“+27 grādos ziemas riepa jau sāk “peldēt”!” Kas notiek, ja vasarā brauc ar ziemas riepām?

Baiba Runce

Autors: Baiba Runce

Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kas gatava piedzīvojumiem un avantūrām. Ar tādu pašu kaislību dara arī savu darbu.

7 komentāri

Straujiem soļiem tuvojas jūnijs, vasaras pirmais mēnesis, taču novērojams, ka gana daudz automašīnu joprojām pārvietojas ar ziemas riepām. “Bez Tabu” skatītājs jautā, vai tas ir normāli? Ko tas nozīmē automašīnai, pašu drošībai un, galu galā, maciņam?

“Bez Tabu” kopā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu dodas uz kāda lielveikala stāvlaukumu, lai novērotu reālo situāciju, cik tad automašīnu vēl piedalās ceļu satiksmē ar ziemas riepām. Pirmais piemērs tālu nav jāmeklē.

Normunds Avotiņš

Normunds Avotiņš
auto eksperts

Te ir ziemas riepa, kura vairs nav ziemas riepa, jo viss derīgais protektors, tā darbīgā daļa, jau ir nobraukta. Cilvēks ir nolēmis nemainīt uz vasaras riepām, bet nobraukt līdz galam, es ļoti ceru, ka ziemā viņš liks jaunas ziemas riepas.

Braucot vasarā ar ziemas riepām, automašīnā būs lielāks troksnis, un Normunds Avotiņš norāda, ka ziemas riepas patērēs vairāk degvielas nekā vasaras. Autovadītājs varētu arī just, ka spēkrats ir grūtāk vadāms, bet pati būtiskākā atšķirība ir tāda, ka bremzēšanas ceļš ar ziemas riepām vasarā ir krietni garāks nekā tad, ja automašīnai ir normālas vasaras riepas.

Normunds Avotiņš

Normunds Avotiņš
auto eksperts

Normāla ziemas riepa faktiski zaudē tai uzticētās darbošanās spējas jau pie +7 grādiem, un +27 grādos faktiski tā ziemas riepa jau sāk “peldēt”, un brīdī, kad ir jābremzē, klāt var nākt pat 10 metru, kas ir divu mašīnu korpusi.

Svarīgi atcerēties, ka tādā gadījumā autovadītājs apdraud ne tikai savu un spēkrata, bet arī citu satiksmes dalībnieku drošību. Turklāt stāvlaukumā atrodas automašīna, kurai ir ziemas riepas ar radzēm. Latvijā tās pat ir aizliegts izmantot vasarā un drīkst būt uzliktas vien no 1. oktobra līdz 1. maijam.

“MMK riepu serviss” speciālists Oskars Kalns atklāj, ka klienti ierodas mainīt riepas visa gada garumā. Būtiskākā atšķirība esot tāda, ka ziemas riepas ir daudz mīkstākas gumijas, un siltā laikā materiāls kļūst vēl mīkstāks. Tādā veidā arī nekāda naudas ietaupīšana nesanāk, jo, braucot ar ziemas riepām vasarā, tās gluži vienkārši ātrāk nokalpo.

Oskars Kalns

Oskars Kalns
“MMK riepu serviss” speciālists

Ar riepu var nobraukt 50 000 km, atbilstošos laikapstākļos pareizi to ekspluatējot, vasarā tā dilst ātrāk. Teikšu tā, ka ar ziemas riepām var nobraukt vienu cauru gadu, bet, ja ir vasaras un ziemas riepu komplekti, tad var nobraukt kādus četrus gadus, mainot komplektus.

Maldīgs esot autovadītāju uzskats, ka jebkura riepa, kas marķēta ar M+S (dubļi + sniegs) apzīmējumu, piemērota braukšanai visa gada garumā.