitīšana – no 90 sekundēm līdz 0,” komentējot paša nofilmēto video, raksta “Bez Tabu” skatītājs Edgars.

“Lūdzam rast atbildi, kāpēc ir 90 sekundes pēc vienas minūtes, nevis 60 sekundes? Varbūt ceļu būvniekiem ir cita laika mērvienība?” jautā skatītājs.

Vasaras periodā šādu luksoforu nudien netrūkst, un uz tiem var saskarties vairākās vietās Latvijā, jo vasara ir un būs ceļu remontu sezonas laiks.

“Latvijas Valsts ceļi”

Luksofora laika skaitītāji nav obligāti, un tiem nav noteikta standarta, kā un kas tiem jāskaita. Skaitītājs ir inovatīvs papildinājums, ko modernie luksofori spēj nodrošināt, un ceļu būvētāji to izmanto. Luksoforā ērti saskatāmi var parādīt divas zīmes vai ciparus, tāpēc laika skaitīšanu var sākt no 99. Luksofors var skaitīt sekundes vai var arī skaitīt atlikušās simtdaļas no kopējā gaidīšanas laika. Sekundes var parādīt gan pēdējai minūtei vai atlikušās sekundes, sākot skaitīt no 99. Lai kāds atlikušā laika skaitīšanas veids vai vienība konkrētajā luksoforā ir uzstādīta, tas ir darīts ar mērķi gaidītājiem sniegt priekšstatu par laiku, cik atlicis līdz zaļajam signālam, lai autovadītāji saprot, vai jābūt gataviem braukt, vai arī vēl brīdi jāgaida.

Standarta prasības laika skaitīšanai neesot arī, piemēram, Lietuvā un Igaunijā. Lietuvas ceļu administrācija neizvirzot prasību būvdarbu luksoforus aprīkot ar skaitītājiem. Igaunijā tāda prasība esot, bet neesot stingru prasību formātam. Praksē visbiežāk izmantojot pēdējās minūtes vai pēdējo 99 sekunžu skaitītājus.

93 komentāri