“Baigi sūdīgi! Poļi daudz labāk strādā.” Šoferi kritizē Brasas tilta remontu; RDSD paziņo, kad atjaunos satiksmi

4 komentāri

Brasas tilta viena puse ir neskarta, kamēr otra – pilnībā izārdīta, taču būvdarbi šobrīd šeit vairs nenotiek. Un tieši šis klusuma periods arī dara bažīgus autovadītājus, kuri ir neizpratnē, kā tad īsti notiks Brasas tilta glābšanas plāns.

Satiksme civilajiem braucamrīkiem atļauta tikai virzienā no pilsētas centra, bet tramvaji kursē gan uz, gan arī no Mežaparka puses. Sliežu ceļu abos virzienos gan ik pa laikam izmanto operatīvie transportlīdzekļi. Tikmēr gājējiem pārvads pār dzelzceļu ir slēgts pilnībā, kaut gan daļa to ignorē.

Zem tilta situācija ir salīdzinoši mierīgāka, arī satiksme nav ierobežota. Vienīgais – šeit ir izveidots savdabīgs jumtiņš virs gājēju celiņa, lai cilvēkiem uz galvas neuzkristu betona gabali, kas atdalās no tilta konstrukcijas.

Tilta remontu uzsāk aprīļa beigās. Ieviestās satiksmes korekcijas uzreiz radīja pamatīgus sastrēgumus. Pēc nepilnām divām nedēļām būvdarbus aptur, jo tilta pakājē – zem senā bruģa – uzieti cilvēku kauli. Vēlāk aptur tramvaju satiksmi, taču drīz vien liegumu atceļ. Bet tilta remonts vēl joprojām nav atsākts.

Rodvigs
korķus izbrauc ar “vāzi”

Šobrīd ir problēma ar iekļūšanu centrā. Tie ir baigie laika zudumi. Teiksim, jo apmēram līdz stundai kaut kur iznāk. Vai nu tad jāizmanto VEF tilts, vai nu, teiksim, Zemitāna tilts, vai nu Sarkandaugava. Sarkandaugava – tur vispār ir ļoti smagi, tāpēc, ka tur saiet gan Viestura prospekts, gan Mežaparks, gan arī tie, kas nāk no VEF puses. Mēs visi tur saduramies – trīs straumes, un tur vienkārši ļoti, ļoti smagi.

Savukārt autovadītājs Aivars uzskata, ka būvdarbi notiekot “pārāk ilgi un laikam pārāk daudz naudas pieprasa”. “Baigi sūdīgi. Poļi daudz labāk strādā.”

“Nu, gribas, lai tas viss ātrāk jau beigtos. Es jau nezinu, kas tur lejā zem tilta notiek. Cik tilts varēs noturēt tās mašīnas, vai nesabruks. Neesmu jau profesionālis, bet, man liekas, – labāk jau jauns, nekā būvēt kaut ko no veca,” savu viedokli pauž šoferis Igors.

“Bez Tabu” dodas pie profesionāļiem, šajā gadījumā – uz Rīgas domes Satiksmes departamentu (RDSD), kas atbild par ceļu lietām galvaspilsētā.

Ilze Dimante
RDSD pārstāve

Tā varētu šķist, ka darbi ir apstājušies un nekas nenotiek. Tomēr darbi rit pilnā sparā. Šobrīd vairāk tiek veikti birokrātiskie darbi, tos, kurus mēs neredzam ikdienā, tātad – dokumentu sakārtošana. Mēs paredzam, ka jau tuvākajā laikā, trīs nedēļu laikā, mēs uzsāksim būvniecības darbus brauktuvei pār dzelzceļu zem pārvada, tātad – nodrošinot abos virzienos kustību.

Jauno pārbrauktuvi plānots izbūvēt līdz 10. decembrim, uzreiz arī atjaunojot satiksmi abos virzienos.

RDSD arī norāda, kur atradīsies jaunā pārbrauktuve, nosūtot “Bez Tabu” projektētāju plāna uzmetumu.

Tikmēr tramvaji turpinās kursēt pa Brasas tiltu, ko būvnieki paralēli ieziemos, lai jau pavasarī ar jaunu sparu turpinātu darbu. Tiltu jaukt nost negrasās – to modernizēšot un pielāgošot visiem satiksmes dalībniekiem. Tiesa gan, būvdarbus pilnībā pabeigšot vien 2023. gadā.

Foto: RDSD