“Atvērs IKEA, būs vēl trakāk!” Brekšu iedzīvotāji gadiem gaida, kad tiks ierīkota ietve gājējiem

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

14 komentāri

Brekši ir Rīgas pilsētas apkaime, vienas pieturas attālumā atrodas tuvākais pārtikas veikals “Rimi Biķernieku”, turpat top arī milzis “IKEA”, Zviedrijas mēbeļu mazumtirdzniecības lielveikals. “Ne visi grib maksāt par vienu autobusa pieturu, tāpēc, piemēram, uz veikalu izvēlas iet kājām, bet tas nav droši,” ziņo Brekšu iedzīvotājs.

Ceļa posmā līdz Juglas un Biķernieku ielas krustojuma rotācijas aplim nav gājēju ietves. Pat ja iedzīvotāji, rūpējoties par savu drošību, uz veikalu dotos ar sabiedrisko transportu, to nāktos darīt kurkstošiem vēderiem. Dienas vidū autobuss pieturā piestāj vienu, divas, trīs reizes stundā. Pieturā satiktais vīrietis “Bez Tabu” apstiprināja, ka ceļš ir pārāk bīstams, lai pārvietotos kājām.

Rīgas domes Satiksmes departaments radis risinājumu tuvākā gada laikā savest kārtībā pašu Brekšu kvartālu, asfaltēt vairākas ielas un labiekārtot pieturvietas, bet gājēju ietves ierīkošana projektā nav iekļauta.

“Noteikti saskarsimies ar veselu virkni problēmu, jāveic atmežošana, tehniskie risinājumi varētu būt dārgi. Šobrīd mēs pie tā neesam sākuši strādāt, bet tas nebūs ne lēti, ne vienkārši,” raidījumam “Bet Tabu” skaidroja RDSD Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters.

Bīstamību pastiprina vēl kāds faktors, cauri Brekšiem ved Biķernieku iela, un ceļa posmam vismaz vajadzētu būt brīvam no kravas automašīnām, jo apdzīvoto vietu no abām pusēm sargā aizlieguma zīmes. (306. zīme “Kravas automobiļiem braukt aizliegts”. Aizliegts braukt kravas automobiļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 t).

Artis
Brekšu iedzīvotājs

Jau otro dienu novēroju, ka uz abām pusēm cauri virzās kravas automašīnas, ar kravu un bez. Grūti pateikt, bet tuvumā notiek “IKEA” veikala būvniecība. Domāju, ka kravas mašīnas nāk no turienes.

Kārtības policijas pārvaldes priekšnieka vietnieks Ansis Pumpurs norādīja, ka zīmes darbības zonā noteikti vairāki izņēmumi. “Izņēmums attiecas uz to transportlīdzekli, kas zīmes darbības zonā piegādā vai saņem preci, kā arī specializēto transportlīdzekli, kas šajā zonā veic kādus darbus,” skaidroja Ansis Pumpurs.

Ceļu policijai, redzot, ka zīme netiek ievērota, ir tiesības transportlīdzekli apturēt, lai pārliecinātos, vai tā atrašanās zonā ir atļauta vai tomēr aizliegta. “Ja transportlīdzekļa vadītājam nav pierādījumi tam, ka viņš veic kādus darbus, tad tiek sastādīts, protams, protokols,” turpināja Ansis Pumpurs.

“Bez Tabu” novēroja, ka nākamajā dienā pēc filmēšanas aizlieguma zīme bija pazudusi. Rīgas domes Satiksmes departamentā tas neesot saskaņots, un inspektori skaidros, kur ceļazīme palikusi.

“Bez Tabu” sazinājās arī ar būvdarbu veicējiem, uzņēmumu “UPB NAMS”, tā valdes priekšsēdētājs skaidroja, ka par zīmes pazušanu neko nezina: “Mums ir saskaņota shēma, visi mūsu partneri apakšuzņēmēji to ievēro, neesam konstatējuši, ka kāds to nav ievērojis.”

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Kārlis Balgalvis norādīja, ka kravas automašīnu kustība ir saskaņota Rīgas domes Satiksmes departamentā un notiek Juglas ielā, kur arī izveidota iebrauktuve teritorijā.

14 komentāri