Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas ģimeņu tiesībās un cilvēku savstarpējo konfliktu risināšanā.

4 komentāri

Raidījuma “Bez Tabu” skatītājs, uzzinot, ka spēkratiem, kurus reģistrē Latvijā šogad un kas ir jaunāki par 2009. gadu, jau tagad tiek piemērots nodoklis atkarībā no tā, cik videi draudzīgs tas ir, un no CO2 izmešu daudzuma, bet pārējiem spēkratiem jaunais nodoklis tiks piemērots, sākot ar 2019. gadu, pamanījis netaisnību, par kuru ziņo raidījumam!

Visi runā par transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļu piemērošanu pēc CO2 izmešiem, bet neviens neko nemin par automobiļiem, kam sertificētā iestādē uzstādīta gāzes iekārta. Būtu tikai godīgi, ja šīm automašīnām CO2 tiktu pārmērīts un piemērots mazāks nodoklis, jo izmešu ir mazāk.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Raidījums “Bez Tabu” sazinās ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvi Jāni Aizporu, kurš informē:

Tas droši vien vairāk ir tāds zinātnieku jautājums, cik tad tai gāzei ir tie izmeši, bet to nevar tā vienkārši noteikt ne CSDD, ne tehniskajā apskatē.

Lai noteiktu šo kaitīgo izmešu daudzumu, tad tur ir nepieciešamas speciālas laboratorijas, un tādēļ pasaulē tādu nav daudz un tādēļ praktiski šie CO2 izmeši tiek rēķināti pēc tā, ko norāda rūpnīca.

Romāns Popovs jau vairāk nekā 30 gadu strādā ar autogāzes iekārtām un piekrīt, ka Latvijā nav ierīču, kas atbilstoši Eiropas standartiem noteiktu CO2 izmešu daudzumu, taču pat ar vienkāršām iekārtām varot pārliecināties, ka dzinējam, kas darbojas ar gāzi, kaitīgo izmešu ir mazāk nekā degvielai.

Tiesa gan Latvijā vairs nav nevienas dabasgāzes uzpildes stacijas. Visas četras, kas bija, nu esot slēgtas.

Veicot eksperimentu, raidījums “Bez Tabu” pārliecinās, ka pat sašķidrinātajai propāna-butāna gāzei, ko automašīnās izmanto Latvijā, CO2 izmešu daudzums ir mazāks nekā benzīnam. Dzinējam ar benzīnu rāda 14,4, ar gāzi vien – 13.

Gāzes iekārtu speciālists Romāns Popovs piekrīt raidījuma “Bez Tabu” skatītājam, ka būtu tikai godīgi, ja spēkratiem, kuru dzinēji tiek darbināti ar gāzi, arī nodoklis tiktu piemērots mazāks.

Savukārt CSDD pārstāvis oponē, ka ar mašīnām, kurām uzliek gāzi, var braukt arī ar benzīnu, un īsti nevar pateikt, kurā brīdī tad tiek ieslēgts benzīns, kurā gāze un tādēļ, lai būtu princips vienāds, tad visiem tiek mērīts CO2 pēc tā, ko nosaka rūpnīca, un pēc tā paša principa arī aprēķināts nodoklis.

Romāns Popovs gan norāda, ka, piemēram, Holandē, ja tiek uzstādīta iekārta, auto īpašnieki atgūst pusi naudas, kas tiekot dzēsta ar valdības lēmumu, arī nodokļi ir mazāki nekā ar benzīnu.

Tā tiekot veicināts izmantot automašīnas ar videi draudzīgākiem dzinējiem. Pie mums pagaidām nekas tāds nenotiek. Iespējams, tā būšot tālākā nākotnē.

Foto

TOP komentāri

  • ments
    +3 +3 0

    ments

    runa par gaisa piesarnosanu tas ir murgs kjota protokols blefs vienkrsi ir ieslegts mehanizmis lai izpumpet no mums vairak naudas
  • LPG
    +2 +2 0

    LPG

    Citāts -"Savukārt CSDD pārstāvis oponē, ka ar mašīnām, kurām uzliek gāzi, var braukt arī ar benzīnu, un īsti nevar pateikt, kurā brīdī tad tiek ieslēgts benzīns, kurā gāze."
    Es ir beigts par šitādu pārstāvja tumsonību.
  • Māris

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl