Auto līzinga kompānija krīzes nomocītai klientei tielējas piešķirt kredītbrīvdienas un draud atņemt spēkratu

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

TV3 Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un dažādu problēmu risināšanā.

13 komentāri
Auto līzinga kompānija krīzes nomocītai klientei tielējas piešķirt kredītbrīvdienas un draud atņemt spēkratu

Pirms pusotra gada Liene aizņēmusies naudu auto līzinga kompānijā, ieķīlājot savu automašīnu. Martā Lienes ienākumi mazinājušies, lūgusi aizdevēju, lai piešķir divus mēnešus kredītbrīvdienas. Saņēmusi atteikumu.

Liene ir kā slazdā. Naudas aizdevējs liekot vest auto uz viņa placi. Automašīna Lienei ir vajadzīga, turklāt jau ir samaksājusi aizdevējam lielāku summu, nekā aizņēmusies. Liene aizņēmusies vairāk nekā 4 tūkstošus eiro, bet trīs gadu laikā jāatdod visi 10 tūkstoši. Šādiem nosacījumiem pati piekritusi, pret to neiebilst, taču kredītbrīvdienas gan gribētu. No paziņu pieredzes Liene zinot, ja automašīnu nogādās naudas aizdevējam, visticamāk, to vairs neatgūs.

Zane Freimane
AS”Mogo” pārstāve

Esošās situācijas laikā (ārkārtas stāvoklis valstī) mēs piešķiram kredītbrīvdienas vai dodam iespēju klientam maksājumu atlikt, pagarinot kopējo aizdevuma termiņu par mēnešu skaitu, cik maksājums atlikts. Klientiem jāsaprot, līdzīgi kā citi aizdevēji, kredītbrīvdienas piedāvājam tiem klientiem, kuri iepriekš ievērojuši līgumam atbilstošu maksājuma disciplīnu un maksājumi nav tikuši kavēti. Kopš ārkārtas situācijas izsludināšanas valstī mēs saņemam ziņas no klientiem ar vēlmi pieteikties kredītbrīvdienām, katru pieteikumu rūpīgi izskata mūsu darbinieki un cenšas atrast labāko variantu katram klientam. Arī mūsu interesēs ir palīdzēt klientam, lai pēc šīs situācijas varētu turpināt sadarbību.

Liene atklāj, ka  ir aizņēmusies naudu arī  pie citiem kredītdevējiem, taču visi nākuši pretī un piešķīruši kredītbrīvdienas, vienīgi “Mogo” atteicies un pieprasījis viņas automašīnu.

Zane Freimane
AS “Mogo” pārstāve

Gadījumā, ja klients nonācis finansiālās grūtībās, neskatoties uz rēķinu apmaksas kavējumu, vienmēr tiek meklēts risinājums un individuāla pieeja rēķina apmaksas atlikšanai, lai klients arī turpmāk varētu paturēt un lietot jau iemīļoto transportlīdzekli, kas tomēr ir būtiska nepieciešamība jebkura ikdienas gaitās. Vienmēr strādājam mērķtiecīgi, meklējot risinājumus, lai turpinātu sadarbību. Pašreiz mēs esam elastīgi, gaidot rēķinu apmaksu laikus, ja iespējams, mudinām klientus veikt mēneša maksājuma vismaz daļās, tas parāda klienta labo gribu, lai transportlīdzeklis netiktu pārņemts un līgums netiktu lauzts.

Ja līgums tiek lauzts un transportlīdzeklis tiek pārņemts, tad transportlīdzeklis tiek realizēts (pārdots) un realizācijas summa dzēš klienta atlikušo saistību apmēru, ja pietiek ar realizācijas summu.

AS “Mogo” darbības pamatā vienmēr ir bijusi individuālas pieejas un draudzīga klientu atbalsta politika, tādēļ, ja klients nonācis grūtībās, aicinām nekautrēties un droši zvanīt AS “Mogo” pa informatīvo tālruni un darbiniekus informēt par radušos situāciju un vēlamajiem risinājumiem. Cik vien iespējami operatīvi centīsimies rast risinājumus.

Mēs novērtējam mūsu klientus, tādēļ, ja klients nonācis finansiālās grūtībās, svarīgākais vienmēr būs risinājums sadarbības turpināšanai, ko droši var meklēt, vēršoties pie mūsu darbiniekiem zvanot vai rakstot.

Jāatzīst, ka šobrīd ir izveidojies pastiprināts pieprasījums ar klientu jautājumiem, tādēļ var nākties uzgaidīt ilgāk līdz atbilstoša risinājuma sagatavošanai. Konkrētajā gadījumā ar klienti ir rasts risinājums.

Pēc intervijas Liene saņem ziņu no AS “Mogo”, ka viņai tomēr tiek piešķirtas kredītbrīvdienas.

Lienei paveicies, jo ne tikai piešķirtas kredītbrīvdienas un nav jānodod auto naudas aizdevējam, bet arī gada procenti ir samazināti.