1 komentārs

Skandāls ap policijas auto turpinās un uzņem apgriezienus. Jau vēstījām, ka papildus nebūšanām ap jaunajiem likumsargu auto, kuru motori, iespējams, neatbilst iepirkumā norādītajām prasībām atklājās, ka uz prezentēšanas mirkli spēkratu speciālais marķējums arī neatbilda Latvijas Republikas noteiktajiem standartiem. Un te vietā senais teiciens – jo dziļāk mežā, jo vairāk malkas.

Ņivas, Audi, Fordi, Volvo, Opel. Policijas autoparks, kuru ikviens var aplūkot. Daļa auto atbilst visām prasībām, daļa nē. Līdz pat šā gada pirmajam septembrim Latvijā spēkā ir standarts, kas nosaka, ka uz likumsargu auto aizmugures ir jābūt uzrakstam POLICIJA.

Kā redzams, daļai tas ir, daļai nav. Valsts policija, kuri ir šo spēkratu izmantotāji, rakstveidā apstiprina, ka šāda problēma pastāv.

Neko neredzu, nedzirdu, neteikšu!

Arī laikā, kad minētais standarts tika ieviests un policija veica auto iepirkumus, uz atsevišķām mašīnu markām šādi uzraksti nebija izvietoti, līdz ar to jāatzīst, ka standarta noteiktās prasības nebija pilnībā izpildītas, un šādas mašīnas policija saņēmusi un lietojusi.

Tiek skaidrots – ka policija par prioritāti izvirza tādu auto iegūšanu, kas tehniski un praktiski var nodrošināt policijas funkciju izpildi.

Pretējā gadījumā rastos absurda situācija – daļa komersantu nevarētu piedāvāt Valsts policijas vajadzībām atbilstošus auto tikai tāpēc, ka auto konstrukcijas īpatnību dēļ nav iespējama uzraksta izvietošana uz auto aizmugurējās daļas.

Sūdzības par to, ka kāds komersants minētās prasības dēļ nav varējis piedāvāt savus auto, šo gadu laikā nav saņemtas. Līdz ar to neviens nav pievērsis uzmanību tam, ka trafarējums neatbilst visām prasībām.

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis skaidro: “Man viedoklis par šo faktu ir tāds, ka tiesiskais regulējums neatbilst reālajai situācijai. Tas tagad ir novērsts, bet ir skaidrs, ka to varēja izdarīt arī ātrāk.

Kopumā es domāju, ka situācija ar šo pēdējo iepirkumu, arī ierosinātās pārbaudes, disciplinārlietas, kā mēs zinām, arī Iekšējās drošības birojs ir ierosinājis kriminālprocesu, un, ņemot vērā rezultātus, pirmkārt, būs jāizdara secinājumi par personu atbildību, vai tā un kādā pakāpē tā ir bijusi nolaidība, un kāda par to ir atbildība, otrs – esmu uzdevis, ka kopsakarā ir jāsakārto šī auto saimniecība, lai kas tamlīdzīgs vairs neatkārtotos.

Pieveram acis?

Noteikumi nosaka, ka CSDD operatīvo transportu savā datubāzē reģistrē tad, ja tam piešķirts operatīvā transporta statuss un tā marķējums atbilst Latvijā noteiktajiem standartiem. Iestādes pārstāvis skaidro, ka primāri tiek vērtēta krāsojuma atbilstība, skaņas un gaismas signāli un vai auto ir oficiāli piešķirts operatīvā transporta statuss.

Ja ir šāda situācija, CSDD darbinieki necenšas būt par burta kalpiem, labāk lai operatīvais transports ātrāk nonāk darbinieku lietošanā. Te vietā ir atgādināt, ka nebūšanas ar likumsargu spēkratu aplīmēšanu pamanīja CSDD darbinieks, kurš sākotnēji daļu jauno auto nav vēlējies piereģistrēt.

Tikai pēc Valsts policijas vēstules spēkrati tomēr reģistrēti CSDD datubāzē. Kāpēc ātrāk tam netika pievērsta uzmanība?

Savādi gan

Labi, ka vismaz paši likumsargi atzīst, ka trafarējums neatbilst visām prasībām. Valsts policija uzskata, ka pašreizējais auto trafarējums, kas izveidots vēl 90. gadu sākumā, kopumā nav atbilstošs mūsdienu prasībām, ir nepieciešams jauns, moderns trafarējums, kas nodrošinās labāku policijas auto atpazīstamību.

Tādēļ, lai sakārtotu šo jautājumu kopumā, ir uzsākts darbs pie pilnībā jauna Valsts policijas auto trafarējuma modeļa izstrādes, kas jau ir iekļauts Latvijas valsts simtgades pasākumu plānā un ko plānots īstenot par Valsts policijas līdzekļiem.

Foto

TOP komentāri

  • nerss
    0 0 0

    nerss

    tad jau darba laikaa vairs nevarees savus gimenes loceklus un berrnus nevarees vizinaat.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl